Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:teveel bloed? heeft ze een voorraadje op dr rug dan?
dat heet nou conditionering farrier. Voeren op stal en je krijgt de garantie dat je paard voor het hek blijft plakken of zoals in jouw geval de buurt bij elkaar blert. Nog verder off topic......dus jouw paard staat 20+ uren per dag op stal?????
russel schreef:Ik iig ga mijn paard geen 2 jaar pijn laten lijden en dan nog maar zien of het goed komt, als ze er in BV Bodegraven ijzes onder rammen en het paard loopt wel weer pijnloos. Denk je eens in 2 jaar lang elke stap pijn, gewoon stilstaan pijn, toch niet te overzien???
russel schreef:Kinke, nu lijkt het alsof al het andere dan wat Emmeloord biedt wordt afgewezen alszijnde kwakzalverij.
Citaat:Beetje kort door de bocht. En idd als wij genoeg wei hadden, stond mijn paard 24 uur per dag op de wei, maar die hebben we niet.Maar dat betekend niet dat hij verder de dag niet buiten is.Dus een afweging naar de middelen binnen handbereik. En idd moet je toegeven dat er genoeg mensen in de paardenwereld rondlopen die denken dat ze veeeeel beter zijn dan de reguliere artsen. Zo ken ik ook weer een paardenmasseuse die vind dat KS alleen maar een paar spiertjes zijn die je kunt losmasseren et voila.
Citaat:Laten we wel zijn, genoeg kwakzalverij in de paardenbusiness en zoals ik al eerder aangaf is de DAP Bodegraven wel een kliniek die openstaat voor andere methoden en die ook uitgetest worden, maar De oplossing is er nl nog niet. Als Strasser De oplossing was, was hij allang in de moderne klinieken toegepast. Zeker met al die concurentie onderling, wil toch Emmeloord de naam hebben dat ze deze paarden Wel kunnen redden, dan toch wel Bodegraven of Utrecht, you name it. Maar om zeker te zijn zullen deze artsen op safe spelen, eerst wetenschappelijk aangetoond dat het echt baanbrekend is.
Citaat:Ik iig ga mijn paard geen 2 jaar pijn laten lijden en dan nog maar zien of het goed komt, als ze er in BV Bodegraven ijzes onder rammen en het paard loopt wel weer pijnloos. Denk je eens in 2 jaar lang elke stap pijn, gewoon stilstaan pijn, toch niet te overzien???
farrier schreef:russel, de opmerking heeft ze een voorraadje op haar rug dan, is dusdanig onconstructief dat je daar maar beter niet op reageert. Ik probeer op basis van argumenten aan te geven, waarom nb een verd**8 eenzijdige bezigheid is.
nb zal ik niet aan het denken krijgen, die zijn teveel geindoctrineerd, maar wellicht wel een aantal van die topiclezers.
waarom zou je tenslotte genoegen nemen met een voorafje, als er een 7-gangen maaltijd op tafel staat?
farrier schreef:kinke, waarom heb jij je paard in een wei. haal de omheining weg. da's toch veel natuurlijker?
Citaat:Trouwens, het onderschrift van farrier zegt mij niet echt dat dit iemand betreft die openstaat voor allerlei verschillende denkwijzes.