Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije_97 schreef:boemel schreef:Ik ben ook nieuwsgierig naar die brace. Is daar een link van?
Tendon pro heet het. Is een Iers concept. Door dierenartsen ontworpen en uitgebracht
Kaitlyn schreef:Ik heb nog nergens gehoord dat laseren 150/200 per sessie is als je de pees laat laseren.
Lasertherapie bestaat al sinds de jaren ‘60, maar in 2003 is het zoals het nu is goedgekeurd op de medische markt.
Popstra schreef:Maar je wil toch helemaal niet dat de pees ontlast word door een brace!? Die moet toch juist goed doorbloed raken voor herstel? Weer rekbaar worden. Dat bereik je juist door te laseren
Vind het wel interessant want ken de brace niet
c_alsemgeest schreef:Nou ja het punt is, dat wanneer je een kundig iemand hebt met een high power laser dat de genezing veel sneller gaat, en ook vaak zaken genezen die het anders niet doen.
Dus dan kosten alle andere dingen bij elkaar uiteindelijk veel meer.
Hier op stal ook hele goede resultaten gezien bij een 26 jarige pony waarbij de oppervlakkige buiger bijna door was.
VA vond het laseren ook niet nodig, maar eigenaar heeft het toch vanaf het begin gedaan en ze waren bij de controle allemaal verbaasd over hoe snel het dicht aan het gaan was.
c_alsemgeest schreef:Lees er zeker niet over heen, voor deze pony was het ook al de 2e x, eerste keer zonder laser, 2e keer met. Genezing ging een stuk sneller, juist omdat het bij deze ook de tweede keer was, en volgens jouw verhaal vrij vergelijkbaar gaf ik het aan.
Marije_97 schreef:Kaitlyn schreef:Ik heb nog nergens gehoord dat laseren 150/200 per sessie is als je de pees laat laseren.
Lasertherapie bestaat al sinds de jaren ‘60, maar in 2003 is het zoals het nu is goedgekeurd op de medische markt.
Als ik bij de enige praktijk die ik kan vinden in de buurt kijk bij tarieven zit je op rond de 150 per consult ex reiskosten. Ze zou dan 40 km reiskosten rekenen. Dus ja dat is inderdaad heel duur.
SansaS schreef:Dan ga je toch ook niet maandenlang een brace van 365 euro per maand betalen als het om de kosten gaat?
Overigens betaal ik 66 euro per keer laseren dus echt veel minder dan wat jij roept.
En je moet doen wat jezelf wil he maar hier was het ook een mega gat. En als je dat been gefixeert had dan was dat echt niet beter geworden.
Het herstel van pezen is zolang als je niet lasert. Juist door het laseren is de doorbloeding veel beter. En dat bereik je niet met stappen of led therapie
SansaS schreef:Waarom ga je dan niet in op janderegelaar? Die verkoopt die lasers dus weet zo ongeveer elke persoon die er 1 heeft ook buiten google om vandaar zijn aanbod
Maargoed dat moet je lekker zelf weten alleen onzin over laseren verkondigen dat het niet werkt na 5 weken enzo is niet nodig
SansaS schreef:Ja voor de dierenarts ook mooi verdienen
Maargoed je moet het helemaal zelf weten ik hoop je paard hersteld
SansaS schreef:Ja voor de dierenarts ook mooi verdienen
Maargoed je moet het helemaal zelf weten ik hoop je paard hersteld
Maar eerlijk tegenover het paard was het niet want de nieuwe eigenaar weet niets van de zwakke plek en gaat het paard mogelijk te zwaar belasten. Marije_97 schreef:SansaS schreef:Waarom ga je dan niet in op janderegelaar? Die verkoopt die lasers dus weet zo ongeveer elke persoon die er 1 heeft ook buiten google om vandaar zijn aanbod
Maargoed dat moet je lekker zelf weten alleen onzin over laseren verkondigen dat het niet werkt na 5 weken enzo is niet nodig
Ik zeg nergens dat het niet werkt. Alleen bij zijn specifieke casus is 5 weken te kort om het gat dicht te krijgen.
En ik ga er niet op in omdat niemand hier hoeft te weten waar ik woon en waar mijn paard woont. Verklaart wel waarom die zo tegen het advies van mijn dierenarts is. Iets met slager die zijn eigen vlees keurt.
Ik zeg trouwens zelfs dat ik in een later stadium laseren overweeg, maar voor nu de brace wil proberen. Enige wat er kan gebeuren is dat het gat het zelfde blijft. Als negatieve uitkomst. Maar dat is naar alle waarschijnlijkheid niet zo. Ik heb de tendenpro informatie doorgelezen en vind het het proberen waard. En voor de dierenarts ook een mooie casus om weer mee te kunnen nemen. Prognose is toch weide maatje. Dus ik hoop al niks meer. Ik had andere doelen maar die zijn, omdat ik zelf fysiek ook stuk ben, allang bij gesteld naar we zien wel hoe het loopt.