Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daantje1981 schreef:ben ook erg benieuwd of het zal helpen, dat maagcompositum. Mijn paard zuigt ook. Hij doet het alleen als hij biks gegeten heeft of een snoepje heeft gehad. Als hij daarna kuilhooi eet is het weer over, heeft hij er geen behoefte naar.
, als er niemand in de buurt is doet hij het niet. En staat meestal lekker naar buiten te kijken. Zodra ik iets in de stal doe, en vooral iets met een ander paard, gaat hij zuigen. En met voeren doet hij het ook. Hij heeft nooit een band om. Veearts adviseerde mij Gastro Cure maar dat schijnt niet in Nederland verkrijgbaar te zijn.
Zij zuigt altijd en Overal! Kan zelfs helemaal in extase zijn.Ik durf haar niet zonder band te laten staan, maar de band moet zo strak dat ik dat ook heel naar vindt. Ze staan allebei VEEL buiten, krijgen als ze niet op voldoende gras staan 3x daags hooi en hardvoer. Rebec is ook verslaafd aan likstenen!!! Misschien wijst dat ook wel op een afwijking?????
en dan te bedenken dat ze volgend jaar alweer 17 jaar word....
en ze staan met z'n 4en op een hectare grasland, dus er staat ook nog genoeg gras op wat ze kan eten, al zit daarin deze tijd van het jaar niet zoveel voedingswaarde meer in....
of hebben jullie dat niet....??? jollyjoker schreef:Veearts adviseerde mij Gastro Cure maar dat schijnt niet in Nederland verkrijgbaar te zijn.
Rebec is een groter probleemZij zuigt altijd en Overal! Kan zelfs helemaal in extase zijn.Ik durf haar niet zonder band te laten staan, maar de band moet zo strak dat ik dat ook heel naar vindt. Ze staan allebei VEEL buiten, krijgen als ze niet op voldoende gras staan 3x daags hooi en hardvoer. Rebec is ook verslaafd aan likstenen!!! Misschien wijst dat ook wel op een afwijking?????
Ik heb al een Bach geprobeerd maar dat deed weinig/niets. Nu wil ik dat Maagcompositum van Groen Os graag proberen maar dat mag niet bij drachtige merries. (dacht ik tenminste???)
hij heeft nu ong. 5 bakken pronutrin achter z'n kiezen en nog 2x een kuur van een soort gelijk medicijn maar dan voor mensen. het luchtzuigen was bijna weg. hij heeft een tijd zelfs op 1/3 van de normale hoeveelheid gestaan zonder dat het erger werd. nu heb ik het de afgelope week weer op moeten voeren omdat hij weer een kwartier aan een paal stond te zuigen.
nog nooit koliek gehad nooit kreupel of wat dan ook (andre Problemen)
). Dus die band heb ik gauw weer afgehaald voordat hij iets zou breken... In de 5 jaar dat ik hem heb heeft hij 1 keer koliek gehad (gister namelijk). maar dat komt omdat hij de laatste maand veel meer luchtzuigt dan eerst, omdat hij door een blessure 2 maanden niet mag rijden en 1 maand ook de stal niet uit mocht
.
) En kan ik dat gewoon bestellen of moet ik eerst de DA vragen of het wel mag/kan? Hij doet het trouwens in de zomer veel minder dan in de winter en hij deed het de laatste 2/3 jaren sowieso veel minder toen ik hem echt intensief ging gebruiken voor wedstrijden enzo. Hij heeft ook gewoon een goede conditie. Hij deed het toen eigenlijk alleen nog maar tijdens het eten en in stresssituaties, maar nu dus vaker door die blessure (omdat hij zich dus verveelt). Dus als jullie mijn verhaal zo lezen, raden jullie het dan aan om met die maagzuurremmers te beginnen om te kijken of dat helpt?
. Ik weet niet of hij daar nog weer last van zijn maag kan krijgen dan gewoon bix, weten jullie daar iets van? Alle paarden daar kregen trouwens koeienbix, en de mijne was de enige die luchtzoog. hij kijgt nu sinds 2 jaar wel gewoon bix voor paarden, na gezeur van mij
En aangezien hij er supersloom van wordt is dit niet bevorderlijk.