Oh, ik ben niet aan't experimenteren hoor...
Symbiozyne heeft ze al eens eerder gehad toen ze door een 'magere' periode een slechte spijsvertering had en dat werkte toen erg goed. Door alle AB's en Cortico's kun je eigenlijk al zeker weten dat haar darmen nu ook niet optimaal werken dus is zo'n Symbiozynekuur het aangewezen middel om dat te verhelpen. Pas als de darmen goed werken kan ze ook weer aansterken, want nu nemen de darmen ook de voedingsstoffen uit het voer niet goed op.
Ik ben juist iemand die liefst zo min mogelijk met supplementen aan de gang is. Ik ben juist van mening dat veel mensen iets minder potjes en blikjes zouden moeten grijpen en eerst eens naar de basisvoeding moeten kijken die ze hun paard geven én dus naar het functioneren van de spijsvertering. Supplementen voeren terwijl je paard pas een AB kuur heeft gehad is eigenlijk weggegooid geld, terwijl een pro/pre-bioticakuur veel meer zoden aan de dijk zou zetten.
De druppels zijn lichtelijk een experiment, maar die vriendin waar ik dat van heb vertrouw ik blind in haar kennis/ervaringen. Daarnaast is dat een middeltje van 'al baat het niet...'
Mineralensteen heeft ze permanent tot haar beschikking, maakt ze geen gebruik van momenteel. Blijkbaar zit het tekort ergens anders óf doet ze't om op één of andere manier verlichting te geven aan iets. Toen ze zo'n koorts had at ze ook heel vaak hele happen krullen uit d'r stal. Sommige mestballen waren bijna puur houtkrul.
En tja, ik kan er moeilijk de hele dag bij gaan zitten om haar dat niet te laten doen, dus zal ik haar conditie zo snel mogelijk weer tot een bepaald pijl moeten brengen om dat te stoppen.
Uiteraard snap ik dat ze er nog lang niet is en dat het lang gaat duren. Maar geduld heb ik wel... heb 4 jaar gewacht tot ik er voor het eerst op ging zitten, die paar weken kunnen er ook nog wel bij. Ze krijgt de tijd die ze nodig heeft, of dat nu 4 of 8 weken is. Maar als ik er iets aan kan doen om haar iets vlotter te laten aansterken, zal ik dat zeker proberen