Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fargo schreef:Caballos schreef:Ja, dat idee heb ik ook.
En ook dat mutsen met eten ken ik, zeker als er iets nieuws doorheen zit bijvoorbeeld een supplement, tegenwoordig zet ik 't neer en loop ik weg, bij nieuwe dingen, kijk dan stiekum om 't hoekje en dan eet ze alles op. Ik denk dat ik er dan teveel in mee ga hahahahah, ach "is niet lekker he" "zielig" "kom maar hier dan"Tot nu toe geen klagen en gaat 't pilletje er in met een boterham.
Dat herken ik ook bij mijn koliekgevoelige paard, tegenwoordig geef ik het eten en loop ik weg want anders zie je hem kijken "is er soms wat mee ofzo dat je blijft staan of ik het wel eet??"
En hij is ook nog zo dat als ik blijf staan en hij liever wat anders heeft dat ie dan niet gaat eten om te kijken of ik nog wat anders geef, loop ik weg dan heeft ie zoiets van "dit zal het dan wel worden voor vandaag.. en eten maar"
Setteli schreef:Jannepauli schreef:Diarree is één van de vele bijwerkingen van Prascend; zie deze link:
http://www.prascend.com/Prescribe
Halverwege vind je een staatje met de meest voorkomende bijwerkingen.
Ik heb de vraag voorgelegd bij de ECIR group, daar zitten 11.000+ eigenaren met paarden die prascend gebruiken; ik ben het daar niet tegengekomen maar wie weet heeft iemand een tip of idee voor je.
Thanks voor het nakijken. Ik ben er ook wel bijna zeker van dat het door de prascend komt, aangezien ze het heeft sinds ze het krijgt.
Ik hoop dat ik wat vind waardoor ik het kan verhelpen, anders ben ik heel bang dat ik ga stoppen met de prascend. Ik ga sowieso proberen het minimaal een week op een kwart per 1,5 dag te doen en anders naar een kwart per 2 dagen. Ik ben even gestopt met de Provarium Breeding, maar die kan ik uiteraard altijd weer bij gaan geven.
Jannepauli schreef:Bericht uit de USA van Dr Kellon: Although rarely reported in horses, pergolide can cause gastrointestinal symptoms including diarrhea. However, this is typically only at high dosages.Er waren nog wat meer reacties van mensen wiens paarden problemen hebben met diarree; allemaal paarden op hoge pergolide doseringen. Het zou dus goed kunnen dat de dosis die jij geeft te hoog is voor het paard in kwestie. Het advies is dus om wat minder te geven - wél dagelijks, maar minder.
Wat voor bijna allen baat had is APF, een duur adaptogeen kruidenmiddel ( verkrijgbaar bij Pardoes Aurora)
Jannepauli schreef:<<quote="Setteli">>Jannepauli schreef:Diarree is één van de vele bijwerkingen van Prascend; zie deze link:
http://www.prascend.com/Prescribe
Halverwege vind je een staatje met de meest voorkomende bijwerkingen.
Ik heb de vraag voorgelegd bij de ECIR group, daar zitten 11.000+ eigenaren met paarden die prascend gebruiken; ik ben het daar niet tegengekomen maar wie weet heeft iemand een tip of idee voor je.
Thanks voor het nakijken. Ik ben er ook wel bijna zeker van dat het door de prascend komt, aangezien ze het heeft sinds ze het krijgt.
Ik hoop dat ik wat vind waardoor ik het kan verhelpen, anders ben ik heel bang dat ik ga stoppen met de prascend. Ik ga sowieso proberen het minimaal een week op een kwart per 1,5 dag te doen en anders naar een kwart per 2 dagen. Ik ben even gestopt met de Provarium Breeding, maar die kan ik uiteraard altijd weer bij gaan geven.<</quote>>
Bericht uit de USA van Dr Kellon: Although rarely reported in horses, pergolide can cause gastrointestinal symptoms including diarrhea. However, this is typically only at high dosages.Er waren nog wat meer reacties van mensen wiens paarden problemen hebben met diarree; allemaal paarden op hoge pergolide doseringen. Het zou dus goed kunnen dat de dosis die jij geeft te hoog is voor het paard in kwestie. Het advies is dus om wat minder te geven - wél dagelijks, maar minder.
Wat voor bijna allen baat had is APF, een duur adaptogeen kruidenmiddel ( verkrijgbaar bij Pardoes Aurora)
Josefien schreef:@Flowq de Gluco Balance is een voedingssupplement, wat je net als de magnesium, door het voer doet. Ook een goeie combi trouwens. Google er maar eens op.
Hoop vandaag de Puur Hormoonbalans binnen te krijgen, pure monnikspeper (zal hetzelfde zijn als de PB)
Ze liep gisteren eigenlijk een stuk beter, vindt haar alleen best dun voor haar doen, dat probeer ik al jaren zo te krijgen en alleen dit jaar is ze slank gebleven (haar zoon is rond en gezond zal ik maar zeggen en heeft ook aanleg voor IR dus die staat ook op "dieet". Kan dat dunne van de Cushing zijn?
Elisa2 schreef:Onze fjord scoorde ook torenhoog op de insuline resistentie...waarschijnlijk heeft ie dat al een paar jaar,ik hoop dat ie nog goed kan herstellen ervan. Gister voor het eerst een half pilletje prascend gehad..we gaan het rustig opbouwen maar ik hoop wel dat het vlot aanslaat ivbm zijn hoefbevangenheid.