Silence schreef:Ik ook even een stipje.
Dit wil je niet meemaken als paardenliefhebber
Nee, zeker niet, dan draai ik helemaal door, vooral als het op onze stal geruimd word..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silence schreef:Ik ook even een stipje.
Dit wil je niet meemaken als paardenliefhebber
RobvdPK schreef:IndianLady schreef:ook dat is vaag ja. Een een of andere idioot wilde graag een speciaal Jacobsvlindertje terug hebben, maar dat arme vlindertje zit alleen maar op 1 soort kruid. Het jacobskruid, dankzij die ene stomme geleerde zijn al tig paarden gesneuveld. Als je inderdaad de oorzaak (knut) van het probleem aanpakt ipv de slachtoffers (paarden en paardeneigenaren) voorkom je veel meer problemen.
Kwatsch.
Als iedereen zou nadenken voor hij zijn mond opendoet, stond er niet zoveel onzin op Bokt.
Paardenpest wordt veroorzaakt door een virus.
De mug is alleen een transportmiddel.
Rob
runningkawa schreef:Maar een virus is toch overdraagbaar door de paarden zelf?
Cassidy schreef:Het zal zo'n vaart niet lopen, maar het is wel goed dat het onder de aandacht wordt gebracht. Behalve paardenpest heb je ook nog te maken met West Nile, en dat komt boven de evenaar voor...
_Tamara schreef:Cassidy schreef:Het zal zo'n vaart niet lopen, maar het is wel goed dat het onder de aandacht wordt gebracht. Behalve paardenpest heb je ook nog te maken met West Nile, en dat komt boven de evenaar voor...
Wat is West Nile als ik vragen mag?
IndianLady schreef:dat ben ik met je eens pensionnetje.
Ik ben op zich geen gelover in complottherorien. Maar onderhand krijg ik het idee dat de overheid van veeboeren en veestapels afwillen. Varkenspest, vogelgriep, BSE, blauwtong, mond en klauwzeer en nu paardenpest??
Zit er ergens in Europa een kwaad genie dierenziektes te kweken ofzo. Ik vind het zo apart dat in 10 jaar tijd de helft van onze koeien, varkens en kippen geruimd zijn.
Wat er ook gaat gebeuren mijn paardjes worden geent en gaan niet zonder slag of stoot geruimd worden als het zover is
Hilli schreef:
runningkawa schreef:Maar wat denk je van volle grond tuinbouw waar bijna niks meer gespoten mag worden?
Slootkanten die niet meer gemaait worden. Uitbranden mag al helemaal niet meer.
En op veel gebieden het grondwaterpeil verhogen.
Allemaal erg fijn voor muggen.
(en ook voor dazen en teken, die er ook steeds meer komen)
misterA schreef:Het is niet mn bedoeling om paniek te zaaien, dat is absoluut nog niet aan de orde.
Maar het zal wel net zo gaan als blauwtong, 20 jaar geleden zeiden deskundigen,
"Het komt alleen in een subtropisch klimaat voor"
Nu is het al door heel West Europa verspreid.