Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 06:33

ik ga straks mijn dierenarts bellen (mijn paard moet geopereerd worden) dan zet ik het resultaat hier wel neer.. Waarom steeds speculeren als je ook even een belletje kan plegen?

Iedereen roept maar dat het duurder wordt, maar voor een herhalingsrecept laten schrijven bij de huisarts betaal ik ook niks..

Bovendien heb je ook andere middelen die je kan gebruiken om te ontwormen als je de orale wormenkuren te duur vindt, zoals de pour-on producten van Ivomec. Ivomec pour on kost 4 euro en een beetje per behandeling van 600 kilo, Ivomec Eprinex Pour on bijna 5 euro per behandeling 600 kilo.

Dus nee, ik ben totaal niet in paniek als de wormenspuiten duurder worden.. Sjit happens..

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:19

Rianneke schreef:
Gail schreef:
Ik zie het probleem in de extra kosten voor het recept.

bij onze DA krijg je geen receptje... of tenminste dat kost niks Knipoog ik verwacht dat de prijzen ongeveer hetzelfde zullen blijven

Bij ons op stal gaat het ook in 1 keer (al heb ik er ook nog 1tje achter de hand voor je weet maar nooit) kost niets extra's hoor. Je kan ze gewoon afhalen bij de dierenarts, daar komen geen extra kosten/recepten bij kijken Lachen

Edit* las net dat die kosten er straks wel bijkomen. Vraag me af hoeveel de dierenarts gaat rekenen voor even een papiertje uitschrijven. We blijven het hoe dan ook met de hele stal doen, die paar euro meer kan ik niet van wakker liggen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:36

Teuntje111 schreef:
ik ga straks mijn dierenarts bellen (mijn paard moet geopereerd worden) dan zet ik het resultaat hier wel neer.. Waarom steeds speculeren als je ook even een belletje kan plegen?

Iedereen roept maar dat het duurder wordt, maar voor een herhalingsrecept laten schrijven bij de huisarts betaal ik ook niks..

Bovendien heb je ook andere middelen die je kan gebruiken om te ontwormen als je de orale wormenkuren te duur vindt, zoals de pour-on producten van Ivomec. Ivomec pour on kost 4 euro en een beetje per behandeling van 600 kilo, Ivomec Eprinex Pour on bijna 5 euro per behandeling 600 kilo.

Dus nee, ik ben totaal niet in paniek als de wormenspuiten duurder worden.. Sjit happens..

Voor niets gaat de zon op, een herhalingsrecept bij je huisarts kost 4.50 euro.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:01

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:15

Het zou mooi zijn maar ik geloof er nooit zoveel van wat ze zeggen. Dat hebben we aan de brandstofprijzen wel gezien Vork

Overigens blijft het ontzettend onhandig ik woon een heel eind van mijn dierenarts vandaan dus voor mij zal het zeker duurder worden om even een kuurtje te halen.

Xsjahmatx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:49

Wij hebben ingeslagen voor een jaar..
Hebben momenteel 6 paarden staan Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:54

Ik heb ook ingeslagen voor een jaar. Heb namelijk niet zo'n zin om 25 a 30 km te rijden om ze bij mijn DA op te halen. Clown
Volgend jaar mag de DA een pakketje voor een jaar of wat meenemen bij de inentingen van mijn paard, zodat ik ze niet op hoef te halen. Kost me allemaal alleen nog maar meer geld en tijd.
(er vanuit gaande dat ik voor die tijd geen DA nodig heb Knipoog ).