Röntgen van rug laten maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:13

Ts welke regio zoek je iets? Zelf van belgisch limburg en weet wel het een en ander in de omgeving.

Pessoa

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:19

Ik heb TS net een lijst met stallen doorgestuurd in de dichte omgeving. Gevonden met eventjes 10 min opzoekwerk. Als hier niets bij zit weet ik ook niet meer wat ts wél wilt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 15:38

-O- krijg bericht van mijn zus
Wou Limo buiten zetten.
Loopt limo haar omver rent gewoon naar buiten en rent recht de paddock in Zonder halster.

Begrijp niet wat er mis is en waarom limo zich deze keer niet liet halsteren :/

Met vier personen hebben ze hem uiteindelijk het halster in de paddock kunnen aandoen.
Mijn zus noemt hem "rotbeest"'

Onbegrijpelijk...
Ik heb nóóit problemen met halsteren of buiten zetten, waarom anderen wel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:52

Gewoon pech, niet teveel achter zoeken.
Daarnaast is ze niet slim dat ze de deur zover open laat staan. Bij mijn jonkies sluit ik die achter me.

En dan met 4 man de paddock in gaan is gewoon dom. Daar raakt elk paard van onder de indruk.
Ze hadden dat dier 4 uurtjes moeten laten lopen en met 1 persoon daarna halstertje aan doen, klaar.
Wat een drama lui bij jou op stal zeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:01

Je maakt er een te groot iets van. Blijf er niet in hangen. Een incident kan gebeuren.
De volgende keer meer op haar hoede zijn dus.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:05

Lastig tot niet te zeggen waar dat aan heeft gelegen..
Frissigheid, graag naar buiten willen / ongeduldig, misschien een stukje onzekerheid bij je zus, open deur, combinatie van alles. Vul maar in. :)

Inderdaad wijs om de deur altijd te sluiten, hij mag volgen als jij (of zij) het zegt.
Halster had ik ook pas weer omgedaan nadat hij lekker buiten had kunnen kalmeren. Komt niet op een uurtje kijken zolang hij goed en veilig staat. :)

Ligt niet aan Limo, het is geen rotpaard, maar ik vermoed gewoon een samenloop. Ieder paard loopt wel eens onbedoeld los ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:08

En denk erom dat het een puber is. Die proberen gewoon graag uit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:11

Leo schreef:
Lastig tot niet te zeggen waar dat aan heeft gelegen..
Frissigheid, graag naar buiten willen / ongeduldig, misschien een stukje onzekerheid bij je zus, open deur, combinatie van alles. Vul maar in. :)

Inderdaad wijs om de deur altijd te sluiten, hij mag volgen als jij (of zij) het zegt.
Halster had ik ook pas weer omgedaan nadat hij lekker buiten had kunnen kalmeren. Komt niet op een uurtje kijken zolang hij goed en veilig staat. :)

Ligt niet aan Limo, het is geen rotpaard, maar ik vermoed gewoon een samenloop. Ieder paard loopt wel eens onbedoeld los ;)

Cayenne schreef:
En denk erom dat het een puber is. Die proberen gewoon graag uit.

Precies.

Tijd terug zet mijn jonkies binnen.
Lopen normaal gesproken met een boogje in het touw naar binnen.
Maar ineens had 1 dame andere gedachte en ik er niet op berekend. Trekt ineens los en ik kon haar niet meer houden.
Dus die liep helemaal triomfantelijk in de bak te draven en te bokken.
Dan kan ik er op dat moment achter aan gaan hollen maar dat heeft geen nut.
Laat maar uitrazen (na 8 uur buiten staan is dat nodig blijkbaar :+ )
En toen ging ze aan kantjes gras eten en heb ik haar gepakt.

Dag erop had ze dat wel een leuk trucje gevonden en toen probeerde ze dat weer. Alleen toen was ik er op voorbereid en lukte het haar niet. Maar moest me echt wel even schrap zetten.
De dag erop probeerde ze het weer maar gaf ze zich meteen gewonnen.

Heb ik nu een rotbeest?
Nee hoor gewoon een blije gup van een jonkie die haar grenzen zoekt en dat vast nog vaker gaat doen.
En ja waar ze de kans kreeg omdat ik niet op lette.
Sh.t happens. Niet meer over nadenken en doorgaan. Dat hoort allemaal bij het hebben van een jong dier.
Dan had je een rustige 12 jarige moeten kopen die al half Nederland had gezien door wedstrijden en buitenritten, dan was die kans kleiner geweest.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:14

En het is oostenwind. Als beesten ergens fris van worden.... :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 16:20

Mijn zus maakt er een drama van. Beweert dat ze nog maar net de deur van stal open had en limo in.volle galop naar buiten rent. Nja weet niet wat ik moet geloven natuurlijk.

Idd vier man erbij vond ik ook overdreven. Desnoods hadden ze limo moeten laten staan tot ik vanavond kon gaan (wel sms'je doen naar mij dat ze hem niet kunnen pakken bv).

Maar goed rotbeest? Nee bij mij blijft limo altijd netjes staan ookal is de staldeur open en zijn andere paarden naar.buiten.
Denk dat mijn zus dat moment gestresst was en limo daarop reageerde.

Heb stalbaas gesmst vanaf morgen zet hij limo dagelijks buiten en moet mijn zus eraf blijven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:30

Hij laat zich toch vaak niet benaderen door de stalbaas?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:31

Ach zoiets gebeurd iedereen wel eens. Mijn bejaarde rustige pony is zelfs wel eens naar buiten gestormt (en op een auto geklapt) en dat neem je jezelf kwalijk. Maar blijft levend wezen.

Je zus moet er af blijven? Ook beetje overdreven, vind ik. In het vervolg gewoon het halster om doen voor je de deur open maakt. Ook bij je stalbaas kan een ongelukje gebeuren hoor, geen drama.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 16:46

Zus moet eraf blijven omdat zij vaak gestresst is en limo daar snel op spiegelt. Niet de eerste keer dat limo moeilijk is bij haar. Vorige keer zei stalbaas dat mijn zus te stressig is en limo daarop reageerde om de spanning te ontlopen.

Merk dat zelf ook als ik gestresst ben. Dat doe ik even iets anders ipv iets met limo te doen

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:56

Ik lees al een tijd mee en plaats af en toe wat.

Als ik dit zo allemaal lees heeft Limo een begeleider nodig die hem een x op zn plaats zet. Hij word brutaal en walst over iedereen heen. Soms hebben ze het gewoon een x nodig. Hoe gevoelig ze ook zijn. Ze moeten hun plaats weten.
Misschien even heel hard gezegd maar ik denk dat jij te zacht en te voorzichtig bent. Hij is gevoelig en brutaal en jij wat onzeker in je houding en overbezorgd. Beide is niks mis mee maar ik denk dat je wel moet gaan nadenken wat je met Limo gaat doen. Past hij wel bij je? En het is niet erg als hij niet bij je past, soms gebeurd dat. Dat gebeurd ook in de grote mensen wereld, niet met iedereen klikt het.

Nu met dit weer worden ze frisser maar ze moeten wel respect voor je hebben(voor iedereen die ze uit de stal haalt) Dat bereik je alleen met consequent zijn. Ja bij sommige paarden helpt het zeker als hij gewoon de hele dag naar buiten gaat, je moet hem zien als een klein kind die zn energie ook kwijt moet. Een ander stal beleid kan daar zeker mee helpen.

Dit is niet om je aan te vallen, zeker niet. Maar misschien past Limo qua karakter niet bij je en gebeuren deze dingen allemaal. Evt. ook door jou onervarenheid met een jong paard. Helaas zelf ook meegemaakt met een paard, heb er hard tegen gevochten maar dat hielp niet. Aan de hand had ik het liefste paard ooit maar met rijden was er geen klik. Dat deed pijn maar ik ben zo blij dat ik een plek heb gevonden voor haar waar ze op dr plaats is. Beide gelukkig!
Heb nu een vriend voor het leven gevonden, zoektocht duurde lang maar ik heb hem!

Succes! PB staat open!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 17:48

Als hij bij mij gaat klieren treed ik echt wel hard op. Desnoods een klap met het halstertouw tegen zijn neus als hij blijft doordrammen. Ben ik echt niet bang voor om te doen.

Consequent ben ik echt wel genoeg.

Zoals ik ook al zei:
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat limo zo de stal uitrent en mij daarbij zou omver lopen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:10

Tja, zoiets kan een keer gebeuren... Misschien niet helemaal handig gedaan van zus, maar om haar nu zo weg te zetten met uitspraken als "ze moet er vanaf blijven" lijkt me niet helemaal eerlijk. Zo te lezen probeert ze je aan alle kanten te helpen en zij kan er ook niets aan doen dat Limo jong is en waarschijnlijk een bonk energie door het vele binnen staan. Misschien kun je haar eens voordoen hoe jij het precies aangepakt wil hebben met Limo?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:25

Art_Ificious schreef:
Zus moet eraf blijven omdat zij vaak gestresst is en limo daar snel op spiegelt. Niet de eerste keer dat limo moeilijk is bij haar. Vorige keer zei stalbaas dat mijn zus te stressig is en limo daarop reageerde om de spanning te ontlopen.

Merk dat zelf ook als ik gestresst ben. Dat doe ik even iets anders ipv iets met limo te doen

Gut..maak niet zo'n drama zeg. Kan gebeuren. Wees blij dat je zus je help met hem. Anders gewoon zelf dagelijks tijd maken ipv je beklagen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:00

Je manier van schrijven is wel hard. Zus moet eraf blijven. Eerlijk gezegd dat ze hem rotbeest noemt is mss gewoon uit frustratie. Toen de mijne er eens alleen van door ging heb ik hem ook kebab genoemd :Y)

Het is gewoon de snelste manier om even je frustratie af te werken. Om nu te zeggen dat ze er niet meer aan mag komen lijkt me nadelig voor limo. Want je schrijft zelf dat de stal baas er soms problemen met heeft en je zus zet hem buiten als jij niet kon. Niet fijn dus als hij nu binnen moet blijven

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:25

Zus moet eraf blijven komt van de stalbaas. Hij heeft vaker gezien dat limo gespannen is als mijn zus wat gehaast is. Daarom heeft hij mij dat zo in.sms gezegd.

0p Messenger stuurde mijn zus me ook erg gefrustreerd/geïrriteerd dat ze hem nooit meer gaat buiten zetten. Ze wil geen accidenten en zegt dat limo gek is in zijn hoofd.

Exacte woorden:

"Ik zet hem nooit meer buiten dat beest is niet normaal in zijn kop loopt mij omver in stal door gang naar wei staat zonder halster en loopt mij gewoon omver als ik het aan wil doen sorry wat een rot beest"

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:38

Ik moest er wel even om gniffelen. Wrs was ze even flink geschrokken en gefrustreerd dat ze hem niet meer kon pakken.

1-0 voor Limo vandaag :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:41

Als ze hier de hele dag binnen staan zijn ze ook gek in de kop.
Daar blijft een punt zitten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:50

Limo was recht de paddock in gerend en dan gaan ze even met vier der achteraan om halster om te gaan doen.

In plaats van dat dier even zo te laten staan en tegen dat het terug naar binnen moet het halster weer proberen omdoen. Of desnoods als dat niet lukte mij smsje doen of ik na mijn werk kon komen.
Heb dat ook gestuurd naar mijn zus dat ze hem extra opgejaagd hebben op die manier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:51

bruintje123 schreef:

is elke dag buiten geweest dus snap die opmerking niet.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:53

Art_Ificious schreef:
bruintje123 schreef:

is elke dag buiten geweest dus snap die opmerking niet.

Het gaat er natuurlijk ook om hoe lang.

Het was ook aardig fris en winderig (bij ons tenminste) vandaag, dan zijn sommige paarden vaak ook wat frisser, als ze niet vaak/lang buiten komen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:58

Ga dan gewoon zelf. Je zus hielp je zo goed en je kon er altijd op rekenen zei je, nu één incidentje en het is drama alom? Waarom commentaar geven op de mensen die je helpen, oliebol happens :) Goed dat de stalbaas hem eindelijk gewoon meer mee buiten en binnen neemt, dan is er weer wat routine die hij met de andere paarden kan delen.