Ja ik ben ook heel blij!
Stephaniee:
Ik snap heel erg goed dat je twijfeld, ik vond het ook een ontzettend moeilijke beslissing om te maken. Daarom heb ik destijd ook dit topic geopend, ik was benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.
Wat ik je wel mee wil geven: ga op je eigen gevoel af! Zoals je al zegt heeft iedereen er wel een mening over. Dat was bij mij ook het geval. Bij mij op stal zijn er ook genoeg mensen die me voor gek verklaren omdat ik deze operatie uit heb laten voeren. Maar weet je, ik trek me hier helemaal niks van aan. Het is mijn paard, en mijn beslissing, en ik heb ervoor gekozen om mijn paard nog een aantal pijnvrije en liefdevolle jaren te geven.
En de mensen die er negatief tegen aan kijken kunnen er helemaal geen zinnig woord over zeggen, zij staan niet in jou schoenen. Dan moet je die mensen de keus is voorleggen, wat zouden zij doen als dit nog de enigste optie is?
Zoals ik al heb gezegd gaat het nu met mijn paard ontzettend goed en ik ken haar niet meer terug. Ze loopt ontzettend goed en ze is weer vrolijk en ze kan weer lekker spelen in de wei. Ik ken mijn paard niet meer terug, voorheen was ze chagerijnig (logisch natuurlijk) en niet echt levenslustig. Ik ben blij dat ik deze keus heb gemaakt.
Wat heeft jou paard eigenlijk? heeft ze hetzelfde als Kyra? Is bij jou paard ook al onderzocht of een zenuwsnede zinvol is? Ook is het van belang dat de diepe buigpees nog goed is. Wat ik zelf ook belangrijk vind, wat wil je nog gaan doen met je paard als je besluit te gaan voor een zenuwsnede? Ik gebruik Kyra recreatief, persoonlijk vind ik het niet kunnen dat je een paard na zo'n ingreep nog volledig in zet voor de sport, maar goed, dat is ieders eigen keus.
Ik wens je heel veel sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing. Als je nog vragen hebt kun je me altijd pm'en of een berichtje achter laten in dit topic.