Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:15

pluisje88 schreef:
PanamaD schreef:
Zijn er nog mensen die de nekbeschermer van hkm hebben besteld? Hoe bevalt deze?

Ik heb er 2. Paard vindt het duidelijk fijn. Eerst geprobeerd aan het halster met als resultaat kauwen en likken. Nu onder het hoofstel met rijden. Paard laat duidelijk beter los. Top ding voor die prijs

Dan ga ik deze bestellen! scheeld een hoop en als die bevalt kan ik altijd nog over de bot nadenken. Dankje!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:29

Yvank_ schreef:
Wie hebben er ervaring met het bot mutsje? Hoe groot valt deze? Ik twijfel dus de S of M/L

Die valt erg groot. Ik heb de maat M en die is voor zowel mijn d-pony (met frontriem maat full) en Fries te groot

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:43

janneke584 schreef:
Yvank_ schreef:
Wie hebben er ervaring met het bot mutsje? Hoe groot valt deze? Ik twijfel dus de S of M/L

Die valt erg groot. Ik heb de maat M en die is voor zowel mijn d-pony (met frontriem maat full) en Fries te groot

Bedoel je niet de muts voor mensen toevallig?

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:59

Ik bedoel die voor paarden..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:00

Collega van mij heeft een knieband met toermalijn besteld bij Aliexpress. Zij heeft hem nu een paar keer omgehad en ze ervaart een lekkere warmte en echt verlichting van de pijn.

Jammer dat ze bij Aliexpress niks voor paarden hebben... :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:13

Setteli schreef:
PanamaD schreef:
Zijn er nog mensen die de nekbeschermer van hkm hebben besteld? Hoe bevalt deze?

Oh dat beloofd veel goeds!
Ik durf hem nu nog niet om te doen in de wei. Ze staat nu op een mega wei en als ie los komt van het halster, vind ik hem nooit meer terug.

Maar ze komt straks aan huis en dan durf ik het wel aan. Ben benieuwd!

Ik heb hem ook niet om in de wei om die reden. Staat op een pensionstal in een grote groep dus idd kwijt raken gaat dan snel. Ze staat de hele dag buiten en het lijkt me ook niet zo fijn voor haar als dat ding nat wordt. Zal wel lang duren voor hij droog is denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:17

Ik heb net de Rambo Ionic onderlappen binnengekregen en ze zien er super uit! *\o/*
63x45 cm, dus iets kleiner dan die van Fedimax als ik het goed onthouden heb, maar het positieve is dat ze de goede ionic nopjesstof hebben gebruikt waarbij de nopjes wel blijven zitten, dus deze gaan als rugwarmer in [***]'s dekens. <3

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:13

Ik ben benieuwd of Back on track on met een zomer variant deken komt. Vorig jaar hadden ze de cooler maar die pasten. Mijn pony niet. Maar ik zou nog best iets naast de mesh willen :D

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:35

Maar die meshdeken kan toch als zomerdeken dienen? Zo dik is die niet? Ik ben toch van plan om die binnenkort als zomerdeken te gebruiken.

Een vliegendeken/RSIH ding van BOT zou ik wel nog willen, maar dat is er denk ik niet. Zodat ze die ook in de weide kan aandoen.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:43

Ik heb vandaag de net nieuw uitgekomen royal hakbeschermer besteld. Ik ben benieuwd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:59

Ik zag volgens mij bij de agradi dat er een zomerdeken is.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:30

Donnatella schreef:
Maar die meshdeken kan toch als zomerdeken dienen? Zo dik is die niet? Ik ben toch van plan om die binnenkort als zomerdeken te gebruiken.

Een vliegendeken/RSIH ding van BOT zou ik wel nog willen, maar dat is er denk ik niet. Zodat ze die ook in de weide kan aandoen.

Anders kan je ook kijken bij Fedimax. Die hebben wel vliegendekens met keramische deeltjes.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:46

In de zomer is wel warm vind mijn pony :o

Weet iemand hoe de maten lopen van de kootbeschermers van BoT. Ik heb een e-pony type arabier. Ze heeft echt heel veel baat bij BoT. Ze heeft niet zulke goede benen. Maar met de beschermers van BoT gaat het zo goed. :D durf het bijna niet te zeggen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:47

@ Weidebloem: Oh, ik kan de vliegendekens niet vinden?? Alleen fleece en regen...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:21

Onder het kopje fiegedecke op de fedimax site. Maar weet niet of alle dekens wel van keramisch materiaal zijn voorzien. De 3 in 1 lijkt van wel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:01

heeft er iemand hier ervaring met de happy moving spullen? Hun fleecedeken is nu in de aanbieding voor 69.95.

Zijn er mensen hier die de rambo ionic staldeken hebben? ik ben op zoek naar een deken die mijn paard langer op kan hebben dan de rugwarmer. Liefst gewoon de hele dag. Kan iemand mij vertellen hoe de pasvorm van deze deken is ten opzichte van amigo?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:45

Ik heb de Rambo Ionic staldeken. Pasvorm is heel goed! Ik heb zelf alleen Rambo dekens en geen amigo om mee te vergelijken...

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 03:24

iemand ervaring met de kogelbeschermers van BOT? Wordt het been er onder warm? Gaat het zweten? Welke maat adviseren jullie voor een arabier? Stokmaat 1.58 . COB of FULL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:14

Weet iemand hier of je met het BOT mutsje voor het paard mag starten?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:35

_Margarita_ schreef:
iemand ervaring met de kogelbeschermers van BOT? Wordt het been er onder warm? Gaat het zweten? Welke maat adviseren jullie voor een arabier? Stokmaat 1.58 . COB of FULL?

Mijn ingemeten e-pony van 156,5m had maat Cob en de zachte gallen op de kogels waren nagenoeg verdwenen en de harde gallen zachter. Geen last gehad van zweten.
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-03-17 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast ivm bokt regels

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:09

ik heb even een vraag over de introductie periode en de periode erna.

Ik heb de royal sprongbeschermers die ik vooral op stal zal gebruiken nu. Nu is echter mijn vraag aan jullie. de eerste 2-3 dagen mogen ze max 4 uur om. dit probeer ik ook maar zal ze niet max 4 om kunnen doen gezien ze pas vanaf 17.00 a 18.00 binnen staan en ik niet om 22.00 nog naar stal kan, dus gaan ze wat korter om. Nu begrijp ik uit de gebruiksaanwijzing dat ze na deze 2-3 dagen naar minimaal 8 uur kunnen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om na deze 2- 3 dagen ze meteen gewoon de volle nacht om te doen? dus van ongeveer 17.00 tot +/- 9.00

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:54

Ja hoor dat is mogelijk Mariskaa3.
Het lichaam moet even wennen en de bedoeling van het opbouwen is vooral dat je goed kijkt of het lichaam er eventueel té extreem op reageert. Maar als jij tijdens die 2 a 3 dagen geen rare veranderingen merkt kan je ze gerust langer oplaten.

Ik zou alleen nooit aanraden om daar de Royal beschermers voor te gebruiken omdat hier elastiek in zit en je daar snel mee "afklemt" zoals dat je ook nooit een elastieke bandage als stal bandage mag gebruiken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:55

Paard heeft een verdikking aan der binnen voorbeen. Heb gekoeld en klei op gedaan maar die is na morgen op dus wil dan de stal beschermers omdoen. Alleen deze is maat M en past achter goed en nu is het voor.

Kan dit?
Afbeelding
Mooi kleibeen
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:13

Oja dat wilde ik ook vragen: de plek op de been is warm. Is het dan verstandig om de beschermers om te doen of is klei nu even beter aan komende dagen?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:13

Hè bah.
Ik zou het even bij klei houden. En uiteraard Stappen koelen stappen koelen en rust (geen gejaag in paddock o i d) houden. Zorgen dat ze blij blijft (mentaal in goede conditie wat weerstandsverhogend is). Leuke dingen doen ondanks de rust die ze moet houden.
Als de hitte er vanaf is pas weer met BOT aan de gang.

Maar dat zou mijn inschatting zijn.

Let wel op; klei is isolerend. Kan ook warmte vast houden. Laat het er niet te lang opzitten als het been nog flink warmte afgeeft. Dan is koelen:coolinggel misschien nog een optie.
Wellicht traumeel gel?

Heel veel succes met je patientje! Je bent wel Heel goed voor haar!!! Complimenten