Coliena schreef:Famke_93 schreef:Je moet zeker naar Nunspeet gaan, wij hebben hier ook een paardje staan die kreupel ging lopen en niks kunnen vinden!
Tot dat er een osteopaat bij gekomen is en die ook de mensen door vwezen heeft naar Nunspeet en inderdaad dat paard had ook last van d'r baarmoeder en eierstokken!
Zagen ze dus ook vanaf de buitenkant!
Dus klopt allemaal!
En dan vraag ik mij af... Was jij aanwezig bij de behandeling in de kliniek? Wat doen ze dan precies? Ik zou heel graag weten wat deze "behandeling" exact inhoudt... Zit de anus nadien echt minder ver ingetrokken? Waarom moet het paard voor die "behandeling" naar de kliniek? Hoe lang is dit al geleden? Is het paard nu nog altijd recht?
Mijn merrie is door dezelfde osteopaat geholpen, ze had inderdaad ook een ver ingetrokken, zelfs helemaal scheef getrokken (dit zag ik zelfs) anus. Na 2 behandelingen, loopt het paard super fijn op 4 benen, ruimer dan ooit te voren, het dier kon eerst nooit kruislings stappen van achteren. Nu kan ze dit allemaal wel. Ze vind het allemaal nog heel moeilijk, maar elke dag is er verbetering.[/quote]
Wat ik mij dan terug afvraag. Zit haar anus dan nu terug perfect? Niet ingetrokken, niet scheef? Want je moet weten, dat de anus niet vsthangt aan de baarmoeder. Enkel de vagina hangt in het begin verbonden met het rectum. Ongeveer een 20 cm. De rest hang hier helemaal niet aan vast. Dus hoe kan een baarmoeder dan een anus scheef trekken? Bovendien heb ik hier vier ruinen lopen, met dezelfde teruggetrokken anus. Als ik mij niet vergis, heeft een ruin geen baarmoeder.
En volgens mij is dit niet de enige behandeling die je paardje gekregen heeft. Heb je ook grondoefeningen? En ben je ook anders gaan rijden? Dan denk ik dat deze oefeningen je paard geholpen hebben. Ik weet ook niet of deze behandeling lang geleden is, maar de meeste merries worden niet meer hengstig vanaf okotober. Dus dat ze geen last meer heeft van haar hengstigheid, kan ook puur de winterstop zijn. Of een andere omgang met je paard.[/quote]
En vergeet niet het verhaal van P-S-M haar paard die na de behandeling nog medicijnen mee heeft gekregen.
Misschien toch een ontsteking geweest en door die medicijnen verholpen?
Inderdaad wordt bv ook vaak in eerste instantie rust (al dan niet op het land) en vandaaruit rustig opbouwen geadviseerd, vaak aan de dubbele lijnen oid.
Wat geeft dan het goede resultaat? De " behandeling" of de periode erna, waar je zeer voorzichtig weer gaat opbouwen en evt kreupelheden de tijd krijgen om te verbeteren?
En als het om een vervelende kreupelheid gaat, hoe is het dan een paar maanden of een half jaar na " behandeling"?