Ik had vandaag iets aan de hand .. Toen ik aankwam leek alles helemaal prima, hij stond lekker buiten hooi te eten en was fris en fruitig, had zelfs een droge neus (een héél klein beetje vocht, maar als je er niet op ging staan kijken zag je het niet eens

) dus ik was blij. Vorige keer toen het zo'n prachtig weer was stond hij in de stal te staan en lag zijn hooi grotendeels onaangeraakt buiten dus dat had ik ergens vandaag ook verwacht. Gelukkig dus niet.
Vandaar ook besloten een rondje naar buiten te gaan, hij wilde zelf ook want trok naar de poort ipv mee te gaan naar de poetsplaats. Heb hem dan eerst even in de longeerpiste laten rollen en daarna gaan poetsen en zadelen. Toen we vertrokken werd het anders, ineens na een paar meter ging zijn neus lopen (vocht, geen snot) en heeft hij toch behoorlijk wat last gehad. Kan het zijn dat dit door beweging gestimuleerd wordt? Want lijkt me zo raar dat ineens op 5 meter van stal zoveel meer pollen zijn dan in zijn paddock .. Waardoor krijgt een paard een loopneus?

Heb nu voor vanavond nog maar 2 pillen extra erbij gedaan, even een shot. Want het helpt hem wel, hoe meer hij er krijgt hoe minder symptomen, maar het is nog net niet hoe ik het wil. Hij schudt overigens ook wel op beestjes en die waren er vandaag ook genoeg. Volgende keer zijn masker toch maar al op om te kijken of dat wat helpt.
De andere pony heb ik ook maar 2 pillen gegeven, daarvoor kreeg hij er 1 maar was even een paar dagen gestopt omdat ik mij afvroeg of het bij hem wel verschil maakte. Maar ik vond hem vandaag in verhouding zo slecht dat ik eens even wil zien wat meer pillen bij hem doet. Het kost toch niks ofzo