Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sachertorte

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:21

Ah jij ook MaddyPaola. Wat een leuk paard trouwens.
Met liners heb ik niet zoveel trouwens: ik houd niet zo van gepruts en dubbele lagen. Ik gebruik dan verschillende dekens van verschillende diktes. Heb ze er nu de hals ook bij om gedaan vanwege de straffe oostenwind. Het is echt guur en onaangenaam buiten.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:38

Sachertorte schreef:
Met liners heb ik niet zoveel trouwens: ik houd niet zo van gepruts en dubbele lagen. Ik gebruik dan verschillende dekens van verschillende diktes. Heb ze er nu de hals ook bij om gedaan vanwege de straffe oostenwind. Het is echt guur en onaangenaam buiten.

Enige dekens die goedzitten zijn de horseware dekens, dus dan zijn allemaal verschillende buitendekens wel prijzig :x

Ze is ook leuk, maar zit wel een kop op.
Ruim 28 en nog steeds de baas over de andere paarden _O-
En ze laat het mij ook goed weten als iets niet naar dr zin is >;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:48

Zilfstar, mooi ridderpaard zo hoor! Ik zou wel in de gaten houden of het met het koudere weer het ook warm genoeg is. Nu zal het op stal wel beter te doen zijn dan buiten. En belangrijk dat hij goed kan blijven eten :)

Qua liners heb ik de horseware liners onder allerlei soorten dekens. Ze kunnen dan niet aan de voorkant vast, maar vaak wel aan de achterkant waar de staartriem ook bevestigd is en dat is hier voldoende.

@ Queelens, ach wat ontzettend naar dat er niet echt verbetering in zit :(:)

Hals doe ik eigenlijk nooit op, alleen bij heel lange regen. Maar eigenlijk wel een goed idee om die wel op te zoeken als het zo koud wordt, misschien helpt dat ook wat extra.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:53

Maddy_Paola schreef:
Sachertorte schreef:

Enige dekens die goedzitten zijn de horseware dekens, dus dan zijn allemaal verschillende buitendekens wel prijzig :x

Ze is ook leuk, maar zit wel een kop op.
Ruim 28 en nog steeds de baas over de andere paarden _O-
En ze laat het mij ook goed weten als iets niet naar dr zin is >;)

Dat is waar, maar de investering wel waard want ze blijven lang goed.

O 28 al? Zie ik op de foto niet terug. Ze ziet eruit als een heerlijke knuffelbeer. Maar wel een karaktertje dus.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 10:56

Tancreda4 schreef:
Zilfstar, mooi ridderpaard zo hoor! Ik zou wel in de gaten houden of het met het koudere weer het ook warm genoeg is. Nu zal het op stal wel beter te doen zijn dan buiten. En belangrijk dat hij goed kan blijven eten :)

Qua liners heb ik de horseware liners onder allerlei soorten dekens. Ze kunnen dan niet aan de voorkant vast, maar vaak wel aan de achterkant waar de staartriem ook bevestigd is en dat is hier voldoende.

@ Queelens, ach wat ontzettend naar dat er niet echt verbetering in zit :(:)

Hals doe ik eigenlijk nooit op, alleen bij heel lange regen. Maar eigenlijk wel een goed idee om die wel op te zoeken als het zo koud wordt, misschien helpt dat ook wat extra.

Kan je die liners onder verschillende merken dekens doen? Dat is wel fijn als het werkt. Ja ik heb de hals wel op want heb een geschoren, een koukleum en een die op zich nog wel zonder hals zou kunnen, maar heb hem met deze wind toch wel gedaan. Misschien een beetje overbezorgd.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:13

Sachertorte schreef:
Dat is waar, maar de investering wel waard want ze blijven lang goed.

O 28 al? Zie ik op de foto niet terug. Ze ziet eruit als een heerlijke knuffelbeer. Maar wel een karaktertje dus.

Niemand geeft dr 28, maar ja, ruim 7 jaar geleden overgenomen van de manege waar ze stond en ik haar verzorgde, en daar heeft ze 11 jaar gestaan, paspoort wel pas daar gemaakt, en leeftijd bij komst geschat op 10, maar alle dierenartsen geven aan dat het wel ongeveer klopt, ze kan dus ook zomaar een jaar ouder zijn >;)

Hardstikke braaf als je niets van dr vraagt, maar als je wat van dr wil moet dat met wederzijds verdiend respect, anders krijg je een dikke vinger van dr. Hoef ook niets te doen met dr als ik slecht in mn vel zit of haast heb :x

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:24

@queelens
Wat vervelend dat je geen verschil merkt.
Als je wel verschil had gemerkt was het tenminste duidelijk!

@maddy

Toch heerlijk als een paard alleen wat voor je doet met wederzijds respect.
Dat is hier met layka ook het geval.
Heb jij geen respect voor haar, dan heeft zij die niet voor jou.

@zilfstar
Toch heerlijk om ze Ridderlijk te kunnen inpakken?

Hier mocht layka eerst even rollen voordat de de dikkere deken op kreeg.
Die heeft nu ook weer de 200 om.
Onder de 100 was ze veel te fris.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat layka een beste vacht heeft. Is die toch echt een dikke deken nodig!

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:43

Hahah MaddyPaola, dat klinkt als een echte merrie?

Hagelslag: fijne kudde heb je. Wat een rijkdom.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:59

hagelslag schreef:
@maddy

Toch heerlijk als een paard alleen wat voor je doet met wederzijds respect.
Dat is hier met layka ook het geval.
Heb jij geen respect voor haar, dan heeft zij die niet voor jou.

Hier mocht layka eerst even rollen voordat de de dikkere deken op kreeg.
Die heeft nu ook weer de 200 om.
Onder de 100 was ze veel te fris.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ondanks dat layka een beste vacht heeft. Is die toch echt een dikke deken nodig!

Sachertorte schreef:
Hahah MaddyPaola, dat klinkt als een echte merrie?

Een echte merrie inderdaad, maar qua kuddegedrag gelukkig geen pismerrie.

Is alleen met vakanties wel eens lastig, maar daar kan ik mee leven, en heb gelukkig stalgenoten die ook wel wat ermee kunnen.

Ik kan er meestal wel mee overweg, en heerlijke spiegels zijn ze toch?

Hagelslag, staat ook echt een gemene wind, dus snap Layka wel.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:23

Gelukkig maar dat je stalgenoten haar karakter aankunnen en je toch lekker op vakantie kunt gaan zo nu en dan MaddyPaola.

Hier al jaren geen merries meer; ik heb hele lieve gehad maar het merendeel was toch geen match met mij. In veel gevallen moet je denk ik echt een merriemens zijn. Ik denk een ruinenmens te zijn omdat dat doorgaans beter past maar misschien heb ik wel de 'verkeerde' merries getroffen en kan ik daar gewoon minder goed mee. Er zijn er twee geweest die me echt wel lagen dus helemaal zo zwart wit kan ik het ook niet stellen denk ik. Maar over het algemeen: doe mij maar een ruin.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 12:49

Ik heb ook niets met pismerries, dat hooggevoelige kan ik niet zoveel mee. Doe gewoon normaal. :=

Lekker paneren Hagelslag.

En lief grijs hoofd komt er langs bij Maddy.

Sakyr was lekker warm met zijn 150 op, dus de liner afgelaten. Deken met hals komt vanmiddag, misschien dat ik er nog even mee naar stal rijd. En sowieso morgen gaat hij op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:56

Boon had het ook warm genoeg onder haar 200 grams.
Jasmijn was boos op me; ik mocht niet de houtkrul van de buik af wrijven en ik vond dat ik dat wel mocht }> Dus die is even passend op haar plek gezet.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:00

Ja je ziet denk ik zelf wel hoeveel gram aan deken je paard nodig heeft denk ik Marleen. Het windje is vies vandaag, de temperatuur zelf valt nog wel iets mee.

Haha DubbelFun, geen ongewenste intimiteiten zegt Jasmijn. Hopelijk geen al te heftige reactie :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:07

Jasmijn is een klein 'snappertje' (als in heel snel happen zonder écht door te bijten) en als dat niet werkt komt dat kontje in je richting. Dat doet ze bij Boon ook regelmatig, maar die is nog wat sneller ter been als ik ben (zeker momenteel want ik ben zaterdag door mijn rug gegaan |o ) en ondanks dat ze een hoop kan hebben van die kleine áls ze het zat is dan gaat het op de plaats zetten een stuk minder zachtzinnig als ik doe.
Daarna is ze weer helemaal onder de indruk en poeslief :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:37

Bah, dat maakt zulke taken dan helemaal lastig. Beterschap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 14:33

Vreemd genoeg valt het mestruimen wel mee, maar het half bukken om het hooi in de bakken te doen is waardeloos. Net zakken voer gehaald; was ook geen feestje, maar ik had er met voorbedachte rade een paracetamol in gegooid en even laten inwerken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 14:35

Sterkte Dubbelfun, hopelijk ben je snel weer de oude.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:09

DubbelFun schreef:
Vreemd genoeg valt het mestruimen wel mee, maar het half bukken om het hooi in de bakken te doen is waardeloos. Net zakken voer gehaald; was ook geen feestje, maar ik had er met voorbedachte rade een paracetamol in gegooid en even laten inwerken.

Oei ja, soms zijn het van die specifieke bewegingen die je dan net niet kan maken. Hopelijk is het gelukt allemaal.

De heren willen hier graag naar binnen. Ik begrijp het wel. Niks aan buiten op dit moment.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:39

Hier staan ze ook graag in de luwte achter het winddoek momenteel.

Alles staat weer te eten en de paddock is gesleept; achteruit lopen beviel de rug beter als vooruit, hoefde ik alleen maar uit te kijken dat ik niet struikelde en op de kont in het zand belande (en dat zou niet de eerste keer zijn :D )

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 16:44

Ik ben toch nog even zijn nieuwe deken opdoen, voornamelijk voor de hals.
Afbeelding
Pasvorm is niet perfect, maar goed genoeg. En lekker warm :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:55

En daar gaat het om :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:57

Marleen, zo op het oog lijkt het prima toch? Lekker warm. Ook zo'n lieve snoet.

DubbelFun: oh haha, in de achteruit dus maar wel alles kunnen doen. Fijn zeg. Hopelijk kan je lekker slapen en is je rug een stuk(je) beter morgen.

Hier ook al een paar dagen het hoognodige aan klusjes en voor de rest op de bank. Het is even zo dan maar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 16:59

Voorkant zit prima, bij zijn achterhand moet hij nog even in vorm komen. Hij stond nu nog naar buiten, hopelijk trekt dat nog bij.

Klusjes weer gedaan. Die had ik gisteren en heb vrijdag en zondag weer paddockbeurt. Vind het alleen vervelend als het regent.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:06

marleen_88 schreef:
Voorkant zit prima, bij zijn achterhand moet hij nog even in vorm komen. Hij stond nu nog naar buiten, hopelijk trekt dat nog bij.

Een paar keer liggen en dan trekt dat vast ook bij.

Hier zijn de jongens naar binnen. Er was er maar eentje die zijn bedenkingen had en eventueel liever buiten wilde blijven. Maar toen de rest besloot dat ze liever naar binnen gingen was het toch minder leuk alleen buiten en ging hij over stag.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 17:10

Lekker warm en droog op stal.

Sakyr vond dat ook altijd prima. Nu alweer bijna 24/7 buiten, met schuilstallen en dat vind hij ook prima.