Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:19

Josefien schreef:
hoi,
Traumeel is van de firma Heel (tel.0115-563200)en kun je ook via therapeuten of dierenartsen bestellen, ik kan daar zo aan komen. Er zijn ook tabletjes van en druppels. Ik geef die altijd als de paarden een kneuzing of trauma van buitenaf hebben. Onze Juup had een winkelhaak (in de prikkers gezeten) en traumeel gel op de wond en druppels op een klontje gedurende een paar dagen en het heelt meteen, vocht wordt afgevoerd en de pijn trekt weg. Maar of dit nu voor zomereceem ingezet kan worden???

het spul wat ik spuit is een ampul van 5 ml. Het helpt erg goed, maar helaas niet voor altijd. Je zult elk jaar weer moeten spuiten. Niet zo leuk voor de paarden die daar panisch van worden. Vandaar dat ik dit topic dus volg. Ik zou heel erg graag dat spul aan de paarden willen voeren die er last van hebben, maar ik heb geen zin om zo veel te proberen en steeds weer een nieuw zakje te voeren. Dus ik hoop van harte dat de mensen die nu bezig zijn dat wel willen doen. Als het middel dan goed blijkt te werken en alle kinderziektes zijn opgelost wil ik dit zeker gaan gebruiken.
Maar tot die tijd hou ik het bij de traumeel ampullen. wel lastig dat gespuit bij die bonte want die flipt helemaal uit. Maar goed de staart en manen zitten er nog perfect aan!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:25

hey dat traumeel spuit moet ik ook onthouden...!
Ik geef die pilletjes nog steeds , maa verwacht een ander zakje van Louis gelijk hij zei , nog niets ontvangen...zijn er al die het gehad hebben? zo ja is er verbetering ?

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:23

Ik heb de pillen nu ook binnen. Ik moet alleen nog wachten op een nieuw zakje 1. Die heb ik dus nog niet en kan nu nog niet beginnen omdat je daarmee moet beginnen. Hoop dat dat zakje snel komt zodat ik kan beginnen.
Die van mij schuurt (even afkloppen) nu niet zo erg meer als een maand terug maar ja het is nu weer warm weer.

groetjes mirjam

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:16

mirtje27 schreef:
Die heb ik dus nog niet en kan nu nog niet beginnen omdat je daarmee moet beginnen. Hoop dat dat zakje snel komt zodat ik kan beginnen.
groetjes mirjam

ik voer nu ook gewoon door terwijl ik nog geen nieuw zakje 1 heb,
dus kun je echt niet vast beginnen?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:19

hij zei da hij maandag begon op te sturen ...
en vertrok op vakantie...
Ik gefe de zakjes 1 en 2 door momenteel..jullie ook ? maa dan moet ik da andere zakje alleen erna geven of so..? ...wat een gefruschel..is lastig want mijn paarden staan nie aan huis..

samdem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:54

hey heb me hier net aangemeld ik ben sedert gisteren begonnen met het geven van het nieuwe zakje nr 1. ik had namelijk al redelijk verbeteringen met de vorige 2 zakjes maar het was nog niet gedaan nog ver van maar toch lichte verbetering nu is het te hopen dat het met het neiuwe zakje nr 1 gans gedaan raakt. Lachen Lachen

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:33

ik heb vandaag de nieuwe zakjes onvangen, laat ons hopen.... De ene merrie heeft al haar manen tot op de manenkam afgeschuurt Huilen

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:52

ja die van ons begint zelf wonden te hebben snik...de helft staat ook afgeschuurt zo lelijk...snik
Allez laten we hopen...
Ik ga naar de brievenbus Knipoog
Zeg hoe geef je dat ? samen met de andere of in de plaats van de 'slechte ' 1zakje ?

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:57

ik heb vandaag ook het nieuwe zakje 1 gekregen. Ik ga nu eerst dat helemaal geven en dan terug zakje 2. Zo moest het toch hé??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:00

hoe is t eigenlijk met de andere eczeempaarden?

jeuken die ook, of zijn ze gestopt...
ben wel nieuwsgierig Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:28

de bonte heeft nog steeds staart en manen! Manen heeft hij echt 0,0 aan geschuurd, nog niet eens de neiging gehad. Staart wel heel even, ik wat iets laat met de spuit. Maar zodra hij die had gehad was de jeuk weer weg. Zo af en toe spuit ik uit voorzorg nog wat fenonolf of was ik met kerato shampoo, maar dat hoeft eigenlijk niet.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:29

o nog 1 die ik heb gespoten had alleen jeuk aan z'n staart gehad, best wel erg. Die heeft nu ook helemaal geen jeuk meer. Gelukkig is die dus niet bang voor spuiten, en kan ik het lekker zelf doen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:33

voor moonlight heb ik een ivanhoe deken, ze houdt echter wel jeuk want ze schuurt en dan gaat de deken helaas kapot, maar de manen gelukkig niet....
wel heeft ze flink haar staarttop geschuurt..

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:52

IS Ivanhoe geen sterk deken dan ? IK wou deze kopen omda alleen de hals moet bedekt zijn...boett is lastig dat is gans het lijf...
Hoe lang heb je ze?
Zeg ik heb nog steeds dat nieuwe zakje nie gehad !!.... .......

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:39

Ik heb het nieuwe zakje gisteren gekregen. Ik ga dat vandaag beginnen geven, maar slechts één keer per dag. Heb gewoon de kans niet omdat twee keer te geven plus dat er nu ook uitdrukkelijk bijstaat dat ik het niet bij het voer mag geven...... Dat heb ik met de andere en novabogom heel de tijd gedaan. Poker gaf namelijk geen enkel probleem omdat zo op te eten. Ik kan de mensen waar ik gestald sta er niet mee blijven opzadelen...
Ondertussen beschikt mijn paardje nog over de helft van zijn manen en is zijn staart bovenaan kaal.........zielig gewoon en ik kan er niks aan doen Huilen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 06:10

Nieke schreef:
maar slechts één keer per dag. Heb gewoon de kans niet omdat twee keer te geven plus dat er nu ook uitdrukkelijk bijstaat dat ik het niet bij het voer mag geven......

wij geven de bolletjes samen met een handje haver, dat vind hij zo lekker dat hij zijn bak leeg likt en daarbij de bolletjes ook gewoon opeet. als dat op is krijgt hij de rest van zijn voer, gaat prima!

ik heb gisteren de nieuwe bolletjes gehad, begin er vandaag mee te voeren.
begin mijn geloof te verliezen, maar hoop blijf ik houden

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 07:44

luxje schreef:
begin mijn geloof te verliezen, maar hoop blijf ik houden

Dat heb ik ook wel een beetje... Scheve mond

Van de andere kant heb ik zoiets, als Louis een oplichter zou zijn, zou hij zich deze moeite niet allemaal doen, Z'n geld heeft hij toch al binnen...

Ik heb het nieuwe zakje gekregen, en waarschijnlijk door de warmte heeft het opgespoten spul losgelaten van de bolletjes, en is aan het zakje gaan zitten. Heb hem gemaild, en geen probleem, krijg een nieuw zakje thuis gestuurd... OK dan!

Zelf gelooft hij er dus in, anders zou hij dit niet allemaal doen. Ik moet toegeven, het staat allemaal niet echt professioneel, maar ik hoop voor hem en voor ons toch dat het middel hét middel tegen zomereczeem blijkt te zijn.

Intussen is de manenkan van Carina nog steeds iets gezwollen, en door het rollen de manen beschadigd. Toch heb ik het idee dat het vorig jaar rond deze tijd 10x erger was. Ik hou dus toch nog de hoop dat het nieuwe middel écht gaat helpen...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:20

Idd Carina, ik heb ook het idee dat vorig jaar het schuren van de manen erger was dan nu. Maar vorig jaar was het ookal vroeg in het jaar warm!
Ik weet niet of het daar aan ligt..

Ik ben geen Novagboom gebruiker, maar ik volg dit topic wel op de voet. Mijn fjorden merrie heeft medicijnen gehad via het fjordenpaarden stamboek, maar dat mocht helaas ook niet baten........ Verdrietig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:51

Pff heel topic doorgeworsteld! (studieontwijkende activiteiten!)
En ik sta helemaal perplex! Ik snap dat mensen wanhopig zijn bij zomerexceem paarden. Maar dit vind ik echt absurd! Deze meneer komt aankakken, smeert jullie van alles aan ( wat voor mijn part best uit paardestront kan bestaan!) waar jullie ook nog dik voor moeten betalen! Hoewel het zelfs nog in de experimentele stadium zit. Op het moment dat het niet blijkt te werken heeft hij allemaal excuses, en smeert hij jullie weer nieuwe kruiden aan. Homeopathie kan een goed en krachtig middel zijn tegen kwalen, maar dan wel in handen van mensen met verstand, en niet mensen die zelfs veel geld vragen voor een experimentele fase! Kruiden kunnen namelijk ook verschillende bijwerkingen hebben en zelfs op de (jawel heb je hem weer!) lever slaan. Deze kan hierdoor ontregeld raken met alle gevolgen van dien, denk aan leverfalen en bloedvergiftiging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:38

mijn pony had altijd erg eczeem in de manen. ben lekker zelf aan het experimenteren en de mijne heeft precies 1 dag geschuurd en daarna nog niet weer Haha!
heb o.a. kruidenuit de novabogom tabletten los aan mijn pony gevoerd en resultaat is wel een glimmende, goed in het haar zittende pony!

maar volg ook de ontwikkelingen hier...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:55

waar heb je die kruiden gehaald dan?

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:43

@ellepel: over welke kruiden gaat het hier?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:59

even over die novabogum
als je graag wilt weten wat er in zit laat je toch gewoon die bolletjes analiseren?
of zou dat niet mogelijk zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:00

misschien ook iets om te proberen
sanex bodygel
witte fles blauwe dop

en iets met menthololie, wel voordat er wonden zijn
maar menthol werkt ook verlichtend

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:30

Ik heb nu ook het nieuwe zakje 1 binnen. Geef het sóchtends en sávonds met een boterham.
Straks met de echte pillen wordt denk ik iets moeilijker. Mag je die ook niet met het voer geven?.

Mirjam