Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ravel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:42

russel schreef:
Duidelijk verhaal. Zit Margaretha ook op bokt? Zeer slap excuus van LT.

Hier ben ik dan........... Ravel op bokt is dus Margaretha.
Heb bij kennissen in de buurt even snel het verhaal in de paardenkrant mogen doorlezen en vervolgens snel de Bit in het dorp gekocht.
Voor zover ik het even snel heb kunnen doorkijken staat in de paardenkrant en in de Bit bijna hetzelfde verhaal.
Het donkerbruine paard op de foto in de Bit is mijn eczemer RAVEL

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:58

Mooi paardje Margaretha! En moedig dat je zo in de BIT staat!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:09

Ik heb de Bit inmiddels ook gekocht. Er staat niets in dat wij niet al besproken hadden, maar het is natuurlijk super dat ze er zo uitgebreid aandacht aan wilden schenken!

Super dat je dit hebt geregeld Margaretha/Ravel!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:16

Citaat:
Voor zover ik het even snel heb kunnen doorkijken staat in de paardenkrant en in de Bit bijna hetzelfde verhaal.

Is het toevallig dezelfde schrijver dan? Of had jij een erg goed verhaal geschreven wat ze letterlijk overgenomen hebben? Wie is de uitgever van de Paardenkrant?

't Doet niet echt ter zake maar nu wordt míjn nieuwsgierigheid weer geprikkeld

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:18

Bit en Paardenkrant hebben dezelfde uitgever

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:33

IwanLuver schreef:
Mooi paardje Margaretha! En moedig dat je zo in de BIT staat!

Dank je.

Vond nadat alles wat wij hier op bokt uitgevonden hadden dit in de pers moest komen om een ieder met een ecxeem paard te waarschuwen voor de onwaarheden omtrent Dhr. Leen Taal en zijn middelen en heb dus Reed Business benaderd, de uitgever van zowel de paardenkrant als van Bit. Gelukkig waren zij bereid om het verhaal te publiceren zoals vandaag gebeurd is.

Het verweer van Leen Taal is nogal zwak; de handel in kava kava is in Nederland bij wet verboden en zit volgens zijn eigen patent toch echt in de Eczit Seme kuur.
Het gebruik maken van false referenties schuift hij op fouten van anderen terwijl hij deze professoren toch ook op zijn lezingen noemt zoals velen van ons zelf hebben kunnen horen en ook noemt in de mailtjes die hij zelf schrijft. Niet echt sterk dus.
Tot slot de wetenschappelijke publicatie; deze is door Dr. Ton Baars bewerkt en in aug. 2005 aan Leen Taal verstrekt maar nog nooit gepubliceerd. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de cijfers waarmee hij in die publicatie wil komen.
Bij het nagaan van ZIJN onderzoek bij het fjordenstamboek heb ik 26 van de vermeende 56 fjorden terug gevonden. Bij 13 paarden geen effect, bij 9 verbetering en bij 4 genezing. Wanneer de overige 30 fjorden uit het onderzoek, die ik nooit heb kunnen traceren, allemaal genezen zouden zijn dan komt het genezingspercentage nog niet hoger uit dan 53.6%. Heel wat anders dan de 87% genezing die Leen Taal uit datzelfde onderzoek noemt.
Daarnaast is het onderzoek pas als wetenschappelijk aan te merken wanneer er een update is gedaan om te zien hoe de paarden uit het onderzoek er één of meer jaren later aan toe zijn. Van de 26 fjorden eigenaren is een enkeling later benaderd voor een follow-up.
Ben erg benieuwd naar de zo lang verwachte wetenschappelijke publicatie en vooral naar de cijfers!!!!!

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:41

Ravel; superactie!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:33

Echt KLASSE Ravel

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:37

Rosita schreef:
` Mensen om mij heen hebben fouten gemaakt, zoals het gebruiken van verkeerde referenties. De folders waarin die referenties zijn genoemd, worden niet meer gebruikt."

Aldus de verklarinf van Leen Taal die ik overtypte uit het blad Bit.

Och wat een zielepoterij. Tuurlijk het liefst de schuld op anderen schuiven terwijl hij degene was die zich er schuldig aan maakte.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel dit soort praktijken

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:38

Ik neem aan dat hij zijn website gaat opschonen van al die door anderen er verkeerd op gezette teksten

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:54

wat gaaf dat het Bit hier aandacht aan heeft besteed!!!
echt top!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:59

RAVEL super!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:08

Allemaal bedankt voor de complimenten aan mijn adres, wil jullie er nog wel even aan herinneren dat Falka op dit topic ook een zeer aanzienlijke bijdrage heeft geleverd op veel punten die we over Leen Taal hebben gevonden zoals de patenten, kava kava en de vele BV's om maar even een voorbeeld te geven.
Ik heb dan wel de pers benaderd en sta met naam en toenaam in de artikelen, zonder Falka had ik het verhaal nooit zo compleet gekregen.

Falka; ook jij bedankt voor je aanzienlijke bijdrage aan het uiteindelijke verhaal!!!!!!!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:30

Degenen die het stuk graag willen lezen, maar geen paardenkrant hebben. Mijn vader heeft vanavond het stuk voor me ingescand (terwijl ik aan het shoppen was ), dus voor de geïnteresseerden pb me je emailadres en ik mail het naar je toe . Bestand van ca. 12MB. Ik krijg het hier alleen niet duidelijk geplaatst. Mss dat iemand het hier wel duidelijk geplaatst krijgt vanuit het bestand dat ik heb.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:43

ikke!!!!

im stuur je een p.b

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:05

jullie zijn echt helemaal top!!!!
Falka en ravel echt super dat jullie dit voorelkaar hebben gekregen. Ik hoop echt dat recht nu zal zege vieren. Deze man moet nu gestopt worden voordat er meer paarden met die kava kava worden behandeld.
TOPPIE!!!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:39

Hou wel met een ding rekening. Er zijn farmaceuten in Nederland die vergunningen hebben om verboden middelen te importeren en te verwerken. Er is een verbod op vrije handel van deze middelen, maar het wil nog niet zeggen dat het een verbod is op producten die samengesteld zijn uit deze producten. Het is bij de chinese kruiden een bekend fenomeen dat 'verboden' producten bij de ene leverancier niet en bij de andere wel kan worden verkregen. De andere heeft dus een vergunning daarvoor. Pas dus op met aanklagen voor gebruik van KavaKava, omdat je niet precies weet wie en hoe het product in het spul van Taal komt. Mijn advies zou zijn, gebruik alle andere gegevens die jullie hebben en kom niet aan de inhoudelijke discussie van de samenstelling, mits je werkelijk alles vanaf weet.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:57

En wat ik me afvraag, hoelang Subli nog zich laat verbinden met dhr. Taal. Heb ooit gesproken met de heren van Subli en die konden me geen zinnig antwoord geven op mijn vragen. Ben benieuwd wat zij nu van deze nieuws gaan vinden, omdat het, lijkt mij, een negatieve invloed zou geven op het merk Subli.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:12

Subli is een geval apart, ze doen of hun neus bloedt, geven geen antwoord en blijven het op hun site zetten.
Je zou bijna denken dat ze gechanteerd worden

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:40

Eleonoor schreef:
En wat ik me afvraag, hoelang Subli nog zich laat verbinden met dhr. Taal. Heb ooit gesproken met de heren van Subli en die konden me geen zinnig antwoord geven op mijn vragen. Ben benieuwd wat zij nu van deze nieuws gaan vinden, omdat het, lijkt mij, een negatieve invloed zou geven op het merk Subli.

Een maand of 2 geleden heb ik telefonisch contact gehad met Dhr. Wijnveen, directeur van Subli. In dat telefoongesprek heb ik hem ingelicht over hetgeen Falka en ik over Leen Taal boven water hadden gekregen en heb hem vervolgens in overleg het ´dossier´ met de tot dan toe bekende feiten gemaild. Ook heb ik Dhr. Wijnveen medegedeeld dat ik in contact was met de ´paardenpers´en dat er kritische artikelen te verwachten waren.
Subli heeft er blijkbaar voor gekozen haar naam en reputatie te blijven verbinden aan Dhr. L. Taal.

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 01:30

Nou petje af hoor voor Ravel/Margaretha en Falka! Ik heb de Bit meteen gekocht om het te lezen (hmmm wel goed voor Bit zo'n artikel veel mensen hebben interesse )

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:53

sarabande schreef:
Je zou bijna denken dat ze gechanteerd worden

Nee hoor, dat geloof ik niet. Gezien mijn ervaringen met hun en hun kennis over voer zou ik gewoon zeggen, zeer zeer domme voerproducenten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:08

ravel schreef:
Eleonoor schreef:

Een maand of 2 geleden heb ik telefonisch contact gehad met Dhr. Wijnveen, directeur van Subli. In dat telefoongesprek heb ik hem ingelicht over hetgeen Falka en ik over Leen Taal boven water hadden gekregen en heb hem vervolgens in overleg het ´dossier´ met de tot dan toe bekende feiten gemaild. Ook heb ik Dhr. Wijnveen medegedeeld dat ik in contact was met de ´paardenpers´en dat er kritische artikelen te verwachten waren.
Subli heeft er blijkbaar voor gekozen haar naam en reputatie te blijven verbinden aan Dhr. L. Taal.

Dan zitten ze met een contract dat niet zomaar verbroken kan worden, eerst moet er duidelijke redenen en bewijzen zijn, verwacht is, anders zal die contractbreuk een dure worden. LT is op dat punt gewiekst dat weten we onderhand wel. Ik verwacht niet dat dat voer nog lang op de markt zal wezen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:28

Ook ik heb een paar maanden terug een uitgebreide mail aan Subli gestuurd.
Verteld over de foute referenties enz. van LT.
Ik heb helemaal geen bericht terug gehad van ze.

Ze kunnen in elk geval achteraf niet zeggen dat ze nergens van wisten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:43

ravel schreef:
Eleonoor schreef:

Ja, heb het artikel ook gelezen! Goed man !
En die Leen Taal wist er weinig op te zeggen, nouja.. dat was z'n avontuurtje dus maar weer he...