Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ma_rie_tje schreef:als die veel sok heeft zou ik het afscheren, niet eens om te wassen maar om te zorgen dat het "droog" blijft.
Heeft je paard "weinig" behang (idee KWPN-er) dan maakt het niet uit, en is het ook deels bescherming.
Maar heb je een tinker of fries met veeeeeeel behang, tja, dan blijft het gewoon nat daar.
laetitia schreef:Heeft er iemand ervaring met TeaTrea??
popika schreef:Ik gaf enchinaeforcesiroop , 2 maal dgs door het voer, 2 grote eetlepels per keer (je kan het kopen bij het kruidvat ) het werkte echt heel goed, we hadden al zoveel ellende achter de rug, hij had echt soms zware ontstekingen van de mok, en veel pijn en dan krijg je antibiotica van de dierenarts tegen de ontsteking en gaat de weerstand nog meer achteruit . En toen ben ik begonnen met de enchinaeforce te geven , en sinds die tijd heeft hij het nooit meer terug gekregen.
en met zoiets simpels, dierenarts heeft het opgeschreven, die geeft de tip nu aan andere mensen weer door met paarden die hardnekkige mok hebben.
ma_rie_tje schreef:@ Richtje : probeer te zorgen dat het dus geen einschuss wordt.... Wij hadden dus een acute einschuss (ws door een onzichtbaar wondje) en nu zijn eindelijk de laatste wonden dicht.
(even rekening mee houden dat het bij ons is begonnen op 8 feb).
Wat belangrijk is, is om te zorgen dat de weerstand weer wordt opgebouwd. Behalve echinaforce kan een vitamine spuit (of vitamine poeder, druppels of wat dan ook) ook flink wat uitmaken.
IvysToeter schreef:Ik kwam me weer eens melden hier in het topic.
Micky heeft nu aan 1 voetje nog steeds mok.
Het was eerst heel erg.. na heel veel spulletjes, zalfjes enz.... was het weg.
Weken geleden kwam er weer een plekje en nu is het alweer erger.
Hij heeft natte mok.
We smeren nu iedere dag als hij op stal komt sudocreme erop.
en als de staleigenaar tijd heeft smeert hij zijn voetje goed in met uierzalf zodat er niet zoveel vuil op kan komen in de wei.
Maar ik heb nu nog niet het idee dat het echt helpt.
Heeft 1 van jullie nog tips?