Baarmoeder massage bij paard onzin??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Wat een osteopaat wel niet kan vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:24

Coliena schreef:
Famke_93 schreef:
Je moet zeker naar Nunspeet gaan, wij hebben hier ook een paardje staan die kreupel ging lopen en niks kunnen vinden!
Tot dat er een osteopaat bij gekomen is en die ook de mensen door vwezen heeft naar Nunspeet en inderdaad dat paard had ook last van d'r baarmoeder en eierstokken!
Zagen ze dus ook vanaf de buitenkant!

Dus klopt allemaal!

En dan vraag ik mij af... Was jij aanwezig bij de behandeling in de kliniek? Wat doen ze dan precies? Ik zou heel graag weten wat deze "behandeling" exact inhoudt... Zit de anus nadien echt minder ver ingetrokken? Waarom moet het paard voor die "behandeling" naar de kliniek? Hoe lang is dit al geleden? Is het paard nu nog altijd recht?

Mijn merrie is door dezelfde osteopaat geholpen, ze had inderdaad ook een ver ingetrokken, zelfs helemaal scheef getrokken (dit zag ik zelfs) anus. Na 2 behandelingen, loopt het paard super fijn op 4 benen, ruimer dan ooit te voren, het dier kon eerst nooit kruislings stappen van achteren. Nu kan ze dit allemaal wel. Ze vind het allemaal nog heel moeilijk, maar elke dag is er verbetering.[/quote]

Wat ik mij dan terug afvraag. Zit haar anus dan nu terug perfect? Niet ingetrokken, niet scheef? Want je moet weten, dat de anus niet vsthangt aan de baarmoeder. Enkel de vagina hangt in het begin verbonden met het rectum. Ongeveer een 20 cm. De rest hang hier helemaal niet aan vast. Dus hoe kan een baarmoeder dan een anus scheef trekken? Bovendien heb ik hier vier ruinen lopen, met dezelfde teruggetrokken anus. Als ik mij niet vergis, heeft een ruin geen baarmoeder.

En volgens mij is dit niet de enige behandeling die je paardje gekregen heeft. Heb je ook grondoefeningen? En ben je ook anders gaan rijden? Dan denk ik dat deze oefeningen je paard geholpen hebben. Ik weet ook niet of deze behandeling lang geleden is, maar de meeste merries worden niet meer hengstig vanaf okotober. Dus dat ze geen last meer heeft van haar hengstigheid, kan ook puur de winterstop zijn. Of een andere omgang met je paard.[/quote]

En vergeet niet het verhaal van P-S-M haar paard die na de behandeling nog medicijnen mee heeft gekregen.
Misschien toch een ontsteking geweest en door die medicijnen verholpen?
Inderdaad wordt bv ook vaak in eerste instantie rust (al dan niet op het land) en vandaaruit rustig opbouwen geadviseerd, vaak aan de dubbele lijnen oid.
Wat geeft dan het goede resultaat? De " behandeling" of de periode erna, waar je zeer voorzichtig weer gaat opbouwen en evt kreupelheden de tijd krijgen om te verbeteren?
En als het om een vervelende kreupelheid gaat, hoe is het dan een paar maanden of een half jaar na " behandeling"?

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:32

ik weet ook om wie het gaat, alle merries moeten geloof ik standaard naar Nunspeet....... het lijkt wel een clubje die elkaar aan werk helpen. Eerst komt de osteo, die zegt dan dat je paard naar de kliniek in Nunspeet moet of beter nog 1 maand in training in Ter Apel. Dan nog de clinics voor het werk aan de hand a 80 euro voor 3 kwartier (met z'n tweeen les). Kassa....... Knipoog Haha!
Tja, ik heb het zelf ook ervaren No Cheer maar hoor nu veel negatieve berichten over ze. (iig over het geld wat ze rekenen).

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:35

www.icreo.com de mensen die daar op staan hebben allemaal een opleiding gedaan van minimaal 3 jaar.
Mijn tante staat er ook op en is wel degelijk goed opgeleid tot osteopaat (nethanja pruijsers).
Van icreo heb ik stefan alen en els bach bij mijn paard gehad en ook die mensen weten goed waar ze het over hebben.
Niet alle osteopaten zijn oplichters.De mensen van de icreoopleiding zijn mijn inziens echt te vertrouwen.
Ik hoop dat TS eruit komt met haar paardje, en dat de (oplichter) osteopaat andere mensen niet meer gaat bedonderen.Ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar wie deze persoon is.Vraag me af of deze persoon dan een opleiding heeft gedaan of niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:41

Maar dat is toch geen voltijdopleiding van 3 jaar?
En is dat een erkende HBO- of universitaire studie?
Of kan iemand met alleen lagere school deze opleiding ook volgen? Pling

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:00

Ik lees hier van alles en kan eigenlijk 1 en 1 al wel optellen...

Ze geven die ''baarmoederbehandeling'' (volslagen onzin) en een schema + eventuele medicatie.
Waarschijnlijk zou ELK paard met dat schema al enorm verbeteren!

Kortom; men geeft dus een schijnbehandeling, en een serieus behandelschema die gewoon bij 90% van de paarden verbetering zou geven. En men gelooft dus dat het werkt. Slim. Zo kunnen ze flink verdienen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:05

maikeltje schreef:
Maar dat is toch geen voltijdopleiding van 3 jaar?
En is dat een erkende HBO- of universitaire studie?
Of kan iemand met alleen lagere school deze opleiding ook volgen? Pling

Voor zover ik weet kun je pas aan deze opleiding beginnen als je een (para)medische vooropleiding hebt. De osteo's die bij mij komen zijn humaan fysiotherapeut en hebben vervolgens de opleiding tot dierfysio en daarna de icreo opleiding gedaan. Oftwel die hebben een pittig opleidingstraject op HBO niveau achter de rug.

Erg jammer dat osteopaat geen beschermd beroep is.

De osteopaat uit dit topic is niet aangesloten bij de ICREO

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:27

Nakisha schreef:
Ik lees hier van alles en kan eigenlijk 1 en 1 al wel optellen...

Ze geven die ''baarmoederbehandeling'' (volslagen onzin) en een schema + eventuele medicatie.
Waarschijnlijk zou ELK paard met dat schema al enorm verbeteren!

Kortom; men geeft dus een schijnbehandeling, en een serieus behandelschema die gewoon bij 90% van de paarden verbetering zou geven. En men gelooft dus dat het werkt. Slim. Zo kunnen ze flink verdienen.

En ik vraag mij af wat die medicatie dan inhoudt. Als het pijstillers of ontstekingsremmers zijn is het natuurlijk helemaal niet moeilijk... Daarbij heb ik hier nog niemand gezien die de "behandeling" van de baarmoeder ook al daadwerkelijk met eigen ogen gezien heeft? Lijkt mij makkelijk om je arm in het paard te steken, geleerd te kijken en dan ergens op te gaan duwen, waardoor het paard door de benen zakt en het lijkt alsof ze opgelucht is.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:37

Ik vind het sowieso eigenlijk maar raar dat een paard door zijn benen zakt bij die behandeling... en wie zegt dat dat door opluchting is?? Kan het niet stomweg door pijn veroorzaakt worden? Hoe controleer je dat?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:40

Het paard van mijn stalgenootje heeft deze behandeling ook gehad(ik ben ook mee geweest)
Ze is nu ook erg vooruit gegaan Ja

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:05

Ik kan een paard door de benen laten gaan met rectaal onderzoek. Das niet zo moeilijk. Enkel eens knijpen op de juiste plaats...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:28

Mijn merrie is niet ergens anders heen gegaan voor training, en de osteopaat is ook neit bij ons eerst thuis geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:37

Zo lees steeds meer verklevingen/scheve organen die even recht gemasseerd worden. Volgens mij gewoon een standaard osteo behandeling die interessant gemaakt wordt door verhaaltjes zoals deze. Lees ook steeds vaker dat osteopaten ook nog andere esoterische mogelijkheden hebben, zo eentje had ik ook, van een nuchter bottenverhaal dat ik dacht te kunnen krijgen, werd het een zweverig gedoe met allerlei interessante dure hocuspocus.

Mijn paard houd er niet van als een vreemde aan zijn lijf zit te rommelen en zet dan ook een stap opzij of kijk boos opzij, logisch lijkt mij...., dat was voor haar de reden dat hij heel erg vast zat en minstens een week moest blijven om dat op te lossen, was het halsgewricht.., hij vind het nooit echt fijn als je aan zijn hoofd zit te morrelen, borstelen vind hij ook irritant.

Doen al die osteopaten zo interessant??

Als je paard even lekker los is gewrikt gaat het rijden idd daarna lekkerder en als je dan ook nog fatsoenlijk kan rijden, kan je het paard beter in zijn lijf houden.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:48

Op die icreo site lees ik idd niets over baarmoeders die scheef liggen. Ik denk dus niet dat al die osteopaten zo interessant doen, alleen degenen zonder opleiding.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:53

Nou blijkt die osteopaath waar het in dit verhaal om gaat Icreo gecertificeerd te zijn dus bovenstaande bewering gaat niet op. Beunhazen heb je overal, certificering is dus geen garantie

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:07

Eerder werd anders gezegd dat hij niet gecertificeerd was. Wel degene waar ze naar verwezen was, (maar daar is ze nooit geweest,) maar niet degene die aan huis geweest was, of heb ik het mis?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:27

Jordy schreef:
http://www.icreo.com de mensen die daar op staan hebben allemaal een opleiding gedaan van minimaal 3 jaar.
Mijn tante staat er ook op en is wel degelijk goed opgeleid tot osteopaat (nethanja pruijsers).
Van icreo heb ik stefan alen en els bach bij mijn paard gehad en ook die mensen weten goed waar ze het over hebben.
Niet alle osteopaten zijn oplichters.De mensen van de icreoopleiding zijn mijn inziens echt te vertrouwen.
Ik hoop dat TS eruit komt met haar paardje, en dat de (oplichter) osteopaat andere mensen niet meer gaat bedonderen.Ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar wie deze persoon is.Vraag me af of deze persoon dan een opleiding heeft gedaan of niet.

Jouw tante, Nethanja, is ooit een keer bij mijn paard geweest en heb hier hele goeie resultaten van gezien.

A.s. zaterdag komt ze bij mij paard, en nog een paard op stal, en ik heb er alle vertrouwen in..
Vroeger was ik ook erg sceptisch, maar mijn ervaring met haar viel iedereen op..
Vandaar dat ik haar bij mijn paard laat komen, en verder niemand..

Er zullen immers genoeg 'nepperts' rond lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:14

Ik heb slechte ervaringen met certificering, dan in dit geval van hoefsmeden, ik heb liever een erkend diploma. Zo zijn er ook paardenmassageopleidingen, krijg je ook zo een mooi certificaat van en kan je aan de slag voor veel geld per behandeling. Ik heb ooit 1 dag zo een opleiding gedaan, ik zou dan ook al aan de slag kunnen en het kunnen uitbreiden met meer.

Die dame heeft ook een mooi verhaal en ik had mijn paard mee als proefkonijn. Geweldig wat een mooi verhaal ze over mijn paard had en ze ging er van boeren en kreeg tintelingen in haar hoofd Haha! , geweldig er gebeurde van alles bij mijn paard van binnen en zij voelde dat op die manier Haha! . Kijk dat bedoel ik nu en daar krijg ik onderhand kriebels van.

Nou na die ene dag had ik nog steeds zoiets, van hoe zit het nou!!!. Zou ik dan toch maar mooi nog een weekje mee gaan draaien en mij met een mooie webpagina op internet in de paardenwereld kunnen storten. Verdient iig meer dan ik nu per week verdien.

Geef mij maar een arts die zich gewoon wat verder is gaan ontwikkelen en weet waar hij over praat, het ook medisch kan onderbouwen en kan laten zien. Maar dat kost vaak weer meer, want zij kijken vaak ook weer verder voordat ze met een handoplegging of een scheve anus ineens dat paard recht toveren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:19

Citaat:
Mijn paard houd er niet van als een vreemde aan zijn lijf zit te rommelen en zet dan ook een stap opzij of kijk boos opzij, logisch lijkt mij...., dat was voor haar de reden dat hij heel erg vast zat en minstens een week moest blijven om dat op te lossen, was het halsgewricht.., hij vind het nooit echt fijn als je aan zijn hoofd zit te morrelen, borstelen vind hij ook irritant.

Doen al die osteopaten zo interessant??

Mijn paard houdt ook niet zo van vreemde mensen, maar heb toch een ostheopaat laten komen en die gaf zijn soms drammerige gedrag echt niet als reden dat hij ergens vast zat. Hij staat overigens ook op de lijst van die icreo, als je zijn nummer wilt kan je me wel pb-en, hij heeft bij mijn paard echt goed werk geleverd. Hij vindt ook dat 1 behandeling effect moet hebben en belt je zelf op na een maand om te checken of alles goed gaat Haha!
Een ostheopaat gaat overigens altijd samen met een goede training, ik mocht de eerste week ook niet rijden en daarna rustig opbouwen, over organen heeft mijn ostheopaat het niet gehad dat hij daar problemen mee had, het zat puur in de gewrichten en rugwervels welke hij ook los heeft gemaakt.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:02

pasdedeux schreef:
Nou blijkt die osteopaath waar het in dit verhaal om gaat Icreo gecertificeerd te zijn dus bovenstaande bewering gaat niet op. Beunhazen heb je overal, certificering is dus geen garantie

Hij staat niet op de lijst van gediplomeerde osteopaaten op www.icreo.com

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:37

Bar schreef:
pasdedeux schreef:

Hij staat niet op de lijst van gediplomeerde osteopaaten op http://www.icreo.com

en dat komt omdat hij geen examen gedaan heeft! Lachen (of het niet gehaald heeft, daar weet ik het fijne niet van).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:39

Heleen xx is ook osteopaat, hier op bokt, ik heb met haar toen contact gehad, over betreffende osteopaat, ze kende hem, en vond op zich niks mis met hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:02

dierfysio schreef:
Hij staat niet op de lijst van gediplomeerde osteopaaten op http://www.icreo.com

en dat komt omdat hij geen examen gedaan heeft! Lachen (of het niet gehaald heeft, daar weet ik het fijne niet van).

Dat is toch raar, dan ga je toch het vak niet doen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:05

als hij niet gediplomeerd is mag hij nog geeneens naar mijn paard kijken, moet je hem dan geloven op zijn blauwe ogen ?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:13

Dames, Doei!
Een tijdelijk verbannen bokker groet jullie en zegt dat hij het prachtig vindt dat iedereen ivm osteopathie eindelijk zijn gezond verstand begint te gebruiken.
Hebben al die discussies van een paar maand terug toch nog zin gehad. Haha!

En sommige van jullie weten vast wel wie hiermee wordt bedoeld.
Ik ben slechts de boodschapper.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:30

pilou schreef:
ik weet ook om wie het gaat, alle merries moeten geloof ik standaard naar Nunspeet....... het lijkt wel een clubje die elkaar aan werk helpen. Eerst komt de osteo, die zegt dan dat je paard naar de kliniek in Nunspeet moet of beter nog 1 maand in training in Ter Apel. Dan nog de clinics voor het werk aan de hand a 80 euro voor 3 kwartier (met z'n tweeen les). Kassa....... Knipoog Haha!
Tja, ik heb het zelf ook ervaren No Cheer maar hoor nu veel negatieve berichten over ze. (iig over het geld wat ze rekenen).

Oke, toch nog even een reatie!

Jammer dat er mensen zijn die over de PB aardig tegen je doen en je hier voor rotte vis uitmaken!
Niet alle merries moeten daar heen, want het paardje van Mando is toch echt een ruin en die ging om andere reden hier heen!
Doet er niet toe, want er ook gezegd wordt is dat hij niet gediplomatiseerd is om dit beroep uit te voeren. Een beetje jammer als diegene les er in geeft!
Ook jammer datber mensen zijn die hem helemaal afkraken, terwijl ze eerst aan iedereen hem aanraden als het osteopaat ging want hij was namelijk de beste in hun ogen!
Wat jullie doen moeten jullie zelf weten, maar ik weet (samen met Mando) dat deze mensen bij ons op stal heel erg geholpen zijn door deze mensen!