Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Papaya

Re: Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:15

Wat een buikpijnknijpend topic. Ik volgde het en wist gewoon niet wat te zeggen. Slopend. Heel vervelend dat je geen flauw idee hebt hoe dit ontstaan is, maar wat een opluchting dat het nu de goede kant op gaat !!!! Wat ben ik blij voor je Francis!!!! En wat zal je dan van haar genieten de komende tijd van haar geknabbel in de wei. Pfff, ik hoop dat het herstel zich in een snel tempo voortzet. Nog een extra duim erbij voor je!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:55

PPpfffffff, *zit hier met een brok in mijn keel*
wat een opluchting!!!!!!!!!!!!!!!! Hyper!

Wat zal je blij zijn!!! Ik hoop zo dat het nu allemaal de goede kant op blijft gaan maar dat kan bijna niet anders _/-o_

Zet em op Dot!!!!! Whoosh!

We duimen door hoor Francis!!!! OK dan!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:46

Wat een goed nieuws!!! *o/*

Ik hoop dat ze snel de oude wordt!!!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:25

Haha! - GEWELDIG!!!!!!
Wat een goed nieuws! En nu volhouden!!!

Dat wordt een feestje!! Waar is de taart?? Vingers aflikken

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:25

Wat een geweldig nieuws dat het beter gaat!!! Ik duim ook voor jullie alletwee dat ze nu gewoon weer beter gaat worden!!! *o/* echt helemaal te gek!

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:36

Wat een grandioos nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopen dat het snel weer normaal wordt.

Ik blijf duimen. OK dan!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:56

Afbeelding WOW, wat geweldig dat het beter gaat met Dot!
Ik duim toch maar lekker door tot ze weer de oude is! OK dan! Baat het niet dan schaadt het niet.....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:04

Hoe is vandaag gegaan?? Nog alles goed en koortsvrij??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 23:35

Yup, vanmiddag 37,6. Ze voelt zich beter, graast regelmatig, heeft vanmiddag zelfs even rondgegalopeerd. Minder snot en keel ook minder opgezet, dus eigenlijk knapt ze nu best vlot op (als het zo doorzet tenminste...)
Eten doet ze nog niet echt goed, maar dat gaat ook vast wel weer komen. Ze is nu nog zwak, toen ze galopeerde zakte ze ook een paar keer door d'r kogels van achter, maar als ze weer beter gaat eten zal dat vast vlot beter worden.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 04:56

Tjeetje, dit moet een enorme opluchting voor je zijn! Ja

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:51

Zo! Wat zul jij lekker Afbeelding hebben afgelopen nacht.

Dus het lijkt echt door te zetten!

Ik ben zo blij voor jullie. Dit gaat helemaal goedkomen.
Zal ik de champagne vast bestellen? Clown

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:58

*o/* Jááá... da's een mooie temperatuur! Een dag koortsvrij, da's een goed begin! Wanneer was je nu ook al weer gestopt met de cotico's?

Na zo'n lange koortsperiode zal ze best 'een jasje uitgedaan hebben', maar dat komt allemaal goed - ook dat eten komt goed. Misschien wat extra vitaminen en vooral mineralen? Wat voer je eigenlijk?

We duimen nog even door voor een tweede 'goede' dag!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:23

Pfff, als ik al blij ben met zulk goed nieuws, hoe blij moet jij dan wel niet zijn!!!

Ik duim dat de stijgende lijn zich voort blijft zetten en dat Dot gauw weer helemaal opgeknapt is.

=^.,.^=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 12:29

Met de cortico's waren we al eerder gestopt, die van vorige week dinsdag was de laatste, op zaterdagmiddag heeft ze voor het laatst Quadrisol gehad (2.5 streepje) en dat was zondag dus al uitgewerkt.

Vanochtend wat het 37.3, dus het blijft echt netjes laag. Muesli wil ze nog niet echt eten, maar d'r hooi was op en ze ging vanochtend gelijk naar het gras... hoewel, niet helemaal gelijk, want eerst begon ze vreselijk zand te likken. Deed ze vandeweek ook al een paar keer... duidelijk tekorten denk ik. Dat gaan we nu dus ook rap aanvullen, en lijnzaad tegen het zand kreeg ze al regelmatig, dus ik hoop dat ze dat ook snel weer wil eten.
Ik voer Marstall E, een muesli met dubbele dosering vitaminen en mineralen, waardoor ze met weinig voer toch alles wat ze normaal gesproken nodig hebben binnen krijgen. Normaal kreeg ze zo'n 3 kilo per dag daarvan, nu halen we krap 1 kilo denk ik.
Lekker maken heeft geen zin, dan eet ze't nog slechter. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, haar keel is nog wat opgezet. Wel krijgt ze zodra ik het binnen heb (gister besteld) Synbiozyme, om haar darmen weer op orde te krijgen en grapefruitpit extract voor weerstand, herstel en ontgifting (voor geïnteresseerden hier een site met info, Ameriaanse vriendin adviseerde het, heeft goede ervaringen hiermee en haar eigen dierenarts gebruikt het ook. Ik krijg wel een ander merk, drogist in Ermelo verkoopt het. Ook in gevallen waar de oorzaak niet bekend is kan dit ingezet worden. Jammer dat ik er te laat achter kwam, anders had ik dit in het begin al geprobeerd.)
Mocht ze na een aantal dagen synbiozyne en grapefruitpit extract nog slecht eten, dan kan het zijn dat ik de DA om iets eetlustopwekkends vraag. Vit. B schijnen dat te doen. En als d'r darmen weer wat op orde zijn krijgt ze nog een supplement als aanvulling van alle tekorten die ze heeft opgelopen. Maar dan moet eerst de Symbiozyne z'n werk gaan doen, anders is zo'n supplement weggegooid geld.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:05

Da's een interessante site Francis. Heb meteen even doorgeklikt op 'grapefruitpit' en ontdek dat veel natuur-therapeuten het voor allerlei zaken gebruiken. Ben benieuwd wat het doet ( voor zover dat te controleren is) - kon jij dat extract gewoon in de apotheek of drogist kopen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 14:02

Ik ben hier aan't zoeken geweest via internet en wat natuurwinkels e.d. gebeld en vond toen via via Drogisterij Herba in Ermelo, die het verkopen. Ze hadden het nu niet op voorraad, maar hebben het gisteren voor me besteld en als het goed is komt het vandaag met de normale vracht binnen. 't Is dus iets wat ze wel 'normaal' in het assortiment hebben.
Overigens kun je't ook gewoon via internet bestellen.
Dit is het merk wat ik krijg, ook via internet te bestellen. Die andere site is van het merk wat m'n vriendin gebruikt. Zou drie keer zo sterk zijn als andere merken, maar als ik prijs, dosering en inhoud van verpakking vergelijk, lijkt het me dat die andere net zo sterk is.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:18

Goh Francis, wat fijn dat ze eindelijk opknapt!

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:27

Zijn alle positieve vibes toch ergens goed voor Ja Ja

Hoop dat ze snel opknapt en dat de koorts weg blijft.
Ben wel heel benieuwd naar de resultaten van het grapefruitpit extract.
Zelf gebruik ik meestal citroen en teatree.

groetjes,

Briallen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:19

Ben ook erg geinteresseerd in de pitten... Dus als je verslag zou willen doen?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:46

Wat fijn zeg dat het alweer zoveel beter gaat! Probeer haar idd van het zandlikken af te houden, da's dus héél slecht, maar dat weet je wel. Heeft ze een mineralenliksteen? Probeer niet door te schieten met je supplementen hoor, ze zal gerust even tijd nodig hebben om er weer bovenop te komen, met gewone goede voeding en eventueel een vitamine spuit kom je al een heel eind. Nu komt misschien een minder hectische fase (gelukkig maar!), maar die zal mogelijk wel wat langer duren. Wat ik probeer te zeggen: geef haar de tijd, en experimenteer niet teveel, ze is nog niet zo sterk. Nu de koorts weg is en ze lekker buiten de zon op haar lijf voelt zal ze zich hopelijk iedere dag een beetje beter voelen. En alle aandacht en liefde die ze van jou krijgt zal ook zeker helpen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 22:53

Oh, ik ben niet aan't experimenteren hoor...
Symbiozyne heeft ze al eens eerder gehad toen ze door een 'magere' periode een slechte spijsvertering had en dat werkte toen erg goed. Door alle AB's en Cortico's kun je eigenlijk al zeker weten dat haar darmen nu ook niet optimaal werken dus is zo'n Symbiozynekuur het aangewezen middel om dat te verhelpen. Pas als de darmen goed werken kan ze ook weer aansterken, want nu nemen de darmen ook de voedingsstoffen uit het voer niet goed op.
Ik ben juist iemand die liefst zo min mogelijk met supplementen aan de gang is. Ik ben juist van mening dat veel mensen iets minder potjes en blikjes zouden moeten grijpen en eerst eens naar de basisvoeding moeten kijken die ze hun paard geven én dus naar het functioneren van de spijsvertering. Supplementen voeren terwijl je paard pas een AB kuur heeft gehad is eigenlijk weggegooid geld, terwijl een pro/pre-bioticakuur veel meer zoden aan de dijk zou zetten.
De druppels zijn lichtelijk een experiment, maar die vriendin waar ik dat van heb vertrouw ik blind in haar kennis/ervaringen. Daarnaast is dat een middeltje van 'al baat het niet...'
Mineralensteen heeft ze permanent tot haar beschikking, maakt ze geen gebruik van momenteel. Blijkbaar zit het tekort ergens anders óf doet ze't om op één of andere manier verlichting te geven aan iets. Toen ze zo'n koorts had at ze ook heel vaak hele happen krullen uit d'r stal. Sommige mestballen waren bijna puur houtkrul.
En tja, ik kan er moeilijk de hele dag bij gaan zitten om haar dat niet te laten doen, dus zal ik haar conditie zo snel mogelijk weer tot een bepaald pijl moeten brengen om dat te stoppen.
Uiteraard snap ik dat ze er nog lang niet is en dat het lang gaat duren. Maar geduld heb ik wel... heb 4 jaar gewacht tot ik er voor het eerst op ging zitten, die paar weken kunnen er ook nog wel bij. Ze krijgt de tijd die ze nodig heeft, of dat nu 4 of 8 weken is. Maar als ik er iets aan kan doen om haar iets vlotter te laten aansterken, zal ik dat zeker proberen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 00:12

Oké, ik ben weer helemaal gerustgesteld hoor... Knipoog! Klinkt veelbelovend, die Symbiozyne kuur.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:31

En hoe is het vandaag met Dot?

Gaat nog steeds alles de goede kant op?

Ben echt blij voor je dat het beter gaat! Wat zal je eindelijk lekker slapen Francis! Ik kan me zo voorstellen dat dat de laatse weken niet het geval was namelijk... Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:27

he francis eindelijk gaat het de goede kant op. ik ben heel blij dat je dotje zich weer zoveel beter voelt Ja .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 01:05

Nah... het gaat de goede kant op, de koorts is weg, maar Dot voelt zich nog niet echt super hoor... wel iets beter dan met de koorts natuurlijk maar ze is nog láng de oude niet... ligt veel, kreunt wat, eet nog maar mondjes maat en heeft een érg doffe blik in d'r ogen. We hebben dus nog best een lange weg te gaan.
Morgen ga ik de DA ook even bellen om te horen wat er nog meer voor haar gedaan kan worden. We weten natuurlijk niet wat het was en dus ook niet wat er nu eventueel nog aan de gang is in dat paardenlijf.
Ik ben inmiddels met de Synbiozyme begonnen en ik hoop dat haar maag en darmen daar in ieder geval van opknappen, zodat ze het voer wát ze binnenkrijgt in ieder geval optimaal kan benutten.