Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther28 schreef:Bedoel je scopen of met een bepaald middeltje?
Zelf zou ik laten scopen en evt. een spoeling laten uitvoeren... Zolang je niet de oorzaak van het hoesten weet kan je niet gericht behandelen en kosten allerhande middeltjes straks even veel als een scopie en ben je uiteindelijk nog niet van het probleem af.
Ik heb geen ervaring met scopen maar als mijn paard ook niet stopt met hoesten na een kuur Ventipulmin, gaat de da ook scopen en spoelen.
Jibbel schreef:Ik vind het al heel wat dat je (al) weer met hem galoppeerd Flappie! Die van jou is licht dampig verklaard toch? Mijn merrie is dat niet, maar ik galoppeer gewoon niet (meer) , omdat dat een veel te zware belasting is voor het lichaam. Er wordt dan een veel meer pompende ademhaling van het paard gevraagd en zo te horen heeft de jouwe er ook moeite mee/last van.
Ieder geval is natuurlijk anders en je kent zelf je paard het beste, maar ik zou de galop (voorlopig) weg houden uit de training.
Saars schreef:Hallo iedereen!
Ik heb het topic niet doorgelezen want wil even snel jullie mening weten...
Mijn verzorgpaard is over het algemeen kerngezond, hij glimt, kijkt blij uit zijn oogjes. Hij heeft geen loopneus en niets dat wijst op een verkoudheid...
Maar elke keer als ik begin met rijden, en we een meter of 20 ver zijn gestapt, hoest hij...
Er zijn gewone briesen, die lijken op niezen, en daarbij gebeurt er niets zorgwekkends.
Maar hij heeft ook een echte hoest, vaak maar één of twee keer, en daarbij is slijm te zien.
Wat doe ik hier het beste aan? Of moet de dierenarts er iets voor geven?
Hij lijkt er verder geen last van te hebben, maar ik maak me toch een beetje zorgen!