Hij is moe en lusteloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Hij is moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:29

Dat plakje hooi heeft hij 3 dagen gekregen,daar na ben ik op ander voer over gegaan.Dat leek goed te gaan maar sinds 2 weken is hij weer afgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:24

marleen_usar schreef:
Ik heb een hele goede hoefsmit en die heeft hem snel na zijn hoefbevangen weer op de been gekregen.Die heeft hem ook steeds bekeken, als hij had getwijfeld had hij dat echt wel gezegd.

Je zou kunnen verwachten dat je paard gewoon pijn heeft, dat hij daardoor afvalt en moe en lusteloos is. Wellicht heb je helemaal geen goede hoefsmid, denken nl ook velen, maar als ik dan zie hoe dat werk eruit ziet, breek mij de b*k niet open. Stel dat je paard complicaties in de voet heeft opgelopen na de hoefbevangenheid. Ben je in de kliniek geweest met dit gebeuren? Hebben ze foto's gemaakt van de voeten? Heeft de smid van die kliniek je paard weer op de been gebracht? Is niet zomaar iets hoor, je doet of het een koutje is, is het niet!

Ik zou maar eens serieus overwegen of je paard idd wel goed op zijn voeten staat na zijn hoefbevangenheid, ik hoop ook dat je de koude nachten in overweging neemt, een paard dat slecht op conditie heeft, kan zich minder goed warm houden en dan zeker niet op 1 plakje hooi extra, zorg maar dat er een torenhoge berg in zijn stal ligt. Dan die voeten he? Laat die hoefsmid maar even staan, er zijn er zat die denken dat ze beter dan een DA zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:27

Tsja hoefsmeden... er zijn nog steeds hoefsmeden én veeartsen die open teen ijzers voorschrijven bij hoefbevangenheid. (Zelfs de gebr. van Nassau zijn hier ook op tegen!)

Een paard dat mager is, moet sowieso op continu ruwvoeraanbod gezet worden.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:31

Ik ben blij dat ik gelukkig niet de enige ben die vind dat het paardje extra's nodig heeft in de vorm van da,en voeder,en marleen gooit steeds de raad zomaar weg,dat vind ik spijtig!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:41

marleen_usar schreef:
Dat plakje hooi heeft hij 3 dagen gekregen,daar na ben ik op ander voer over gegaan.Dat leek goed te gaan maar sinds 2 weken is hij weer afgevallen.

Wat is dan precies het voer wat je nu geeft?
Ruwvoer is zó onbtzettend belangrijk, 1 plakje is niets, dat stoppen ze in een holle kies. Dan kun je veel ander spul voeren, maar als er nauwelijks hooi gevoerd wordt kun je het wel schudden

Paardje532

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:37

marleen_usar schreef:

Uit andere berichten zie ik dat dit paard erg mager is sinds juni/juli!! Al maanden, dus. Daarvoor kreeg hij blijkbaar 6 kilo muesli per dag (!) en dan plotseling alleen hooi en dan bijna helemaal niets omdat jij wekenlang niets bracht voor hem. Dan willekeurige voer van andere mensen gebedeld (verschillende soorten natuurlijk). Te lange hoeven (na zijn hoefbevangenheid) en een poosje maar een voorijzer. Op een gegeven moment (recentelijk) begon je bietenpulp te voeren maar dat stopte ook plotseling omdat je dagenlang niet op stal kwam en hij kreeg alleen maar muesli op die dagen (je eigen woorden). Toevallig ook 24/7 op stal al die dagen? Binnen een paar dagen kwam je met dit topic "Hij is moe en lusteloos" omdat jij schrok zelf dat hij NOG magerder was geworden. Vind je het gek?

Tegelijkertijd ben je ergens anders aan 't opscheppen dat je bitloos rijd. In dit geval zeker alleen omdat hij ernstig ondervoed, moe en lusteloos is? Pathetic and unconscionable.

Commentaar?

Zoeken naar "Usar", mensen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:42

marleen_usar schreef:
Een ziek paard is een dag later niet oppeens dikker geworden,dat zou een wonder zijn.Dat hij iets heeft is al een poos duidelijk,hij moest nuchter komen en dat was mij niet verteld.Hij heeft gisteravond nog gegeten.Vandaag gaan ze een kreupelheids onderzoek doen, en hij moet een nachtje blijven omdat ze dan morgen als hij nuchter is de test kunnen doen.

ben wel benieuwd hoe dat gaat,waarom moet hij eigenlijk nuchter zijn bij kreupelheidsonderzoek?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:48

Paardje532 schreef:
Tegelijkertijd ben je ergens anders aan 't opscheppen dat je bitloos rijd. In dit geval zeker alleen omdat hij ernstig ondervoed, moe en lusteloos is? Pathetic and unconscionable.

Elders vindt ze dat andere mensen niet luisteren naar hun paard, maar ik vraag me af wie er niet luistert naar z'n paard....

Je biedt readings aan bij paarden van anderen, maar je eigen paard kan je niet vertellen wat ie heeft??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:30

Marleen, zijn de lever en nieren ook gecontroleerd?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:37

Jeetje Paardje... schrik behoorlijkn van jouw tekst. Sluit me ook bij Arabesk aan.... Al die readings die je schijnt te doen bij anderen..
Ik zou nu eens heeeeeeel goed gaan luisteren naar jouw paard Marleen, wanneer je het allemaal niet kan of wil betalen doe dat beest alsjeblieft naar een goed tehuis, maar op zo'n manier kan het toch niet doormodderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:45

Paardje532, ik vind het erg wat ik nu lees. Dus Marleen begrijp ik dat je een selfservice stal hebt? Is dit voor de kosten? Als het zo is, dan doe jij en je paard te kort, want selfservice is niet goedkoper en meer werk, is voor mensen die graag voor hun eigen paard willen zorgen. Ik heb het jaren gedaan, reden?? Flinke berg stro in de stal, Reuze berg 1e klas hooi op de wei en stal, hele dagen buiten, elke dag schone stal, het beste krachtvoer als wat hij nodig heeft, dat was voor mij de reden. Dat biedt pension mij nl niet.

Als blijkt dat jij het niet kan opbrengen om minimaal 2 keer per dag op stal te komen om voor je paard te zorgen, moet je hem ras in pension zetten. Zoek een plek dat hij hele dagen buiten kan blijven en bijgevoerd wordt. Je helpt je paard naar de knoppen en daar krijg je hele erge wroeging van, dat ga ik je vertellen!!!

Mijn gezondheid laat het ook niet meer toe om selfservice te hebben helaas, en ik ben nu ook duurder uit, omdat ik nl zelf nog vlas extra in de stal gooi, equiral voer ipv brok, maar gelukkig wordt hij stipt op vaste tijden elke dag gevoerd, veel hooi en elke dag hele dagen buiten. Dan heb ik mijn dagen dat ik alleen voor mij zelf kan zijn.

Zoals jij je paard de afgelopen tijd hebt gevoerd is echt te dol voor woorden, er zijn leuke boeken in de handel hoe je voor een paard hoort te zorgen en hoe te voeren.

Ik wordt echt boos op je nou hoor, dit topic loopt al veel te lang zo!!!! Arm, arm paard. Huilen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:54

Nou hmm.. Iedereen zegt van ik heb niks tegen jou persoonlijk..
Maar ik begin hier toch wel een beetje agressief van te worden..
Spijt me zeer hoor, maar als ik het zo lees en steeds die antwoorden van jou., bah word er niet goed van.. Je komt steeds met smoesjes.. Hamer
En het schijnt al maanden zo te zijn dat je paard te weinig eten krijgt..
Sjees Marleen.. Grow up en neem je verantwoordelijkheid voor het paard of verkoop hem anders aan iemand die wel GOED voor hem zorgt !
Ik heb echt medelijden met je paard dat hij jou als eigenaar heeft ! Ach gut

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:55

marleen_usar schreef:
Hij staat op een kale wei want hij is bevangen geweest,maar hij krijgt iedere dag hooi.Nu valt hij nog steeds af, dat moest ook wel maar het gaat te snel.Ik ga in ieder geval pavo koeken voeren,maar wat kan ik nog meer aan hem geven?

Marleen, dit is jouw eigen bericht van 6 juli 2007...
Ik krijg nu echt een heel naar gevoel...
Je bent nu 5 maanden verder en nu pas haal je een DA erbij??

Begrijp ik nu dat je paard slechts 1 plak hooi kreeg per dag, en verder helemaal niks..?????
Dan hoop ik dat je je paard nog kan redden, en anders mag je em aan mij geven, en zal ik em, ongeacht de kosten, opknappen..
Ik bedoel het niet banketstaaf, maar denk dat je paard min of meer uitgehongerd is, door de 'kundigheid' van je hoefsmid, evt icm pijn die hij nog heeft in zijn voeten...

Mocht je een goeie plek voor dit paard zoeken.. mail me..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:59

femmefatale1 schreef:
marleen_usar schreef:
Hij staat op een kale wei want hij is bevangen geweest,maar hij krijgt iedere dag hooi.Nu valt hij nog steeds af, dat moest ook wel maar het gaat te snel.Ik ga in ieder geval pavo koeken voeren,maar wat kan ik nog meer aan hem geven?

Marleen, dit is jouw eigen bericht van 6 juli 2007...
Ik krijg nu echt een heel naar gevoel...
Je bent nu 5 maanden verder en nu pas haal je een DA erbij??

Begrijp ik nu dat je paard slechts 1 plak hooi kreeg per dag, en verder helemaal niks..?????
Dan hoop ik dat je je paard nog kan redden, en anders mag je em aan mij geven, en zal ik em, ongeacht de kosten, opknappen..
Ik bedoel het niet banketstaaf, maar denk dat je paard min of meer uitgehongerd is, door de 'kundigheid' van je hoefsmid, evt icm pijn die hij nog heeft in zijn voeten...

Mocht je een goeie plek voor dit paard zoeken.. mail me..

Dat lijkt me nou een prima idee ! Hoef je je ook geen zorgen meer maken dat je man de rekening van de dierenarts niet wilt betalen Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:05

Mijn maag draait zich om.
Wat een onverantwoordelijkheid is hier te lezen.
Meid, verkoop je paard en huur eens in de zoveel dagen een paard op een manege of wat dan ook als je graag wilt rijden onder het motto: wel de lusten, niet de lasten.
Ik ga mee met femmefatale. Bloos

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:36

Heel erg leuk dat jullie het eens zijn met elkaar,is altijd leuk om de reacties te lezen.Helaas heb ik daar niks aan en ben ik daar ook niet mee geholpen.Ik ben net gebeld door de veearts en ze kunnen niet vinden waarom hij zo dun is, ze willen hem tot donderdag houden om uitgebreid te testen.Wel loopt hij kort van voren maar dat wist ik al en er werd steeds gezegd dat dat van die bevangenheid kwam maar dat is dus niet zo.Er is iets met zijn straal botjes en dat is niet goed,ze willen de door de tijd iets met de zenuwen gaan doen zodat ik gewoon recreatief kan blijven rijden.Maar dan moet hij dikker worden en daar komen ze maar niet achter waar dat vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:45

Heb je de DA ook verteld dat hij al maanden weinig te eten krijgt? Dat ene plakje op de kale wei en dat hij in een te vlot tempo afviel? Hoeveel kg moet je paard aankomen van de DA?

Welke kliniek staat hij nu? Je geeft nu de indruk dat hij lichamelijk gezond is en dat de dierenartsen voor een raadsel staan dat hij zo mager is, maar als je verteld wat hij gedurende de zomer als voer elke dag heeft gekregen, hebben ze wellicht een goed idee hoe het komt dat dit dier zo mager is. Toch?

Nu iets met zijn straalbotjes en zenuwen? Het kost nogal wat om een paard bij een kliniek te laten staan voor zo een vage diagnose. Marleen ik vind je vaag hoor, ben je wel oprecht?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:56

Vaag vind ik nogal zacht uitgedrukt..
Maar om het netjes te houden zal ik maar niet typen wat ik denk Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:58

Ik vind dit walgelijk sorry dat ik het zeg hoor, ik krijg net een rot bericht.Hij heeft op een kale wei gestaan en kreeg daar gewoon voer en hooi,niemand zegt dat hij geen voer kreeg.Woon jij soms naast die kale wei en weet je daar door ook wat hij te eten kreeg? zoals ik al eerder zei kreeg hij 3 dagen 1 plakje hooi, maar lezen blijft moeilijk he?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:59

Ik heb je een pb-tje gestuurd. Bloos
Wij hebben allemaal het best emet je voor, maar misschien heb je iets getyped wat verkeerd over is gekomen.
Sorry daarvoor.
Voor nu heel veel sterkte, weet wel dat we allemaal met je mee willen denken.Ja

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:02

marleen_usar schreef:
Ik vind dit walgelijk sorry dat ik het zeg hoor, ik krijg net een rot bericht.Hij heeft op een kale wei gestaan en kreeg daar gewoon voer en hooi,niemand zegt dat hij geen voer kreeg.Woon jij soms naast die kale wei en weet je daar door ook wat hij te eten kreeg? zoals ik al eerder zei kreeg hij 3 dagen 1 plakje hooi, maar lezen blijft moeilijk he?

Je moet je eigen berichten maar eens na gaan lezen.. Daarin staat dat hij al vanaf juli mager is.. Het is nu eind november! Dat zegt al genoeg ! Boos!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:05

De veearts is tussen door ook geweest en kon toen ook niks vinden,hij was toen gewoon fit dat zag de veearts ook.Als hij veranderde moest ik weer contact opnemen, en toen hij sloom werd heb ik dat ook gedaan.Nu kunnen ze nog steeds niet vinden waarom hij zo dun is.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:06

een tip , laat hem ook bloedprikken op pyrosplasmose (tekenziekte )als je dat nog niet gedaan hebt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:08

Ik heb een goede veearts maar die vraagd niet gelijk of ik hem naar de kliniek wil brengen als hij alleen maar mager is.Lijkt me ook logisch.Bedankt paintedblack hier heb ik wat aan, maar is een paard dan ook mager?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:11

ik heb het al eerder geroepen, urielle volgens mij ook....
Is er bloed geprikt op lever en nier functie?

Zou je eens op een rijtje willen zetten hpe lang het nou precies speelt, wat ie te eten heeft gehad de laatste 5 maanden en wat zijn klachten nou waren?

Ik vind het allemaal heel vaag en onduidelijk, gezien je laatste topics hierover etc .