Osteopaat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:22

Ik heb weer een afspraak staan voor 31 maart, even mijn beide paardjes nalopen.
De ene merrie is een jaar geleden gedaan en daar zo van opgeknapt, de andere was
toen drachtig dus die mocht toen niet, dus die laat ik nu ook even lekker doen.
Ik vind het echt super hoor en dan tussen door sportmassage, paardjes blijven er
heerlijk soepel van Lachen

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:55

[quote="huijserhorse
Ik vind dat er heel oppervlakkig gewerkt wordt normaal door sportmassage therapeuten. Ik vind dat paarden ook bekeken moeten worden tijdens arbeid en dat er tips gegeven moeten worden naar de ruiter. Helaas maar waar, de fout ligt eigenlijk altijd bij de ruiter. Om dan eerst het paard weer te kunnen laten ontspannen in zijn lichaam vind ik ook dat de kennis die wordt verkregen door zo een opleiding heel beperkt is.
Ik denk dat mensen verder moeten kijken naar wat iemand heeft gedaan, en begrijp me niet verkeerd en zullen vast ook wel goede mensen rondlopen maar weer aub voorzichtig. Ik vind persoonlijk de kennis die wordt aangeleerd veel te basic achtig.
[/quote]

[quote="unamie]
Dan heeft de cursus kwantiteit maar geen kwaliteit
Stel je belt een sportmasseur voor je paard, en blijkt dat diegene geen verstand van paarden heeft Scheve mond

Bij happy-athlete is de criteria behoorlijk hoog
Anders kun je de opleiding simpelweg niet volgen.
Ook moet je na een jaar alle spieren kunnen benoemen alle (40) drukpunten aan kunnen wijzen
Anders krijg je gewoon geen certificaat.

Tips met rijden? daar is toch (goede) instructie voor ?
De taak van een masseur is paarden 100% los te krijgen in hun spieren.
Elke spier (groep) die niet meewerkt werkt tégen.
Pas als dat 100% oke is, kun je aan instructie daar aanvullen
Er zijn nog legio therapeuten die denken dat je paarden los kunt krijgen dmv les geven en rijden
Maar als men doorblijven trainen met een paard met spierproblemen cijfert men het paard echter helemaal weg en is de losheid ver te zoeken
Voorbeelden hiervan zie je maar al te vaak op wedstrijden, waar de echt losse paarden op 1 hand te tellen zijn,
Zelfs op het allerhoogste niveau...[/quote]

Dit topic gaat over toch osteopathie, en niet over alle diverse vormen van paardenmassage?

Laten we deze verschillende vormen van therapie om verwarring te voorkomen aub niet over één kam scheren, want ze zijn niet te vergelijken.

Niet qua werkwijze, resultaat na behandeling, behandelbare aandoeningen en niet qua opleidingsniveau van de betreffende therapeut.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:18

En nog even om aan te geven dat ik niemand tegen evt zere benen wil schoppen: niets ten nadele van paardenmassage, volgens welke methode dan ook, maar het is een geheel ander beroep dan osteopaat.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:00

Wie kent Miranda Wilschut uit Almere? Heb haar net aan de telefoon gehad, ze klonk heel aardig en professioneel. Ze vraagt 85 euro.
Ook net Minke Lagerwey gesproken, kent iemand haar? Ze vraagt 80 euro.
Op mijn lijstje staan ook nog Els Bach, Martine Burgers en Nico Speksnijder.
Zij komen allemaal in mijn omgeving.
Wie moet ik kiezen? Met wie hebben jullie goede ervaringen?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:48

Ik ken geen van allen persoonlijk, maar het zijn allemaal ICREO-gecertificeerde osteopaten dus goed gekwalificeerd!
Succes ermee!
Meestal hebben ze allemaal wel een eigen website... die kun je even opsnorren om te zien wie je het meest aanspreekt!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:52

HanneRonja schreef:
Wie kent Miranda Wilschut uit Almere? Heb haar net aan de telefoon gehad, ze klonk heel aardig en professioneel. Ze vraagt 85 euro.

Ik heb zelf Margritta Holtman gehad bij mijn paard en hond en heb daar hele goede ervaringen mee. Haar website is http://www.osteopathievoorpaarden.nl/ Telefoonnummer staat op de site. Ze komt ook door het hele land.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:06

Miranda komt maandag de 17e. Ik ben benieuwd! Fijn dat ze zo snel kon komen!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:59

ze is maandag voor de 3de keer bij mij geweest. Mijn paard was een hopeloze zaak (wist ik ook) nu vele maanden later stond ze met een mond vol tanden. Zo'n verschil had ze niet verwacht. Paard is los in har lijf en wil werken nu. dat was voorheen anders. Met wat hulp van miranda en veel lessen is ze weer helemaal goed

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:16

splash1999 schreef:
ze is maandag voor de 3de keer bij mij geweest. Mijn paard was een hopeloze zaak (wist ik ook) nu vele maanden later stond ze met een mond vol tanden. Zo'n verschil had ze niet verwacht. Paard is los in har lijf en wil werken nu. dat was voorheen anders. Met wat hulp van miranda en veel lessen is ze weer helemaal goed

Mooi verhaal!
En ook een goed voorbeeld van het feit dat osteopathie probeert problemen bij de wortel aan te pakken en dus niet alleen de symptomen van dit probleem bestrijdt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:25

en met goed dressuur werk kan je dan doorgaan, zonder dit was het noiit gelukt hoewel blijkt dat ik haar toch goed kan rijden aanders kreeg ze wel een terug slag en geen nieuwe spieren etc

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:08

super verhaal! Mijn de problemen bij mijn paard zijn niet zo extreem, en ik hoop dat ze me goed kan helpen!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:11

HanneRonja schreef:

edit: was als pb bedoelt...