Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:hoe noem jij de plekken dan op deze foto?niet echt harig lijkt mij...
hier staat ook iets over het gebruik van ivomec per injectie..
de pony's van mijn vriendin hadden geen luizen,dat hadden we allang bekeken natuurlijk...
http://www.paardenencyclopedie.nl/index.php/Schurft
Coliena schreef:Antibiotica is helemaal niet gevaarlijk, spuit het gerust in de bloedbaan, geen enkel probleem, sommige moeten zelfs zo worden toegediend. Enkel de IVOMEC/DECTOMAX (is trouwens geen antibioticum maar een antiparasitair middel) is gevaarlijk. WIlde gewoon even duidelijk maken dat antibiotica een goede therapie kan zijn voor mok.
Coliena schreef:Waarom is dat grappig? Niet-gerigistreerde middelen mogen worden gebruikt, als het middel niet bestaat voor de diersoort zelf. Maar waarom een gevaalijk middel gebruiken als er veilige alternatieven zijn?
Zwerte schreef:Coliena schreef:Antibiotica is helemaal niet gevaarlijk, spuit het gerust in de bloedbaan, geen enkel probleem, sommige moeten zelfs zo worden toegediend. Enkel de IVOMEC/DECTOMAX (is trouwens geen antibioticum maar een antiparasitair middel) is gevaarlijk. WIlde gewoon even duidelijk maken dat antibiotica een goede therapie kan zijn voor mok.
pardon? Kijk uit met wat je zegt! Penicilline in de bloedbaan is wel degelijk gevaarlijk!
Coliena schreef:Geholpen bij mok? Ik betwijfel echt of dit middel ook maar enige uitwerking heeft gehad. Ik begrijp dat ze ivomec inpuiten in combinatie met antibiotica? Dan is het puur de antibiotica die helpt. Dit geven wij inderdaad aan paarden die met hardnekkige mok in combinatie met dikke benen zitten. OMdat mok heel dikwijls bacterieel is gecontamineerd, waardoor er zwelling is. Schurft geeft eerder enorme jeuk. Dus antibiotica bij behandeling van mok is geen probleem en helpt inderdaad goed. Ivomec daarentegen is onzin en gevaarlijk. Dus ik hoop dat het bij deze NOOIT meer aan een paard wordt toegediend...
Eleonoor schreef:Graag had ik dit paard willen helpen op een andere manier.
Wel vreselijk dat je paard zo dood moet gaan omdat die wat ingespoten krijgt tegen de jeuk. Wel klinkt het bijzonder dat de DA niets wist
Coliena schreef:Het probleem is bij shock dat de bloedsomloop bijna niet meer werkt, dus ingespoten producten werken dan ook bijna niet meer. Ik weet uit ervaring dat er nog nooit een paard terug bovenop gekomen na shock door ivomec. Blijft wel een feit dat het wel had kunnen geprobeerd worden. Maar als het een troost is voor de eigenaresse, het zou niet meer geholpen hebben...
Coliena schreef:@[***]: Het spijt me, maar dat kan ik wel weten. Tuurlijk kan ik niet weten waar op de wereld wat gebeurd is en kan ik niet ALLE gevallen weten (muggezifterij als je het mij vraagt), maar in ieder geval meer dan genoeg om een gefundeerde ervaring te kunnen meedelen. Dat is meer dan vele anderen hier.