Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paashaas schreef:hij staat er inderdaad niet meer op. Ik heb mijn fles vorige maand nog bij hun gekocht, denk dat ik de laatste heb gehad, en ze moeten uit Amerika komen. Daar staat hij op nr 1, wordt zelfs gebruikt in gebieden waar er ontzettend veel ongedierte zit door het tropische klimaat. Maar http://www.absorbine.com heeft een vergelijkbaar product, maar was alleen maar in Amerika te krijgen, ik had vorige maand een mail gestuurd en direct antwoord gekregen, het zou vanaf deze maand ook in nederland te bestellen zijn.
Paashaas schreef:Ja ik had de naff off gezien, leek me wel interessant zo voor buiten ritten, maar niet voor op de wei, dan zou je iedere dag opnieuw moeten inspuiten, en dan 2x per dag, dan is het snel op, plus als er eens regenbui komt of met zweten. Maar voor wandelingen enz lijkt het me wel een goed product.
.
. Alsof dit allemaal met een rede gebeurd.
Hij heeft dit in Spanje opgelopen, ik zelf heb hem 6 jaar gehad, en hij had allerlei vage klachten..waar niemand een antwoord op had helaas...van alles geprobeert, tot osteopathen, fysio's bloedonderzoeken etc aan toe...Uiteindelijk vertelde iemand op het andalusier forum dat het wel leek op piroplasmose...die moet hier specifiek getest worden in nederland en kan ook niet overal...en helaas hij bleek het dus te hebben, hij had de variant Theileria Equi..en dan de chronische intracellulaire vorm, omdat dit niet tijdig ontdekt is.. Hij moet in spanje ooit wel ziek geweest zijn ervan..maar ja kom daar maar eens achter...Deze variant is in Nederland niet te behandelen, alleen te onderdrukken bij een nieuwe uitbraak...Uiteindelijk heeft de parasiet zijn lever totaal vernield, hij begon ineens dronken te lopen, ongecoordineerd, slecht zien, gelige slijmvliezen,..vreselijk om te zien, en niet meer behandelbaar..op het laatst ging het allemaal heel snel, en we hebben snel moeten beslissen, zo verdrietig allemaal, hij was mijn maatje, vooral ook omdat hij het niet makkelijk heeft gehad in Spanje ..we hadden een enorm sterke band...Ik ben nu zo benieuwd hoe ze deze variant in Spanje aanpakken...ik heb echt machteloos moeten toezien hoe hij langzaam minder werd...ik kon op een gegeven moment ook niet meer rijden, hij heeft bijna 2 jaar mogen genieten van zijn vervroegde pensioen..we deden nog wel vrijheidsdressuur samen..en wandelen...voor de rest stond hij dag en nacht op de wei... In tegenstelling tot wat jij zegt, at mijn paard overdreven goed, hij had enorme eetlust en had een hele dikke opgeblazen bolle buik, die soms zo ineens weer weg was...heel raar allemaal...Nogmaals ik ben erg benieuw doe het zal gaan met de behandeling van jou paard, en welke vorm zij heeft, ik hoop zo voor je dat het goed gaat...Jij zit dichter bij het vuur, en ik hoop dat je mij nieuwe dingen kunt vertellen over deze vreselijke slopende parasiet...Hij is ook in opkomst in Nederland door de klimaatveranderingen, dus ik houd mijn hart vast...
. Anya schreef:Paashaas schreef:hij staat er inderdaad niet meer op. Ik heb mijn fles vorige maand nog bij hun gekocht, denk dat ik de laatste heb gehad, en ze moeten uit Amerika komen. Daar staat hij op nr 1, wordt zelfs gebruikt in gebieden waar er ontzettend veel ongedierte zit door het tropische klimaat. Maar http://www.absorbine.com heeft een vergelijkbaar product, maar was alleen maar in Amerika te krijgen, ik had vorige maand een mail gestuurd en direct antwoord gekregen, het zou vanaf deze maand ook in nederland te bestellen zijn.
Er zit een in Nederland verboden stof in.