Josefien schreef:hoi,
Traumeel is van de firma Heel (tel.0115-563200)en kun je ook via therapeuten of dierenartsen bestellen, ik kan daar zo aan komen. Er zijn ook tabletjes van en druppels. Ik geef die altijd als de paarden een kneuzing of trauma van buitenaf hebben. Onze Juup had een winkelhaak (in de prikkers gezeten) en traumeel gel op de wond en druppels op een klontje gedurende een paar dagen en het heelt meteen, vocht wordt afgevoerd en de pijn trekt weg. Maar of dit nu voor zomereceem ingezet kan worden???
het spul wat ik spuit is een ampul van 5 ml. Het helpt erg goed, maar helaas niet voor altijd. Je zult elk jaar weer moeten spuiten. Niet zo leuk voor de paarden die daar panisch van worden. Vandaar dat ik dit topic dus volg. Ik zou heel erg graag dat spul aan de paarden willen voeren die er last van hebben, maar ik heb geen zin om zo veel te proberen en steeds weer een nieuw zakje te voeren. Dus ik hoop van harte dat de mensen die nu bezig zijn dat wel willen doen. Als het middel dan goed blijkt te werken en alle kinderziektes zijn opgelost wil ik dit zeker gaan gebruiken.
Maar tot die tijd hou ik het bij de traumeel ampullen. wel lastig dat gespuit bij die bonte want die flipt helemaal uit. Maar goed de staart en manen zitten er nog perfect aan!