Kabayo schreef:Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat het paard chill lekker rondscharrelt wanneer haar vriendjes opgehaald worden om 15u
ah, dat hangt af van paard tot paard.
Ik heb vier heel verschillende types (twee trekpaarden, eentje die zich ongerust maakt in alles, eentje die een dikhuid is en alles wel ok vindt, een spanjaard die héél sensitief is, en een draver met typische volbloed trekken).
En die kunnen allemaal gewoon alleen achter blijven. Ze staan in duo's aangrenzend, en ik trek er met regelmaat een uit om op locatie te gaan rijden, soms gaan er zelfs twee of 3 tegelijk weg.
Als ik de spanjaard meeneem, blijft de draver op hun stuk alleen achter, en vaak staan de trekpaarden op een stuk weide om de hoek. Bij het wegrijden gaat die wel eens een stukje heen en weer draven en roepen, maar dan gaat die gewoon gaan grazen, eten, ...
En dat maakt echt geen verschil of we 10 minuten of 2 dagen weg zijn ...
Als de andere paarden binnen gaan en de achterblijver krijgt een bakje eten in de schuilstal, is het voor die ook een leuk evenement. Als ik wegga doe ik altijd een nieuw stukje weide open, of geef ze vers hooi en wat bieten of wortels oid, en ze gaan gewoon verder tot de orde van de dag ...
Het is ook maar hoe je ze het gewend maakt.