Mijn pony heeft voor het eerst nu ook in de winter last van het shacken, normaal zijn pollen de trigger en dat is de afgelopen jaren aardig onder controle weten te houden, zelfs zo goed dat het een aantal jaar helemaal niemand is opgevallen dat hij iets mankeerde behalve dat ik hem altijd met een masker op train. Maar hij is het afgelopen jaar weer achteruit gegaan en waar normaal november/december/januari de enige maanden zijn dat hij nergens last van heeft is dat dit jaar voor het eerst niet het geval. Vandaag kreeg ik weer flashbacks naar hoe het 10 jaar geleden begonnen was. Na nog geen 5 minuten stappen aan de longe kon hij al niet meer normaal lopen door al het schudden en zwaaien met zijn hoofd en stampen met zijn benen naar zijn hoofd

Mijn osteopaat doet geen cranio maar ik denk dat dat op dit moment wel de beste therapiekeus is om te kijken of er blokkades zijn oid waardoor hij er nu zoveel last van heeft. Ik heb alleen geen idee hoe je nu een goede therapeut moet uitzoeken, niemand in mijn omgeving heeft ervaring met dit soort problemen (gelukkig maar want het is ontzettend frustrerend en hartbrekend om je paard zo te moeten zien