Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anjali schreef:Ik vind juist dat ze in een opfokgebied zonder mensen ook gedrag kunnen aanleren wat voor mensen juist onaanvaardbaar is. In onderlinge omgang van paarden is elkaar schoppen nogal gebruikelijk. Maar als ze datzelfde doen tegen een mens kan het hele ernstige gevolgen voor die mens hebben omdat die zwakker zijn dan paarden.
Cioccolato schreef:anjali schreef:Ik vind juist dat ze in een opfokgebied zonder mensen ook gedrag kunnen aanleren wat voor mensen juist onaanvaardbaar is. In onderlinge omgang van paarden is elkaar schoppen nogal gebruikelijk. Maar als ze datzelfde doen tegen een mens kan het hele ernstige gevolgen voor die mens hebben omdat die zwakker zijn dan paarden.
Voor dominante paarden kan een nog dominanter groep juist goed zijn. Juist een stuk opfok periode.
anjali schreef:Ik vind juist dat ze in een opfokgebied zonder mensen ook gedrag kunnen aanleren wat voor mensen juist onaanvaardbaar is. In onderlinge omgang van paarden is elkaar schoppen nogal gebruikelijk. Maar als ze datzelfde doen tegen een mens kan het hele ernstige gevolgen voor die mens hebben omdat die zwakker zijn dan paarden.
Babootje schreef:Het is algemeen bekend dat paarden die niet in de opfok hebben gestaan ware lastpakken kunnen worden. In de opfok leren paarden zich te schikken in een rangorde. Die is heel consistent en geeft stabiliteit die in die periode heel belangrijk is en het karakter vormt.
Babootje schreef:anjali schreef:Ik vind juist dat ze in een opfokgebied zonder mensen ook gedrag kunnen aanleren wat voor mensen juist onaanvaardbaar is. In onderlinge omgang van paarden is elkaar schoppen nogal gebruikelijk. Maar als ze datzelfde doen tegen een mens kan het hele ernstige gevolgen voor die mens hebben omdat die zwakker zijn dan paarden.
Het is algemeen bekend dat paarden die niet in de opfok hebben gestaan ware lastpakken kunnen worden. In de opfok leren paarden zich te schikken in een rangorde. Die is heel consistent en geeft stabiliteit die in die periode heel belangrijk is en het karakter vormt.
Rochiril schreef:Paarden zijn zelden zomaar "klootzakken" en zullen daar al dan niet een medische reden voor hebben.
ik weet dat het allemaal niet meevalt en zeker omdat iedereen een andere mening erover heeft en er vanalles van vindt.
Melzazu schreef:Rochiril schreef:Paarden zijn zelden zomaar "klootzakken" en zullen daar al dan niet een medische reden voor hebben.
ik weet dat het allemaal niet meevalt en zeker omdat iedereen een andere mening erover heeft en er vanalles van vindt.
Ik vind de bokkers toch best eensgezind in dit topic. Merendeel zegt: eerst medisch onderzoeken en vanuit daar verder.