Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:35

speedylover schreef:
Dat is idd niet waar. en dat heb ik ook niet gezegd. ik heb gezegd: de paarden staan tussen huisnr. 68 en 70 in.

weet ik dat je dat niet zou zeggen Carola, want jij kent alles hier ook wel....maar ik denk zet het in het groot neer, want blijkbaar worden er nu dingen verstuurd door mensen hier op Bokt die gewoon erbij verzonnen zijn. Het zou ronduit banketstaaf zijn voor de mensen die op dat nr wonen, dat ze ineens beschuldigd worden van dingen waar ze geen fluit mee te maken hebben.

Maar bij deze de vraag GEEN dingen meer her en der heen te sturen!
De AID is vanmiddag (eind vd middag) wezen kijken. Deze moeten alles in overleg doen en zouden na dit overleg overgaan tot actie *ik weet welke actie dit is, maar ga dit niet openbaar plaatsen, voordat dit ook zeker is*.

Verder Carola:
punt 1: Staartbijten vanwege wormen gebeurd bovenaan de staart (waar de wormen uit het lichaam komen) en niet alleen het onderste gedeelte van de staart. Daarnaast levert wormen jeuk en zullen de paarden met wormen dus ook zelf hun staart schuren.
en al een hele leven paarden hebben wil niet meteen zeggen dat je ook expert bent...zou leuk zijn, maar helaas...wil dus ook niet meteen zeggen dat je pa altijd ongelijk hebt, dat zul je mij niet horen zeggen, maar een leven lang paarden betekend voor mij ook niet dat ik meteen alles dan klakkeloos aanneem...ken iemand die ook al zijn hele leven paarden heeft, maar ook die leert nog dagelijks. Ik stel alleen de dingen die ik vooraf opgezocht heb (oa via bronnen op internet/dierenartsensites bijvoorbeeld)
punt 2: Moet Rene volgende keer even iets langer luisteren, want er is gezegd dat de Dierenbescherming er niks aan kan doen, maar de AID wel zou komen kijken!!!

@Onide: Dit is reed verwijderd in het desbetreffende bericht!!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:39

hm.. gea zei zelf dat ze wormen hebben. maar daar niet verder over.

Ida zei dat ie bij de DA in behandeling is. Nou ben ik benieuwd wat voor behandeling dat was. Ik ben er uur geleden nog bij geweest. Wond is nog even vies en smerig. en er is niks veranderd.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:41

Gelukkig word er actie ondernomen..
Geen Bokt-actie meer nodig nu.
Ik hoop dat de merrie het veulen goed ter wereld kan zetten.
En die driejarige moet daar weg natuurlijk!
Zometeen heeft dat veulen die zo belangrijke eerste melk niet!

Dierenartsen maken die troep op haar neus waarschijnlijk niet schoon.
Maar de wond zelf is daar ook niets aan gebeurd?

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:42

Er is ook niks aan de wond gedaan.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:43

speedylover schreef:
hm.. gea zei zelf dat ze wormen hebben. maar daar niet verder over.

Ida zei dat ie bij de DA in behandeling is. Nou ben ik benieuwd wat voor behandeling dat was. Ik ben er uur geleden nog bij geweest. Wond is nog even vies en smerig. en er is niks veranderd.

Het is wel goed mogelijk hoor...dat ze wormen hebben, dat er niet van, maar zolang we geen drollen hebben onderzocht mogen we dat natuurlijk dat niet zomaar stellen!! Eerst bewijs, dan oordeel!

Over de behandeling bij de DA kan zijn dat dit morgen pas gebeurt ivm het avond zijn. DE merrie lijkt niet stervende en dus denk ik dat ze misschien pas morgen die merrie komen halen. Ondertussen moet er nog ontzettend veel papierwerk gebeuren, dingen geregeld etc voor zo'n dier ergens terecht kan voor behandeling *en het is misschien hard, maar dag meer of minder maakt hier dan misschien ook niet meer uit*!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:43

Ik word er gewoon misselijk van zeg!
ik hou het topic in de gaten.

melody83

Re: Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:44

Ik noteer hier wat de meneer van de DB/AID zojuist aan mij verteld heeft
Er is vandaag een DA bijgeweest en die heeft verklaard dat de juiste zorg ontbrak en aan de hand daarvan is procesverbaal opgemaakt en pas daarna kunnen ze zorg aan het paard verlenen...

Dus zodra alles rond is kunnen ze met het paard beginnen..

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:46

melody83 schreef:
Ik noteer hier wat de meneer van de DB/AID zojuist aan mij verteld heeft
Er is vandaag een DA bijgeweest en die heeft verklaard dat de juiste zorg ontbrak en aan de hand daarvan is procesverbaal opgemaakt en pas daarna kunnen ze zorg aan het paard verlenen...

Dus zodra alles rond is kunnen ze met het paard beginnen..

weten we ook gelijk wie er in dat andere autootje zat dus..

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:46

Jetske schreef:
Pardon.. Dit is toch niet normaal! Het lijkt wel of dat bot gebroken is van der hoofd! Wie hebben er allemaal al een mailtje gestuurd naar de dierenbescherming? Desnoods doen we het met z'n alle maar jezus dit kan echt niet hoor! Dit is dikke DIERENMISHANDELING!! ( sorry, voor het geschreeuw !)

Hoi,

Ben het hier helemaal mee eens kunnen we met zijn allen niets doen???

Groetjes

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:48

nou, ik hoop dan dat ze snel word opgehaald want ze loopt hier al vanaf begin van het weekend mee rond.

Dat van die wormen kwam niet van mij. me ma is bij Gea langs geweest. en die zei dat ik me goed moest wassen want ze zouden wormen en schimmel hebben.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:48

develwife schreef:
Jetske schreef:
Pardon.. Dit is toch niet normaal! Het lijkt wel of dat bot gebroken is van der hoofd! Wie hebben er allemaal al een mailtje gestuurd naar de dierenbescherming? Desnoods doen we het met z'n alle maar jezus dit kan echt niet hoor! Dit is dikke DIERENMISHANDELING!! ( sorry, voor het geschreeuw !)

Hoi,

Ben het hier helemaal mee eens kunnen we met zijn allen niets doen???

Groetjes

is al iets aan gedaan.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:50

PS-je. Ida, gefeliciteerd met het veulen van Lenie! Wat een lekkerding zeg!

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:58

speedylover schreef:
Dat van die wormen kwam niet van mij. me ma is bij Gea langs geweest. en die zei dat ik me goed moest wassen want ze zouden wormen en schimmel hebben.

Om die reden zitten wij ook niet aan die paarden en houden we onze eigen paarden er ook vandaan. Uitgaan van het ergste, MAAR hier op een openbaar forum moet je wel voorzichtig blijven met uitspraken. Binnenshuis mag je best dingen stellen, maar houd er altijd een twijfelwoordje in als je op een forum spreekt. Anders kun je straks misschien mensen hard voor het hoofd stoten. Dan sta je niet meer in je recht. Blijf je het zeggen op een toon van: Ik vermoed, volgens mij, ik denk.........dan heb je wel recht van spreken omdat het je mening is!!
(ik zeg dus niet dat ik het niet met je uitspraak eens ben, maar zeg dat je voorzichtig moet zijn met het stellen van feiten, waarvan je niet weet of het een feit mag zijn of dat het je mening/vermoeden is)

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:05

Niet aanvallend bedoelt hoor. maar ik weet zelf echt wel hoe ik met een forum moet omgaan. Ik ben geen klein onwetend meisje meer. wat geen verstand heeft van een forum. ik hoef dus geen commentaar daar over.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:12

speedylover schreef:
Niet aanvallend bedoelt hoor. maar ik weet zelf echt wel hoe ik met een forum moet omgaan. Ik ben geen klein onwetend meisje meer. wat geen verstand heeft van een forum. ik hoef dus geen commentaar daar over.

TJa je kunt ervan leren of je kunt het in de wind schoppen....die keus blijft aan jou!!
Ik reageer ook alleen maar op wat ik lees....is goed en leerzaam bedoeld (al vraag ik me nu af of dat wel zo over komt )
Overigens wil ik er wel bij vermelden dat dit niet alleen betrekking heeft op een forum, maar over algemeen: het openbaar!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:16

Natuurlijk snap ik dat het goed bedoelt is maar het komt ook beetje over van: snap dat dan!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:19

Maar nu weer on-topic

Ik wacht op de uitslag. ik hou dr morgen wel wat in de gaten. voor als er iemand komt. Raar.. ik ben vandaag vaak bij dr geweest. ong. om het uur. en ik heb niemand gezien

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:20

Ik vind het nu niet echt fijn dat er openbaar met namen gesmeten word..

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:32

?? sorry zie geen namen..
gelukkig dat ze zijn komen kijken, hopelijk is het op tijd en kunnen ze er nog wat aan doen dat het niet naar binnen is geslagen, verrot vlees ofzo. en dat ze niet meer hoeft te lijden arm paardje.
Je kan nu toch alleen maar afwachten wat er gaat gebeuren en het paardje goed in de gaten houden. nou veel succes ik lees dit topic nog wel steeds mee ,, in hoop dat die man gestrafd word op het feit dat hij zn dier verwaarloosd!

Edit: oo ik zie dat jou naam er staat ! maar die staat ook in het andere topic of bedoelde je dat niet? anders moet je even temmen..

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:35

Jezus..arm beest!!
Ik heb ookal een mailtje gestuurd naar de DB
als ik de eigenaar tegen kom zou ik eens ff een gat in zijn hoofd maken en even kijken wat hij er ervan vind!
Ik hoop dat het lieve paardje snel word gered!!

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:37

Mango15 heeft geen zin om zo te reageren er zijn al mensen langs geweest en het paard is in hande bij een DA, ik las volgends mij dat ze een proces verbaal bij die man hebben aangesmeerd dus er zijn al dingen aan de gang dus mailtjes naar de db hoeven niet meer. ( die doen er toch niks aan)

Edit: niet aanvallend bedoelt want snap je 1ste reactie

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:48

ik vind dit erg erg erg ergst jeetje hee wat die paarden allemaal wel niet hebben(ik las tenminste van alles schimmel wormen etc. )naja ik vind het zielig zet het topic in mijn onderschrift iedereen moet hier even kijken hoor weten ze dat er altijd medelevende bokkers zijn als zij in zo'n zituatie komen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:51

DB is politiek, heef helemaal niks met dierenbescherming te maken!
Echt een waardeloos zootje daar!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:57

Jeetje, helemaal misselijk van, arm paard!
Die foto's... Ziet er uit alsof er kogel door heen is gegaan, alleen dan niet er door heen
Arm paardje
Hoop snel op goed nieuws

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:01

er worden ondanks waarschuwingen steeds weer namen genoemd en
niet alleen die van mij ( ook al staat die in mijn profiel)