[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:28

Hihihi dan heb ik nog een lange weg te gaan met mn 4jarige ;)

Wisse schuurt niet meer op de poetsplaats, dus de jeuk achter zijn oren wordt minder. Staart heeft ie nog steeds geen jeuk aan, wel heel erg jeuk onder zn buik, zelfs al tussen zn voorbenen tot aan zijn koker. Dit weekend maar even wassen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:35

die van mij heb ik gisteren onder haar deken gezet..
ze had alweer een ontplofte staart

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:07

Ben hier weinig meer, valt mezelf op.
Kan het amper bijhouden.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:11

ja vind het topic inderdaad ook vrij snel gaan CS..

Had nog een vraagje over de klitwortel.. Gebruiken jullie die ook gewoon als er al wondjes zitten..? Dat prikt toch als een gek dan..

@yvonnedv: handige link trouwens over de eczeemdekens vergelijken!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:15

zwelgje: ik ben daarin wat gemeen, maar spuit het erover heen. De alcohol prikt dan, maar ik denk dan dat het meteen maar bacteriën dood ofzo.

Maar dan ben ik echt geheiligd met een bikkelharde dame die een pijngrens heeft van over de 500%.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:46

Ook op open wondjes..?
Ik denk inderdaad dat ik wel moet gaan ontsmetten, één uier is namelijk dik en opgezet..
Ach en bij mezelf dep ik ook weleens met pure alcohol op kleine wondjes (van epileren of ontharen..)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:56

prikt wel, dus kan me voorstellen dat het wel gaat irriteren juist bij open wondjes?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:03

ja vind het een beetje moeilijk.. Het zal niet zo'n fijn gevoel zijn nee..
Ik denk dat ik het er gewoon op doe als de wondjes niet heel vers zijn, een klein korstje erop ofzo..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:13

Ah, dat vind ik wel een beetje sneu. Ik heb zelf ook echt een gloeiende hekel aan betadine op een open wond :? .
Ik zou toch ook even wachten met iets erop doen, als dat prikt wanneer het open is, tot het dus dicht is...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:31

Jodium (en dus ook betadine) maken alle oppervlakkige huidcellen stuk. Dus ze slopen in wondjes eigenlijk altijd meer dan nodig. Namelijk niet alleen kwalijke stoffen maar ook gezonde huidcellen. De genezing zal dus langzamer verlopen. Waar je wel mee schoon kunt maken is teatree. Als Nilay open wondjes had dan ging ik hem wassen met teatree shampoo. Dat helpt ook meteen de jeuk wat te stillen. Bij oppervlakkige schaafwondjes doe ik niets tenzij de huis ook erg droog is. Dan smeer ik het in met een beetje olie met wat druppels teetrea olie.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:34

Klopt, TeaTre is echt superspul!
Waar haal jij het vandaan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:37

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:44

Ja teatree shampoo heb ik vorige week inderdaad ook al een keer mee gewassen! Is erg fijn, en schijnt ook meteen vliegjes en mugjes voor een tijdje even op afstand te houden!

Maar las hier wat pagina's terug dat klitwortel een herstellend vermogen had en de huid stimuleerd om nieuwe huidcellen aan te maken, iets in die richting (sorry als ik het verkeerd verwoord, kan het zo snel even niet terug vinden).. en dus de genezing bevorderd. Daarom zat ik te denken weer een bus klitwortel te halen.. Ik gebruikte het zelf eigenlijk nooit omdat alcohol die erin zit naar mijn idee de huid juist uitrdroogd..

Maar dacht misschien een combinatie van eerst klitwortel ivm het ontsmetten en daarna de itch free gel erop of uierzalf om de huid wat te verzachten en soepel te maken..? Maar dan wel als de wondjes al een korstje hebben. Als ze echt open zijn is het denk ik niet te harden als ik dat spul erop doe..

Betadine gebruik ik eigenlijk niet.. maar dacht altijd dat het juist wel goed spul was, heb er ooit wel dagelijks een wond mee schoongemaakt die ze had opgelopen van een trap van ander paard, dit was wel betadineshampoo trouwens..

edit: ik heb de tea tree shampoo volgens mij bij de welkoop vandaan, maar bij divoza hebben ze het denk ik ook wel. Teatree druppels zijn gewoon bij drogist verkrijgbaar

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:52

Teatree shampoo hebben ze inmiddels bij bijna elke dierenspeciaalzaak en teatree druppels bij de meeste drogisterijen. Ik haal het de olie zelf meestal bij de tuinen. Gewoon omdat ik zeker weet dat ze het daar hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:57

opisop_shop schreef:
Sanet had jij het laatst hier niet over; [EA-TK-AP] TK: Hippo Ex-Cema ongeveer 1/2 verpakking

Jup, maar ik hoor toch ook veel mensen waarbij het in het begin wel hielp, maar later toch weer aan het schuren gegaan zijn. Als ik het zou proberen, zou dat dus zeggen dat ik met alle andere supplementen etc die ik geef zou moeten stoppen, dat is voor mij nog een te grote overgang, omdat het op dit moment ook niet slecht gaat. Als ik een paard had, waarbij ik van alles en nog wat geprobeerd had, en niets werkte echt, dan zou ik het wel durven wagen. Maar nu heb ik wel iets te verliezen en dus durf ik het niet aan..

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:22

teatree shampoo hebben ze ook gewoon bij de boerenbond :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:16

zwelgje27 schreef:
Maar las hier wat pagina's terug dat klitwortel een herstellend vermogen had en de huid stimuleerd om nieuwe huidcellen aan te maken, iets in die richting (sorry als ik het verkeerd verwoord, kan het zo snel even niet terug vinden).. en dus de genezing bevorderd. Daarom zat ik te denken weer een bus klitwortel te halen.. Ik gebruikte het zelf eigenlijk nooit omdat alcohol die erin zit naar mijn idee de huid juist uitrdroogd..

Maar dacht misschien een combinatie van eerst klitwortel ivm het ontsmetten en daarna de itch free gel erop of uierzalf om de huid wat te verzachten en soepel te maken..? Maar dan wel als de wondjes al een korstje hebben. Als ze echt open zijn is het denk ik niet te harden als ik dat spul erop doe..

klitwortel weekt het bovenste huidlaagje weg,zodat daar nieuwe kan komen.
ik zou daardoor dus niet met andere middelen op die plek gaan smeren,anders beinvloed je dat misschien weer?
in klitwortel zit ook salicylzuur,wat een jeukstillende werking, heeft,dus is het niet eens nodig om met wat anders te smeren

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:47

Oh TeaTree shampoo is het probleem niet nee (verkopen wij zelf ook ;) ) maar ik vroeg me af welke olie/druppels je gebruikte. Aangezien ik ook bij de Tuinen ben geweest vorig jaar, maar ze daar ook olie hebben die je niet op de huid mag gebruiken, en veel olien die niet puur zijn. Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Etherische olie mag je ook niet zo puur uit de fles gebruiken, dat moet je weer met een olie mengen; hoe doe jij dat dan?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:11

Nou bleh, vies weer vandaag zeg... ik zal zo richting stal, met een droge eczeemdeken.. ik zie net op de buienradar dat het na 2 uur wel droog blijft hier.. dus dan ben ik wel weer klaar met rijden en dan kan ze dan lekker met een droge het land weer op.
Bleh, vies hoor nu :o ...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:35

Hier regent het ook, was vanmorgen net op tijd dus heb nog droog kunnen rijden buiten (binnenbak bezit ivm les).
Ik zag Wisse toch heel even kort schuren op de poetsplaats, achter zn oren. Zal toch daar geprikt zijn toen hij vorige week zonder hoofdkap rondliep maar alleen met de halsdeken. Dat zal ook de reden zijn van de buik-jeuk.
Kan nog wel even aanhouden tot alles uit zn systeem is, heb daarom de dosis drainage verhoogd naar 2 x 30 druppels en de biergist naar 15 tabletjes. Verder zn manenkam ingesmeerd met klitwortel. Ben benieuwd hoe snel het beter wordt.

[EA-CO] Zomereczeemprodukten + GRATIS natuurgeneeskundig advies!

1522

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:52

Het liefst zou ze de heledag door gekriebelt willen worden... :(:)
in een dag tijd na anderhalf uur borstelen er komt heel wat haar vanaf "kan er een truitje van breien"
Ik hoop op drie dagen achter een op goed weer zowel overdag en de nacht zodat ik heerlijk kan wassen met teershampo om zo de huid tot rust te krijgen. ze is al helemaal niet van de geurtjes daar rent ze hard voor weg dus vliegwerend middelen zijn niet altijd een sucses om die goed op haar te krijgen zekker niet als ik een spray moet gebruiken. Nu een middel gevonden met een rood sponsje erbij.
Dat helpt aardig zit niet te veel geur aan. gelukig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:53

Gewone vliegenspray kun je ook wel met een sponsje doen he?

1522

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:55

opisop_shop schreef:
Oh TeaTree shampoo is het probleem niet nee (verkopen wij zelf ook ;) ) maar ik vroeg me af welke olie/druppels je gebruikte. Aangezien ik ook bij de Tuinen ben geweest vorig jaar, maar ze daar ook olie hebben die je niet op de huid mag gebruiken, en veel olien die niet puur zijn. Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Etherische olie mag je ook niet zo puur uit de fles gebruiken, dat moet je weer met een olie mengen; hoe doe jij dat dan?

Tea tree druppels hoe vetter hoe beter daar hebben muggen en vliegen een hekel aan zo willen ze ook niet in de manen of op de staart gaan zitten het is alleen voor jezelf misschien een beetje ranzig als je der moet poetsen veel zand blijft ook plakken hier door.

jeuk weg dan op zijn engels is ook een veel gebruikt middel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:56

áppie is er ook bang voor,dus verdun ik vliegenspray met wat water en dan met een spons of natte doek opbrengen.
gaat ook goed.

vind het wel weer sneu dat ap nu met zijn eczeemdeken in de regen staat,dat ding gaat dan zo flubberen en ap houd al helemaal niet van dit weer...gaat ie staan bibberen :+
maar ja het is niet anders,kom morgen pas weer op stal,dus als het dan nog slecht is krijgt ie pas een regendeken op

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:57

welke druppels bedoel jij dan, waar haal jij die?

Geen idee wat Wisse van dit weer vind, maar ze hebben grote schuilstallen dus hij kiest zelf maar waar ie gaat staan ;)
Ik merk wel dat nu ik bijna iedere dag iets met hem heb gedaan, hij het deken op-en afdoen ook prima vindt en minder achteruit loopt, dat is wel fijn!
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 01-05-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt