Calming maskers ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:05

Sjafrane schreef:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die voor het lamicell masker gaan. Ik ben aan het twijfel over de hidez of lamicell. Mijn merrie bouwt makkelijk spanning op als er iets veranderd bijv buurman word geruild in de paddock. Iemand gaat weg uit de bak als je rijd. Ze is nog wat groen onder het zadel en ik ben al een heel eind gekomen met grondwerk, maar het zou fijn zijn als ze wat sneller uit code rood komt :D

Bij die van mij scheelt het enorm (heb de Lamicell). Waar hij normaal aan de longe altijd alleen maar loopt te scheuren en springen is hij met het masker echt mega relaxed vanaf begin, neusje laag en ontspannen etc. Zelfs na paar weken niks doen. Daarin merk ik het vooral.

Dennis

Re: Calming maskers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:17

Ik heb de mijne net vanmiddag binnen gekregen en een kwartiertje op stal om gehad.
Oogjes werden iets klein, stond een beetje met haar lippen te rommelen op een ontspannen manier.

Ik moest met m'n andere pony op pad, dus weer af gedaan. Ik ben benieuwd wat hij komende tijd gaat geven.
Morgen kliniek en dan hopelijk weer stappen en voorzichtig werkjes doen. Het zou fijn zijn als ze niet door het dak gaat met revalideren straks.

Een club genootje heeft er ook een (weet niet welk merk) voor zijn super scherpe tuigpaard. Paard leek wel gedrogeerd zoals hij langs de kant stond te wachten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:09

Ik heb gisteren de Lamicell binnengekregen. Heb hem bij de laatste ronde even opgedaan. Ze schudde wel even met haar hoofd (ze is een oornetje en vliegenmasker wel gewoon gewend). Toen ik later bij haar in de stal kwam heb ik aan haar buik gevoeld en bij het mesten moest ze even opzij. Normaal kijkt ze dan heel boos en wil me ook bijten of dreigt met haar kont. Nu niks, oortjes naar voren en ze ging gewoon netjes opzij. Dus ik ben om. *\o/*
Toen ik vanmorgen langs haar stal ging met het paard van mijn dochter (normaal wordt ze dan heel boos, oren in de nek, willen bijten, gillen, brullen, trappen, steigeren) en nu bleven de oren naar voren en ze hinnikte alleen iets.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:18

Hoe lang doen jullie het masker op? Ik heb hem nu opgelaten, ze staat er nu mee buiten.
Of moet ik het opbouwen?

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:15

Ik heb met interesse dit topic doorgelezen. Wat ik niet kon vinden is of deze maskers ook goed passen bij paarden met een flinke voorpluk en hoe je ze dan het best om kunt doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:32

Setteli schreef:
Hoe lang doen jullie het masker op? Ik heb hem nu opgelaten, ze staat er nu mee buiten.
Of moet ik het opbouwen?

Ik had gelezen dat het advies is om hem niet langer dan 4 uur achter elkaar op te doen, anders gaat het effect weg.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:16

SayaJones schreef:
Setteli schreef:
Of moet ik het opbouwen?

Ik had gelezen dat het advies is om hem niet langer dan 4 uur achter elkaar op te doen, anders gaat het effect weg.

Hmm oke. Dan gaat ie als ik thuis ben gelijk af.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 15:33

Bij het masker van Kramer staat ook 4 uur. Mijn merrie hebben de maskers nu meerdere keren langer opgehad en ik merkte niets van een verminderde werking.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:47

Ik had hem dinsdag op gedaan en meteen stappen in de bak, toen was ze niet heel gezellig.

Vandaag om gedaan, gepoetst, longeer singel er op, hoofdstel om en aan de dubbele longe de baan in zodat ze hem al een paar minuutjes op had.
Nu was ze heel zen.
Alsof hij een paar minuutjes moet 'inwerken'.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:06

Ja hier ook goede ervaringen met het masker.
Ik had eerst een Fenwick besteld bij De Kroo (met Black Friday korting), maar maat cob bleek toch net te klein en bij het omruilen wilden ze niet opnieuw de korting geven. Dus gezegd: stop deze maar **waar de zon niet schijnt*** en heb er 1 van Kramer besteld van Felix Buhler.
En ik moet zeggen dat die goed bevalt.
Ik heb hem gekocht omdat mn paard verlatingsangst heeft. Dan is hij nog wel onrustig (als we zn vriend uit de box halen) maar toch een stuk minder. Als we ermee rijden is hij meer gefocust.
Longeren was hij altijd echt heel vervelend omdat hij zo explosief was en daarmee vind ik het verschil echt heel groot. Hij is niet meer explosief en snel ontspannen. Dus ja, hier goede ervaringen.
We hebben het masker met oren. Maar we reden ons paard ook wel eens met een oornetje, toch is hij met het masker meer ontspannen.

Bij ons ander paard (met heel heet karakter) merken we er niet zoveel van als we hem het masker op doen. Dus het kan per paard verschillen. Maar dat paard is alleen maar heet en veel minder druk (om zo te zeggen) in het hoofd.
En ons andere paard (waarbij we met het masker juist wel veel verschil zien) is aardig adhd in zijn hoofd. Daar lijkt het een goed effect op te hebben.

Ik laat hem niet permanent met het masker om staan. Alleen als hij alleen in stal moet blijven of met rijden en longeren. Met rijden doen we het ook niet altijd om.
De keramische deeltjes in het masker maken dat je de tijd dat je het masker op doet moet opbouwen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:29

Mr_Mx schreef:
Ik heb met interesse dit topic doorgelezen. Wat ik niet kon vinden is of deze maskers ook goed passen bij paarden met een flinke voorpluk en hoe je ze dan het best om kunt doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik doe een vlecht in mijn paard zijn voorpluk. Bij de Catago zit een gat voor de voorpluk.

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:23

quintusgl schreef:
Mr_Mx schreef:

Ik doe een vlecht in mijn paard zijn voorpluk. Bij de Catago zit een gat voor de voorpluk.

Dank je wel. Hier kan ik wat mee.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:31

Ik had hem van Hidez.

Fijn: ja... Wij reden er niet mee, hij had hem op stal om.

Maar... hij kon hem zelf afdoen :( Dat was een beetje jammer...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:50

Nooit aan gedacht.. maar die van mij hebben een paar "sprietjes" op hun voorhoofd. Heel sneu.. _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:38

Mijne moet er wel echt aan wennen. En ik ben bang dat ze er toch te warm onder wordt en het vervolgens gaat irriteren. Maar we gaan het zien. Vandaag was iig nog geen succes maar ze was wel heel weg heftig en dan was dit nieuwe juist net wat teveel dan dat het wat weg haalde. Wellicht met langer aan houden wel. We gaan het zien :)