Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:
Dit beter dan?
Riant schreef:Hebben jullie nou allemaal nog niet door hoe het zit ..
...
Het begint inderdaad steeds meer op een sekte te lijken gatverdamme! zeg ik wist niet dat de cursus NB ook een complete hersenspoeling inhield.
Arabesk schreef:
gijsenkim schreef:Voor mij een duidelijk verhaal.
Zeker na het zien van de foto,s
Mevrouw is duidelijk een impulsief en makkelijk te manipuleren persoon, die door de positiviteit van de sekte overging tot het volgen van de cursus Natuurlijk bekappen (pyramidespellen ????) Omdat iedereen zo enthousiast was is ze gelijk aan de gang gegaan. Toen mevrouw eindelijk weer met beide benen op de grond stond zag ze pas de schade die het aangericht had (spaarbeleg???) En nu probeert mevrouw andere impulsieve en makkelijk te manipuleren mensen te weerhouden dezelfde fout te maken als zij heeft gedaan........... de organiserende partij springt gelijk in de bres, want dat gaat misschien zieltjes kosten..............
Sorrie hoor ik vind het heeeeeel, heeeeeeel eng. De manier waarop in dit topic gepraat wordt............. heeeeeel heeeeeel beangstigend. En ik vind eigenlijk dat de antwoorden van de NBers mij meer overtuigen van het niet goed zijn van het natuurlijk bekappen op hun manier dan de ervaringen van TS
LaTroelala schreef:
Ik was het niet van plan....maar toch reageer ik.. al in eerdere toppics waar een soortgelijke discussie gaande was hebben wij (mijn man {hoefsmid} en ik) gereageerd.
Ik ben niet tegen NB net zo min als ik pro ijzers ben!
Je moet doen wat voor jou het beste is
Waar ik tegen ben is inderdaad het zelf gaan prutsen aan je paard na een paar uur/daagjes cursus.
Absoluut mee eens
Natuurlijk bekappen is nagenoeg hetzelfde als traditioneel..... als mijn man een paard bekapt geeft hij deze ook een (zoals dat heet bij NB) mustangrol..... dit is niks meer of minder dan een rond kantje aan de hoef maken om te voorkomen dat deze brokkeld........ook zal hij de hoef in zijn waarde laten, genoeg zool en wand (overal even dik) en ruime schone straal.
Wat je ook doet je moet altijd kijken naar de voetas! of dit nou een hoge versenen geeft of lage versenen je moet geen standen gaan veranderen als een paard al jaren zo rondloopt, als je dat wel doet kan je schade aanbrengen die onomkeerbaar is.
Inderdaad het veranderen van de beenstand op latere leeftijd leidt enkel tot vroegtijdige arthrose en extra belasting van de pezen
Het maakt mij verder geen ruk uit wat je met je paard uitvoerd..... je moet doen wat voor jou het beste is, en dat geld in alles wat je doet!
Volg je eigen koers....
Maar ga niet verkondigen dat een traditionele hoefsmid slecht bezig is, hij heeft er lang genoeg voor geleerd (en schoolt zich als het goed is steeds bij).
(Ik maak de traditionele smid echt niet zaligmakend, helaas zijn er ook ontzettend slechte smeden......)
Ann schreef:[Reageer even normaal...
Er wordt hier nergens beweerd dan Natuurlijk bekappen DE oplossing is voor alle hoefproblemen of whatever, maar de
TS wil alle NB-ers over 1 kam scheren omdat zij er slechte ervaringen mee heeft en daar ben ik het niet mee eens.
Dat jij de sites over NB leest als een werving voor sekteleden zegt alleen maar iets over jouw interpretatie
NickAltena schreef:>Neem Ingird, die hier net een stukje geplaatst heeft....een half uurtje les van de hoefsmid.....maar daarna ook zelf aan de gang maar dan wel met controle , iets wat deze dame ook niet heeft gedaan....
Zelfs na dit half uurtje les en nu dan de aanschaf van het multimedia pakket...kan Ingrid zelfstandig dehoeven onderhouden...maar ze twijfeld nog veel aan haar kunnen en nmm. zou het dan niet verkeerd zijn om toch regelmatig een controle te laten doen.
Citaat:Maar ga niet verkondigen dat een traditionele hoefsmid slecht bezig is, hij heeft er lang genoeg voor geleerd (en schoolt zich als het goed is steeds bij).
Ann schreef:Riant schreef:Hebben jullie nou allemaal nog niet door hoe het zit ..
...
Het begint inderdaad steeds meer op een sekte te lijken gatverdamme! zeg ik wist niet dat de cursus NB ook een complete hersenspoeling inhield.
Reageer even normaal...
Er wordt hier nergens beweerd dan Natuurlijk bekappen DE oplossing is voor alle hoefproblemen of whatever, maar de TS wil alle NB-ers over 1 kam scheren omdat zij er slechte ervaringen mee heeft en daar ben ik het niet mee eens.
Dat jij de sites over NB leest als een werving voor sekteleden zegt alleen maar iets over jouw interpretatie
vikki schreef:Wat is jouw idee van normaal??? ... de TS kon niet eens haar mening op -imop- fatsoenlijke wijze geven zonder uit meerdere hoeken aangevallen te worden. ... Erg kinderachtig en het zegt ook mij (aanzienlijk) meer over hen dan over de TS...