russel schreef:Essie, bevangenheid komt niet door eiwitten maar door fructanen (suikers) wel een andere discussie, maar dat eiwittenverhaal is nl onlangs achterhaald. Wel voeding dus, dat wel. Waarom raakt de ene bevangen en het andere paard niet dat op de zelfde wei, de zelfde kudde om maar te zeggen, dus even lang buiten loopt? Wellicht is dát paard weer vatbaar voor exceem, dus huidallergie veroorzaakt door de fructanen/suikers. Wellicht ook nog eens brok met veel dierlijke vetten dat de lever en nieren weer belast en dan nog lekker wat melasse er door voor de smaak. De intolerantie van al die suikers die hem in de loop der tijd vatbaar hebben gemaakt voor het oplopen van exceem.
Om er toch nog even op in te gaan. Wat raar dat dat dan nog niet bekend is bij mijn DA... die is hier vorige week nog geweest. Suikers zijn zeker genoemd als boosdoener, maar ook eiwitten. Hetzelfde hoor ik van mijn hoefsmid die hier ook meerder malen is geweest de afgelopen 3 weken. Ga er toch wel van uit dat mijn DA weet wat zij zegt. Wat niet wil zeggen dat ik jou niet geloof. Waar zitten fructanen (suikers) dan eigenlijk in?
Over exceem, want daar gaat dit topic uiteindelijk over. Ik kan alleen maar hopen dat er ooit iets gevonden wordt wat wel helpt tegen zomerexceem.