Utrecht is ze geweest. Haar eigen DA heeft het paard bekeken en pijnstillers afgeraden omdat paard geen pijn reactie geeft.
Een vet paard is nooit goed

Deze mag/moet dikker worden anders blijft de rug zo en word nog erger. Lees dan wel pijn. Als ze voller word heeft ze meer spieren om de midden hand te dragen. En daar door zal de rug wat rechter worden.
Om nou te zeggen dat pijn een oorzaak is van mager worden

Dan zou ik nu ook brood mager moeten zijn. Leef dag en nacht met pijn. Mijn eerste paard had ook veel pijn op een bepaald moment, werd ook niet dun.
Een paard met veel pijn heeft ook veel beweging op de flanken. Die zie je echt ademhalen met grote neus gaten. Als het zover is vallen ze wel af puur omdat ze haast niet eten.
Het verbaast mij hoeveel hier reageren met het paard is niet meer geschikt voor de sport. Is dat het enige waar een paard/pony voor gehouden mag worden? Als dat volgens toch vele zo is, dan heeft de slager het nog druk met al die paarden die niet/niet meer voor de sport gebruikt kunnen worden. Als artsen zeggen dat dit paard geen pijn heeft en een gewoon leven kan hebben, wie zijn jullie omdat anders te beslissen? Er lopen zoveel luxe grasmaaiers/weide versiering rond die wel pijn hebben en medicatie/speciaal beslag/voeding moeten hebben om enigszins een beetje een paardwaardig bestaan te hebben. Dit paard heeft een sociaal leven, word al wat dikker en heeft geen pijn. Waarom zou dit paard dan geen grasmaaier mogen zijn? Puur omdat jullie het geen gezicht vinden dat het zo'n rug heeft?
TS weet nog niet wat ze met dit paard gaat doen in de toekomst, ze wachten eerst af wat ze doet binnen een half jaar. Dan zijn het haar ouders die de beslissing maken water met paardje gaat gebeuren.