Help, paard wordt met de dag slechter!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:55

Als ik dit ssort dingen lees over JKK, dan kan ik me zo doodergeren aan de laksheid van overheden zoals provincies, waterschappen ed. m.b.t. het bestreiden van JKK. Eigenlijk zouden we zo langzamer hand bij JKK vergiftegingen ze moeten aanklagen. Door het beleid van oa staatsbosbeheer en DLG om gronden te verarmen (Drenthe, Twente, Veluwe) ten behoeve van zeldzame plantjes, gedijt JKK heel goed. Hier in drenthe worden heel veel van dat soort gronden verpacht, maar ertegen spuiten mag dan niet. Persoonlijk vind ik dat krom. Op den (korte) duur zal JKK ook heidevelden besmetten, ben dan benieuwd wat ze er dan van vinden.

Iedereen met JKK vergiftigde paarden wens ik bij deze veel sterkte

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 17:11

Bedankt voor je reactie, Arnoud OK dan!
Ben het helemaal met je eens.
Mijn dierenarts zei ook al dat ik de dierenarts kosten op de boer moet verhalen waar ik het hooi heb gekocht, maar ik weet bijna zeker dat die z'n schouders op zal halen, zijn koeien eten er immers ook van en die mankeren niks Scheve mond
Er zijn veel mensen die het gevaar van de plant nog niet erkennen, totdat het hun een keer overkomt.
Ik had er toevallig net nog met mijn hoefsmid over, en die zei dat het straks nog erger wordt, omdat boeren steeds minder hun land mogen bemesten, daar komen steeds strengere regels voor, waardoor het weiland armer wordt en onkruid en giftige planten de kans krijgen om zich flink te verspreiden

Ik vraag me af wanneer er eindelijk een verplichting komt om Jacobskruid te bestreiden.
Gif mag niet (en heeft volgen mij ook niet veel effect op de plant), maar als er dieren het slachtoffer van worden dan wordt er ook de andere kant op gekeken.
Mijn menig is dat degene die het zaad heeft verspreid om rond te laten zaaien, de verantwoordelijke is en dit ook moet oplossen...

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:24

Anita_D schreef:
Hallo,
Dit weekend zit mijn zusje in het buitenland en verzorg ik Sweetness dus, en daarnet toen ik haar poetste heeft ze me getrapt toen ik met een zachte borstel over haar buik ging
Toen ik het binnen vertelde zei mijn moeder ook dat ze heel lelijk doet als mijn moeder haar de druppels komt geven.
Het gaat dus duidelijk weer de verkeerde kant op.

Als mijn zusje morgen thuis komt, gaan we een afspraak maken in Utrecht bij inwendige ziekten, om haar nogmaals binnenste buiten te laten keren Verdrietig

@Anita: Hoe gaat het nu met Sweetness?

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:28

ja ik ben ook erg benieuwd hoe het met sweetness verder gaat.
wat een verhaal zeg. Ik wordt er wel bang van. wij trekken ieder jaar jakobskruid er uit, maar ook dan is het dood eng.
volgend jaar wordt er tegen gespoten en ik hoop dat het helpt. onze paardjes moeten dan 10 dagen op stal, maar dat heb ik er voor over.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 01:35

Op dit moment gaat het eigenlijk best goed Lachen
Ze is vrolijk en ze reageerd nog wel een beetje op aaien over haar buik, maar we kunnen haar wel poetsen over haar buik met een zachte borstel, ze reageerd soms niet eens meer, dus het gaat zeker de goede kant op.
De afspraak bij Eric hebben we af gezegt, omdat de afspraak was dat als het goed ging, we niet meer terug hoefde te komen, als het slechter was dan wel.
We gaan haar nu weer een beetje longeren en is het nou in januari nog niet helemaal over, dan wil mijn zus Sweetness toch na laten kijken in een kliniek, omdat we dan wel al lang bezig zijn met veel medicijnen.
Maar eerst moet ik nog steeds manen opsturen naar Josefien Bloos! beetje laat maar er zijn wat onverwachtte dingen tussen gekomen waardoor alles een beetje langs ons heen is gegaan de afgelopen weken.

Bedankt, degene die hier met ons meeleven en ik hou jullie op de hoogte hier!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 03:29

Ik ben blij om te lezen dat het nu best goed gaat met haar!!!!

Dan komt het toch door de enting dat ze zo gevoelig is gaan reageren. Heb je hier nog contact over gehad met Eric?

Ik zou maar opschieten met het stukje manen op sturen naar Josefien. Ze gaat binnenkort op vakantie.