West-Nile virus: muggenbeet veroorzaakt encefalitis bij paar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: West-Nile virus: muggenbeet veroorzaakt encefalitis bij paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 06:25

Ja, hoe gaat het nu? Houden jullie het vol, gaat het beter?
Ik hoop dat het in elk geval niet slechter gaat!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:12

HannahFrouk schreef:
Ja, hoe gaat het nu? Houden jullie het vol, gaat het beter?
Ik hoop dat het in elk geval niet slechter gaat!

Met Negro gaat het voorlopig weer beter...het weder speelt mee...we hebben net een week wolken en af en toe een regenbui gehad...
Alle wondjes zijn toe en er zijn er geen nieuwe op t eerste zicht...

Ik heb het niet volgehouden en ben een beetje ingestort...ik ging eraan kapot alles voor hem te doen en hem dan toch dagen vooruit te zien gaan en dan plots veel meer achteruit dan vooruit...
Ik verzorg en voeder hem elke dag zoals altijd en geef hem en Chikiboy ook de vitamienen elke dag maar voor de rest laat ik ze met rust...geen oefeningen meer...gewoon elk zijn weg laten vinden...en elk zijn herstel

Er is natuurlijk ook een pak op me af gekomen...

Enerzijds alles doen voor Negro dag en nacht en uitgeput raken met de behandeling van Negro, anderzijds de schuldgevoelens tegenover mijn paard Chikiboy die blijkbaar ook iets onder de kiezen had zonder dat ik het wist...te weinig naar mezelf gekeken en een paar rake klappen gekregen...

Alles op zijn tijd...we komen er wel onder ons drietjes...

De eigenaar van Negro staat op t punt 2 nieuwe paarden voor hem te kopen...een Spaanse hengst als porche en een 3/4 om de bergen mee in te trekken...Ik...ik hou mijn mond...hahaha

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:43

Fijn dat het wat beter gaat met je paarden!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:21

Het gaat idd. echt beter met Negro...

De hoefsmid is geweest...ik had nooit gedacht dat Negro zou kunnen blijven rechtstaan als één van zijn achterpoten de lucht in zou gaan. Veiligheidshalve hadden we hem langs een muur gezet zodat hij daartegen zou kunnen steunen.
Negro's eigenaar stuurde me zelfs weg want ik zou het niet aankunnen als Negro zou omvallen...ook hij dacht trouwens dat het niet zou lukken...

Maar wonderwel doorstond Negro alles zonder problemen Haha! Slapen

En dat geeft weder hoop Ach gut

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:45

Dat geeft hoop!
Ben blij voor je!!! (jullie)

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 10:09

Hier weer wat nieuws...

Vandaag denk ik dat ik het volgende kan zeggen...

Met Negro gaat het goed ...wanneer het weder slecht is...Dan stapt hij ook goed vooruit...hoewel je het nog wel ziet als hij zijn bochten neemt.
Is het daarentegen 2 dagen heet & warm weer...dan sleept hij zijn hoeven achteraan terug lichtjes over de grond...zoals afgelopen woensdag...

Ondertussen hebben we enkele hectaren bezaaid na de regenbuien van einde september...nu hopen we dat Negro binnen een maand of 2-3 in staat zal zijn om zelf naar beneden te gaan om te gaan grazen...
Zijn baasje was daarnet hier (onderweg om nog eens 2 andere paarden te gaan testen) en hij zei dat als Negro tegen Kerst niet in staat is om zelf naar beneden en terug naar boven te komen, hij hem laat inslapen...
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van vorige winter...Negro die Chiki mee op sleeptouw neemt om in vrijheid te gaan grazen van het beginnende groeiende vers groeisel...

Persoonlijk denk ik dat Negro enkel een toekomst heeft in België of Nederland...Daar is het in de zomer nog altijd frisser dan hier in de winter (sorry jongens Rolleyes ).
Als Negro draaft (heeft ie al een paar keer gedaan) dan zie je zelfs niet dat hij een probleem heeft gehad.
Volgende maand gaat zijn baasje hem wat aan de longeerlijn zetten om het beter te kunnen bekijken.
Voorts krijgt hij en Chiki nog elke dag zijn red plex+ vitaminen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 03:05

Ik heb je update gelezen, en ik hoop natuurlijk voor Negro dat hij genoeg krachten opdoet om letterlijk de berg op en af te klauteren.

het ziet er bij jullie wel heel anders uit dan hier in Nederland!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 07:46

Negro heeft gisteren voor t eerst weer even een wandeling gedaan van 100 meter en 1 rondje aan de longe gedraaid...

Dan heeft zijn baasje hem maar terug binnen gezet...het ging duidelijk niet...

Hoe goed hij ook in zijn eigen stekkie staat en daar rondwandelt...hij heeft ons allen misleid...we dachten dat hij al veel verder stond...Dat was niet het geval Huilen
Zijn baasje wil niets verder proberen, geen osteophaat of andere therapie...hij gelooft er niet in...
Dus ondertussen verder de vitaminen gewoon en afwachten...Ook staat Negro nu een beetje op dieet want hij is te dik aan het worden en dat is een extra belasting voor zijn riug en benen...

Op hoop van.... Knipoog

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:53

Ik moest toevallig gisteren weer denken aan Negro.
Die warmte zal er inderdaad ook niet goed aan doen, maar om hem nu naar Belgie of Nederland te vervoeren is natuurlijk ook geen optie.
Hij is natuurlijk alweer veel beter dan een paar maanden geleden. Je zal het voorlopig blijven zien, stapje vooruit, stapje achteruit, maar uiteindelijk een traag opgaande lijn.
Zolag dat voortzet, moet je gewoon geduld bewaren.
Vervelende situatie dat jij alles wil proberen, maar zijn baas niet.
Overnemen is geen optie?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 21:10

heleenxx schreef:
Ik moest toevallig gisteren weer denken aan Negro.
Die warmte zal er inderdaad ook niet goed aan doen, maar om hem nu naar Belgie of Nederland te vervoeren is natuurlijk ook geen optie.
Hij is natuurlijk alweer veel beter dan een paar maanden geleden. Je zal het voorlopig blijven zien, stapje vooruit, stapje achteruit, maar uiteindelijk een traag opgaande lijn.
Zolag dat voortzet, moet je gewoon geduld bewaren.
Vervelende situatie dat jij alles wil proberen, maar zijn baas niet.
Overnemen is geen optie?

Nee ik zit nu met een gebroken rug (L4 nzie ander topic) na van mijn paard te zijn afgegooid...voor mij is dat voorbij...Chikiboy zet ik te koop...
Ik kan niet meer maar zal alles doen opdat Negro een kans krijgt...Waarom overnemen ? Ik deed er al alles voor...Geen kwestie van geld...Als ChikiBoy verkocht wordt kan Negro bij t nieuwe paard van zijn baasje gaan staan...een zotte volbloed Boos!

t Probleem blijft de hitte, de zon, de warmte...of ik hem overneem verandert niets aan het weder Huilen en dus aan zijn probleem

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:14

He wat een narigheid.
Laten we voorlopig maar blijven duimen voor Negro!