Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pairadice schreef:Ik heb nog niet eerder gereageerd maar wel al een tijdje stiekem meegelezen. Mijn 5,5 jarige kruising New-Forest is najaar 2017 begonnen met schudden. Niet in het land, maar alleen tijdens werk. Triggers zijn vooral vliegjes en pollen. Hij doet het niet in de winter en hij blijft ook in de slechte periodes vrij goed te rijden, en met neusnetje schudde hij wel minder. Wel altijd vreselijk willen schuren als ik het hoofdstel uit deed, veel briesen en ook bij ongemak (stress, spierpijn) schudden. Ik heb 2 maanden geleden een Gaston Mercier hoofdstel aangeschaft (duur!!!!!! Maar super zacht en anatomisch). En het schudden lijkt gewoon helemaal weg! Ook met dit prachtige weer waar ik toch duizenden vliegjes zie als ik buiten rijd. Wel moet ik een neusnetje gebruiken, maar het hoofdstel lijkt toch behoorlijke invloed te hebben. Overigens denk ik dat dit anders is als je paard ook in vrijheid schudt. Maar zelfs dan, als je allerlei issues aan de zenuwen van je hoofd hebt, is een zeer goed passend anatomisch hoofdstel wel zo comfortabel denk ik...
Swanzie schreef:Ik ga nu eens het bijvoeren van l-lysine proberen. Ik heb bij mijn pony hrt idee dat het verergerd is na een inenting tegen rhino.
Dit heeft te maken met het herpes virus. Dat kan zich soms gaan hechten aan de aangezichtszenuw en op momenten de zenuw gaan prikkelen.
Lysine zorgt ervoor dat het herpes virus niet actiwf wordt of, als het wel actief is, minder actief wordt.
Iemand hier ook ervaring mee? Ik ben nu net sinds 2 dagen gestart..
Bij die van mij maaktw osteo, cranio, neusnetje, magnesium met spirulina allemaal niks uit. Kwam verder niks uit het da onderzoek
Swanzie schreef:Oke.... nou ja.... ik ga het gewoon eens proberen... ik vind het wel typisch dat het na de inenting verergerd lijkt te zijn...
Verder blijven er niet zoveel opties open...
Ik heb ook gedacht aan accupuncuur... andere mensen dit al eens gedaan?