Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:13

akshay: ik zou de korf 24/7 omhouden, als hij niet had kunnen eten zag hij er echt niet zo uit als op de foto's maar veel meer opgetrokken buik.
Dat is zoals ik nu kan beoordelen niet zo.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:20

cindybijl schreef:
akshay: ik zou de korf 24/7 omhouden, als hij niet had kunnen eten zag hij er echt niet zo uit als op de foto's maar veel meer opgetrokken buik.
Dat is zoals ik nu kan beoordelen niet zo.

Dat gevoel had ik ook. Maar ik vind het zelf best ''eng''.. toch bang dat hij te weinig te eten zou hebben :o :=
Ik zal een berichtje sturen of ze de korf vanavond willen omdoen. Dan ga ik morgen rond de middag :)

Hij was inderdaad echt niet opgetrokken :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:28

Kan ook zijn dat hij op de momenten dat er gekeken word net doet alsof hij niet eet. Fjorden kunnen heel creatief zijn in iets duidelijk maken als ze er niet mee eens zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:30

Marcella schreef:
Kan ook zijn dat hij op de momenten dat er gekeken word net doet alsof hij niet eet. Fjorden kunnen heel creatief zijn in iets duidelijk maken als ze er niet mee eens zijn.

:))
Dat is hartstikke waar.
Ik ben ook heel stiekem naar de wei geslopen vanochtend, om te kijken. Maar het was dutjestijd, dus ze lagen te slapen..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:37

SteffiiY schreef:
@pleiada: ik twijfel om mijn 4 jarige ook graasmasker om te doen, mijn oudste merrie heeft hem momenteel om omdat ze snel bevangen is.
4 jarige staat nu wegens maagzweer ook ''stil'' dus die word ook aardig ''vet'' :P

Tja lastig..Ik heb het uitgesteld maar moet er nu toch aan voor hij problemen gaat krijgen..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:37

@Pleiada: is hij al wel berijdbaar jouwe? of is die ook nog niet zadelmak en is dat de reden dat hij/zij stilstaat?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:20

Hij is nog niet zadelmak maar ik doe al wel om de dag wat met hem als voorbereiding..Hij heeft aanleg(is een korte gedrongen arabier)om dik te worden en eet naar mijn idee veel meer dan de anderen aan gras..Nu hij wat uit de groei raakt begint hij echt wat te fors te worden..

De gg komt hoop ik morgen al binnen dus we zullen zien..Wat voor paard heb jij steffiiy?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:37

Mijn dikke Haflinger hád een korf.
Afbeelding

Helaas heeft ze die vorige week vrijdag gesloopt (nadat ze dat ding 6 dagen had). Dus wij dat ding repareren met ductape. Helaas lag dat er maandag ook alweer af.
Nu willen we een betere kopen (we hadden de goedkoopste van EJ om te proberen).
Ik lees hier vooral de merken Best Friend en GreenGuard tegenkomen. Iemand een suggestie voor een te dikke Haflinger die begint te neigen naar hoefbevangen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:40

Ik vind die korf die jouw haf om heeft ook heel erg krap ogen PeerAppel?
Alsof die rondom strak om de neus zit?

Verder kan ik helaas niet helpen. Ik ben ook nog maar beginner. := :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:43

Ja klopt, op de neus zat ie wat strak terwijl het gewoon een full was. Overal zat ie eigenlijk strak, vandaar ook de zoektocht naar een nieuwe.
Ze staat nu dus weer zonder korf en ik vind dat ze maar zo snel mogelijk weer een om moet.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:48

Ach mijn pony heeft ook al een full om. Beestje heeft normaal gezien cob-halsters en die zitten dan op bijna het kleinste gaatje!

Via paardendrogist kun je de omtrek in cm's van de korf zien bij het bestellen. Handigste is dan om de neusomtrek van paardlief ook op te meten ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:59

Dus een extra full zou nog zo gek niet zijn?
Wat voor een heb jij?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:02

''Waldhausen'' is het merk. Is duits. Die hadden ze liggen bij de boerenbond (welkoop) en daar kon ik het snelst heen :)
maar ik heb 'm pas 1x 12uur gebruikt. Dus verdere ervaringen heb ik niet :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:05

Ooh, okee. Want ik moet echt een hele stevige voor mijn sloper.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:09

heeft ze dat ding niet gewoon gesloopt omdat ie reuze *** zat?
Ik heb mijn pony ooit ook eens in een te krappe korf gestopt, maar toen kon hij zijn kaken niet eens meer bewegen..
Dat zou hij ook gesloopt hebben ;)

Is puur mijn eigen hersenspinsel hoor :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:18

Ja, dat zou ook kunnen, maar dan moet ik een grotere. Ze heeft nu al full... Volgens mij verkoopt EJ geen grotere dan Full/Paard.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:22

Ik heb nu een Full (waldhausen) die een korfomtrek heeft van 63 cm.
Bij paardendrogist valt dit onder maat M (ander merk)

Een ander merk proberen kan dus resulteren in een maat full die wel past ;)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:08

Die van mij heeft, als hij zijn hoofd wat omhoog doet en deze op zn neus "leunt", aan de onderkant iets van 7 cm over :D

@PeerAppel, inderdaad toch een grotere korf zoeken en meer beweging?

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:20

bij mij op stal staan drie paarden met een GreenGuard shet van mij draagt hem ook. nog nooit af gegaan of gesloopt. een stalgenoot van mij gebruikt al 6 jaar de zelfde. paarden worden niet dik blijven mooi slank.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:35

Beweging is op dit moment niet meer iets wat verkeerd gaat volgens mij. Ze krijgt echt 6 dagen per week beweging in allerlei vormen; springen, dressuren, longeren, fietsen, buitenritten.

Zouden jullie mij de GreenGuard aanraden?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:47

Ik heb een XL voor mijn Appie dat gaat goed zit lekker ruim. Ik heb een GG gehad maar bij mijn paard kost het echt haar tanden dus dat was geen succes. Hij hing niet te dicht bij haar neus maar ze at er vrij 'driftig' doorheen dus dat ging niet goed. Heb nu net een paar dagen die van IR dat gaat tot nu toe goed. Ga er van het weekend de schaar in zetten :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:13

PeerAppel schreef:
Beweging is op dit moment niet meer iets wat verkeerd gaat volgens mij. Ze krijgt echt 6 dagen per week beweging in allerlei vormen; springen, dressuren, longeren, fietsen, buitenritten.

Zouden jullie mij de GreenGuard aanraden?

Zit het probleem dan misschien in de overige voeding? (los van het gras)
De GreenGuard ben ik geen fan van, maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:20

Bedankt voor jullie advies! Wat vinden jullie van de Best Friend dan?
Het kan niet echt aan overige voeding liggen aangezien ze slechts op gras en hooi leeft. Suikerbommen zoals bics of andere brokken zijn verbannen. De angst voor iets als IR, diabetes of hoefbevangenheid is te groot.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:26

Ik had de GG ook met veel ruimte bij mijn pony, maar helaas toch die stomme tanden. Ik heb zo'n bloempot liggen en gebruikt even, maar ze bijt echt zo'n beetje DOOR het ding heen om bij het gras te komen. Shetlander zonder geduld... Die ga ik ook niet meer omdoen. A vanwege dat achterlijke eten en dat bijten (al genoeg gesleten) en b) omdat het toch echt te benauwd is voor haar (zeker in combi met dat wilde eten).

Ik doe het nu zonder masker. Ze gaat om 18 uur het land op, er op zn laatst 22 uur af (vaker wat korter), staat met onbeperkt graszaadhooi in de paddock en valt momenteel goed af. Eindelijk na jaren haar eens in een soort van 'slank' figuur :):)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:40

pleiada schreef:
Hij is nog niet zadelmak maar ik doe al wel om de dag wat met hem als voorbereiding..Hij heeft aanleg(is een korte gedrongen arabier)om dik te worden en eet naar mijn idee veel meer dan de anderen aan gras..Nu hij wat uit de groei raakt begint hij echt wat te fors te worden..

De gg komt hoop ik morgen al binnen dus we zullen zien..Wat voor paard heb jij steffiiy?

mijn 4 jarige is een kruizing lusitano, is al wel zadelmak maar momenteel vanwege een maagzweer staat ze stil.
binnekort misschien met graaskorf, want ze heeft echt der beweging nodig om netjes op gewicht te blijven :(