Lovely schreef:Nou, ik heb mijn paard niet laten slachten, maar in laten slapen om diverse redenen. Eén daarvan was dat ik niets zag in een traumatische ervaring voor mezelf.
Dat kan ik me wel indenken. Ik vind dit een goed en eerlijk argument.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Nou, ik heb mijn paard niet laten slachten, maar in laten slapen om diverse redenen. Eén daarvan was dat ik niets zag in een traumatische ervaring voor mezelf.
Trennie schreef:Lovely schreef:Nou, ik heb mijn paard niet laten slachten, maar in laten slapen om diverse redenen. Eén daarvan was dat ik niets zag in een traumatische ervaring voor mezelf.
Dat kan ik me wel indenken. Ik vind dit een goed en eerlijk argument.
Trennie schreef:Alani schreef:Mensen die voor slachten zijn, gebruiken altijd het argument dat het snel gaat en dat het in een paar seconden is gebeurd. Ik vind het niet belangrijk of het in een paar seconden of een paar minuten duurt, als het maar pijn en stress vrij is.
Als ik de schimmel op het filmpje zie, dan voelt hij zich zeker niet op zijn gemak. Ik zie hierin geen verschil met de reactie op de da.
Ik vind het bijna hypocriet dat we onze hond, kat, cavia, enz in laten slapen door een da en het in een keer veel beter is (minder pijn, vechten en stress) om met ons paard naar de slager te gaan. Wat doen we dan onze kleine huisdieren aan?
(vet gemaakte gedeelte): Dat is gewoon absoluut niet waar. Ik was er bij en met mij vele andere bokkers en die hebben zelf een goede inschatting kunnen maken. En dat zijn stuk voor stuk paardenliefhebbers. 1 meisje had zelfs pas daarvoor haar paard naar vd Veen gebracht, maar is er niet bij gebleven. Nu gaf het haar rust dat ze heeft egzien hoe het verloopt. Dat paard in het filmpje was volledig op zijn gemak. Niet anders als wanneer hij ergens anders naar toe zijn gebracht en in een nieuwe omgeving terecht was gekomen.
Alani schreef:Pinuts dat begrijp ik ook niet. Voor mij is een paard een huisdier.
Lovely schreef:Dat slachten zo gewoon gevonden wordt is misschien aan een kant omdat het van oudsher al werd gedaan en omdat het tegenwoordig hip en trendy is verantwoord back to basics te gaan is een no-nonsense aanpak met een slager voor sommigen een goede keuze???? Misschien??
Lovely schreef:Dat slachten zo gewoon gevonden wordt is misschien aan een kant omdat het van oudsher al werd gedaan en omdat het tegenwoordig hip en trendy is verantwoord back to basics te gaan is een no-nonsense aanpak met een slager voor sommigen een goede keuze???? Misschien??
Alani schreef:Ik ben er nog steeds van overtuigd dat geld in de meeste gevallen de belangrijkste rol speelt bij slachten. Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen er nog zouden laten slachten op het moment dat er geen sprake zou zijn van inkomsten maar dat de kosten gelijk zouden zijn aan inslapen.
Lovely schreef:Als slachten zo gewoon is, waarom laten we onze hond en kat dan niet met een pin om het leven brengen?
Nee, ik ben geen veganist, maar ik kom ook zeker niet van de boerderie waar elke week een karretje slachtmateriaal de deur uit gaat.
Alani schreef:Dat slachten gewoon gevonden wordt, heeft juist alles met vroeger te maken. In onze opvoeding wordt je al meegegeven dat het normaal is en dat het beslist niet zielig.
Ik ben ook geen veganist. Ben zelfs gediplomeerd slager, maar inmiddels alweer bij 10 jaar uit het vak. Niemand hoeft mij dus iets wijs te maken hoe het allemaal werkt.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat geld in de meeste gevallen de belangrijkste rol speelt bij slachten. Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen er nog zouden laten slachten op het moment dat er geen sprake zou zijn van inkomsten maar dat de kosten gelijk zouden zijn aan inslapen.
Trennie schreef:Lovely schreef:Als slachten zo gewoon is, waarom laten we onze hond en kat dan niet met een pin om het leven brengen?
Nee, ik ben geen veganist, maar ik kom ook zeker niet van de boerderie waar elke week een karretje slachtmateriaal de deur uit gaat.
Omdat een kat en hond hier in nld een huisdier zijn die we niet eten? Schapen, koeien, varkens, geiten en jawel, ook paarden landbouwdieren zijn en we die dus wel eten???
En aangezien jij geen veganist bent, zal ook jouw stukje vlees, je schoenen, je zadel etc. ergens vandaan moeten komen...
Dus nu snap ik de logica van je opmerking nog minder.
Lovely schreef:Princesj, als het terrein goed begaanbaar is per vrachtwagen, kun je de rendac ook op het terrein laten komen. Bij ons op stal is dat gelukkig zo en hoeft je paard dus niet aan de weg te liggen.
Teuntje111 schreef:dan moet je dus wel geregistreerd staan bij Rendac, dat waren wij niet..