Homeopatische middelen en kruiden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisss

Re: Homeopatische middelen en kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:31

Zuiveringskuur en zuiveringskuur zit heel veel verschil in. Je hebt ook kuren die ontgiften en die werken wel degelijk. Er worden altijd heel veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan, maar alles is niet wetenschappelijk te verklaren.

Als iemand zich er goed bij voelt en er baat bij heeft, dan zie ik het graag zo. Er zijn naar meerdere dingen die wel goed werken nog nooit wetenschappelijk onderzoeken gedaan. Het is toch niet zo dat alles wetenschappelijk bewezen moet worden.

Ieder zijn eigen mening vind ik en dat respecteer ik ook. Mijn ervaring zijn positief en uit ervaring weet ik dat het wel kan werken. Maar als je er niet achterstaat, niet zomaar gaan gebruiken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:55

Chrisss schreef:
hetzelfde

Als iemand zich er goed bij voelt en er baat bij heeft, dan zie ik het graag zo. Er zijn naar meerdere dingen die wel goed werken nog nooit wetenschappelijk onderzoeken gedaan. Het is toch niet zo dat alles wetenschappelijk bewezen moet worden.

Okay, ik krijg het gevoel een dood paard te schoppen, maar als je een produkt aan de man brengt waarvan je een medicinale of anderszins therapeutische werking claimt, kun je verwachten getoetst te worden. En voor de zoveelste keer enige betrouwbare toetsingsmethode is methodologisch goed uitgevoerd dubbelblind wetenschappelijk onderzoek.
Dit is ook voor je "ontgiftingskuren" gedaan, ze werken niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:45

misschien handig om vanmiddag te kijken:

om 16.10 komt er op nederland 2 een programma van teleac over geneeskrachtige kruiden en planten Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:46

hey da's een leuke tip, thanks!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:48

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:04

leuk als je moet werken hihi

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:53

Je kan het opnemen als je een video recorder hebt,is het een herhaling toevallig?

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:59

Beetje jammer Kuggur, dat je zo onverdeeld negatief bent. Als deze middelen echt niet zouden werken zou er echt alleen maar negatief over geoordeeld worden maar er zijn toch echt heel veel positieve gevallen. Ik zelf ben hiermee in aanraking gekomen toen de reguliere manier niet toereikend was, ik was er ook erg sceptisch over in het begin en zo gaat het met de meesten. Inmiddels ben ik overtuigd van de kracht van homeopatische geneesmiddelen; je kunt ze echter niet te pas en te onpas gebruiken (baat het niet dan schaadt het niet gaat echt NIET op!) maar hebt iemand nodig met veel kennis die weet welk middel nodig is voor welk geval. Een bijkomend voordeel van de alternatieve geneeskunst -op dit moment nog in ieder geval- is dat deze artsen over het algemeen nog iets meer moeite doen om hun klanten te helpen omdat homeopathie nog niet algemeen geaccepteerd is. Het is in dit geval ook niet zo dat regulier beter- of slechter is als alternatief maar ze zouden elkaar heel goed kunnen aanvullen. Dubbelblinde onderzoeken worden overal mee gedaan en zelfs momenteel heel veel met nonlokale geneeswijzen, nog weer een stapje verder en ook met hele positieve uitkomsten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:38

helaas geen recorder hier...