Sheran schreef:Grappig dat het over oprichting gaat, ik ben daar net mee bezig. Theoretisch zou de rug bij oprichting ook rond moeten blijven en dus niet slecht zijn voor een paard met KS. In praktijk blijkt het lastig. In mijn onderschrift staat een topic dat ik recent geopend heb, waarin ik op mijn paard met KS rijd en hem probeer op te richten. Je ziet dat hij krabbelig en kort gaat lopen. Enig idee wat eraan te doen?
Probleem zit een beetje in dat hij niet actief is. Dus eerst activiteit, naar de hand toe blijven rijden en haar daar nageeflijk in zien te krijgen. Zie dit vaak hoor, bij mensen die veel lang en laag hebben gereden dat het paard teveel op de kop is gaan lopen en van het achterbeen af beweegt. In stap gaat ie ook bijna lateraal, minder hand daar en juist in het ritme blijven doorstappen.
Wat je in de contragalop doet en dan voornamelijk het stukje dat je een volte de gewone kant weer op gaat, is dat je aan de buitenkant gaat zitten. Wordt heel lastig buigen en door het lijf blijven springen voor haar 
Gewoon lekker les nemen en dan vallen de puzzelstukjes wel weer in elkaar.