Ervaringen zenuwsnede

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

savath

Re: Ervaringen zenuwsnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:03

oh,leuk voor je dat het zo goed gaat!!
super dan dat je toch de knoop had doorgehakt.Hou ons op de hoogte.
Mijn paard heeft links een mooi gaaf bot,maar rechts is het bot gaaf,maar met een zeer grote cyste van een trauma net in het midden van het botje,en ze mankt dus regelmatig rechts.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:19

Fijn dat het goed met haar lijkt te gaan!
Idd, hoe vertel je je paard dat ze niet gek mag doen in de wei?! Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:12

Wat fijn voor jullie dat het goed gaat Go jij! Go jij! Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:32

Pfffffff, ik weet er alles van. Stappen met een paard met peesprobleem.......na drie weken boxrust. Heb nog nooit een paard zó hoog zien bokken. En ik maar aan het touwtje hangen: "Nee Vivaldi, stáppen, niet bokken....." En daar wapperde ik er weer achteraan. Peesblesure is overigens netjes genezen, ondanks het wereldrecord bokken. Succes ermee;)

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:14

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik wou toch nog ff laten weten hoe het gaat Lachen
Het gaat tot nu toe echt heel goed met Kyra. Ze loopt goed en zonder pijn! Ze rent lekker in de wei en ze beweegt veel beter. Ze is echt weer een heel ander paard geworden, vrolijk en een stuk liever.
Ik ben begonnen met wat licht werk aan de hand en ik heb er nu 3 of 4 keer kort opgezeten. Dit ging heel goed en ze was hartstikke braaf. Ik vond het nog wel een beetje eng in het begin, was bang dat ze zou struikelen o.i.d. maar ze loopt goed in balans en ze merkt er niks van. Het valt me echt mee en ik ben blij dat ik de operatie heb uit laten voeren. Ik hoop dat het nog lang zo door gaat!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:29

Wat ontzettend fijn voor jullie dat het zo goed gaat.... Ik hoop dat je nog lang van elkaar mag genieten...

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:54

Dank je!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:44

Helemaal TOP meis Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:44

Superfijn! Heerlijk om eens goede berichten te horen!! Veel plezier hoor! Haha!

_Stephaniee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:29

Super dat het zo goed is gegaan met de zenuwsnede!
Ik hoop voor je dat het zo door gaat.
Wij zittten op het moment erg te twijfelen over wel of geen zenuwsnede, wat een moeilijke beslissing is dat!
Mensen die er zelf ervaringen mee hebben zeggen dat ik het moet laten doen en mensen die er wat verder vanaf staan kijken er weer heel negatief tegen aan.
Ik moet zeggen dat ik best veel aan dit topic heb, vooral omdat jij ook zo een twijfels hebt gehad.
Maar t is dus aan te raden om het wel te laten doen?

Even off topic .. maar heeft iemand ervaring met de kliniek in someren bij een zenuwsnede?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 14:00

Ja ik ben ook heel blij!
Stephaniee:
Ik snap heel erg goed dat je twijfeld, ik vond het ook een ontzettend moeilijke beslissing om te maken. Daarom heb ik destijd ook dit topic geopend, ik was benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.
Wat ik je wel mee wil geven: ga op je eigen gevoel af! Zoals je al zegt heeft iedereen er wel een mening over. Dat was bij mij ook het geval. Bij mij op stal zijn er ook genoeg mensen die me voor gek verklaren omdat ik deze operatie uit heb laten voeren. Maar weet je, ik trek me hier helemaal niks van aan. Het is mijn paard, en mijn beslissing, en ik heb ervoor gekozen om mijn paard nog een aantal pijnvrije en liefdevolle jaren te geven.
En de mensen die er negatief tegen aan kijken kunnen er helemaal geen zinnig woord over zeggen, zij staan niet in jou schoenen. Dan moet je die mensen de keus is voorleggen, wat zouden zij doen als dit nog de enigste optie is?

Zoals ik al heb gezegd gaat het nu met mijn paard ontzettend goed en ik ken haar niet meer terug. Ze loopt ontzettend goed en ze is weer vrolijk en ze kan weer lekker spelen in de wei. Ik ken mijn paard niet meer terug, voorheen was ze chagerijnig (logisch natuurlijk) en niet echt levenslustig. Ik ben blij dat ik deze keus heb gemaakt.

Wat heeft jou paard eigenlijk? heeft ze hetzelfde als Kyra? Is bij jou paard ook al onderzocht of een zenuwsnede zinvol is? Ook is het van belang dat de diepe buigpees nog goed is. Wat ik zelf ook belangrijk vind, wat wil je nog gaan doen met je paard als je besluit te gaan voor een zenuwsnede? Ik gebruik Kyra recreatief, persoonlijk vind ik het niet kunnen dat je een paard na zo'n ingreep nog volledig in zet voor de sport, maar goed, dat is ieders eigen keus.
Ik wens je heel veel sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing. Als je nog vragen hebt kun je me altijd pm'en of een berichtje achter laten in dit topic.

_Stephaniee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:13

Ja het is inderdaad een moeilijke beslissing!
Dat is inderdaad waar, als je zelf voor de keuze staat is er bijna geen uitweg meer.
Mijn paard kijkt nou ook heel droevig, echt zielig:(.
Mijn paard heeft artrose in het hoefgewricht en dat komt steeds tegen het kroongewricht aan.
Ze heeft nou sinds donderdag speciaal beslag maar dat helpt alleen op het harden.
Als ik haar laat opereren ga ik zeker niet meer teveel met dr doen, ik hou mezelf en haar dan alleen maar voor de gek.
Bedankt voor je bericht:)!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 09:44

Stephaniee: hoe gaat het nu met je paard? En ben je al wat verder met het maken van een beslissing?
Nogmaals succes!

Ik ben nog steeds ontzettend blij! heb gister weer ff gereden en ze liep de sterren van hemel. Ze was zo lekker los en meewerkend, we hadden er echt allebei plezier in.

_Stephaniee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:45

Sjoyceje: Helaas kan ik geen zenuwsnede laten uitvoeren:( .. Het wordt dan zowiezo een hoge zenuwsnede en de dierenarts verwacht dat het dan niet langer dan een jaar goed gaat, hij heeft de foto's na de kliniek in someren en antwerpen gestuurd en die dachten hetzelfde.
Hun advies is om haar gewoon zo te laten lopen op de wei ( daar loopt ze nog regelmatig en doet ze nog gek enz. ) en verder alleen maar veel met dr stappen aan de hand.
Vandaag heb ik dr nog eens aan de longe gepakt om te kijken hoe ze liep en tot mijn verbazing liep ze helemaal regelmatig en vond ze het geweldig om weer even zo te lopen!
Nou afwachten hoe het verder gaat, de dierenarts komt over 2 weken weer even langs.
Ben benieuwd.
Wat fijn dat het met jou paard zo goed gaat Lachen!
Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan!
Bedankt voor de interesse!