4 jarige valt 3x om

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 14:54

Polar schreef:
Dat is mooi. :j
Het is soms erg lastig om een dierenarts te vinden die het beeld herkent en daar naar handelt, dus ik hoop dat je de juiste arts treft.
En ik hoop heel erg voor je dat het dat gewoon niet is en dat er een andere, onschuldige oorzaak gevonden wordt.

Ik hoop het ook.

En over het vrolijk ogen, hij staat er niet constant zo bij
Net ook net de wonde schoongespoeld.
Let op, daar zou ik ook niet vrolijk van worden

foto is van de wonde!

Afbeelding

Ja wijdbeens van voor bedoel ik.

Dat hij wat helderder is en meer energie heeft vinden wij een goed teken. Maar we zoeken wel door naar de oorzaak samen met de dierenarts!
Het is dus niet dat we stil zitten en niks doen

24/7 ruwvoer is er voor de hele kudde! En hij krijgt zijn slobber met de rest en dan aangepast brok voor onder andere spieren/eiwitten en wat aan te komen in combinatie met lijnzaadolie

Lyme zou ik eens moeten nazien in het bloedonderzoek of daar op getest is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:57

Muze schreef:
Ook hier vind ik hem achter vreemd staan.
Verder oogt hij niet al te vrolijk en idd erg schraal.
Dus die andere foto leek me zeker geen moment opname want daar zag ik het ook.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, ik snap je dierenarts ook niet eigenlijk. Het dier oogt gewoon niet gezond en happe, heeft een rare houding, is te mager, nagenoeg geen bespiering en dan ook nog een dergelijke uitslag na vaker omvallen. :(:)

Gewoon een sneu plaatje. Een 4 jarige hoort allert, stuiterig en vol energie te zijn -O-

De rest is wel fris en fruitig?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:00

rayoow schreef:
Polar schreef:
Dat is mooi. :j
Het is soms erg lastig om een dierenarts te vinden die het beeld herkent en daar naar handelt, dus ik hoop dat je de juiste arts treft.
En ik hoop heel erg voor je dat het dat gewoon niet is en dat er een andere, onschuldige oorzaak gevonden wordt.
Ik hoop het ook.

En over het vrolijk ogen, hij staat er niet constant zo bij
Dat is het verraderlijke bij bepaalde neurologische aandoeningen; het ene moment lopen ze de sterren van de hemel en het andere moment liggen ze om of staan ze erbij alsof ze door een dierenarts verdoofd zijn.
Ik herken het beeld op de foto heel erg van mijn paard dat ik recent heb in moeten laten slapen.
Als het het niet is, heb je zekerheid (dat dat het niet is), maar als het het wel is, heb je duidelijkheid.

Maar nogmaals, je kunt absoluut niet te vroeg zijn met het maken van een afspraak bij een goed bekend staande kliniek.
Laatst bijgewerkt door Polar op 09-04-25 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:01

Zo’n hoge CK waarde lijkt toch op iets van spierbevangen en/of pssm.

rayoow

Re: 4 jarige valt 3x om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:15

De rest is wel fris en fruitig!
En met momenten speelt hij wel weer mee, wat vorige week niet was.

De foto's van de wonde zijn ook doorgestuurd en normaal word er vrijdag weer bloed geprikt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:18

Dacht nog aan tetanus maar dat verloopt vaak toch ook net een tikkeltje anders. Wel toevallig vanwege wond en spierspanning.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:25

TS, besef je je dat men zomaar opnieuw dit dier in beslag kan nemen als men hem er zo ziet bij staan?
Ze zijn al eens in beslag genomen... Let aub op en breng dit dier naar een kliniek.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:32

Little_Gift schreef:
TS, besef je je dat men zomaar opnieuw dit dier in beslag kan nemen als men hem er zo ziet bij staan?
Ze zijn al eens in beslag genomen... Let aub op en breng dit dier naar een kliniek.

Dat besef ik, maar dan bellen ze eerst de dierenarts en toon ik alle facturen dat hij behandeld word.

Hoe hij van daar terug kwam was vel met botten, overgroeide hoeven, luis, stress, wormen ect..
Ze moeten niet nog eens op mijn erf komen...
Hij staat in iedergeval uit zicht van bemoeienis bolk in het dorp. Van straat niet te zien

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:49

Ga alsjeblieft met dit dier naar een kliniek.
Eerst ging je niet omdat je op bloedresultaten wachtte, nu zijn die binnen.
Nu mag je hem toch brengen?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:55

Meelezer hier. Ik heb echt met je paard te doen, maar jullie doen voor hem wel alles wat in je macht ligt.

Het doet mij ook denken aan Grass Sickness, heeft je dierenarts het hier over gehad?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:06

Je vraagt advies, maar iedere keer komt er een weerwoord dat je op een DA moet wachten, of op een uitslag. Waarom vraag je dan advies als je er toch niks mee doet? Ik ga met Ayasha mee, ik snap het doel van dit topic niet, ik snap niet dat je niks met de tips doet. En je omschrijft veel dingen erg vaag. Lees je eigen teksten eens na :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:12

TS, petje af voor je cool. Sommige reacties hier... want naar de kliniek, allemaal goed en wel, maar wat gaan ze daar dan doen? En vervoer in een noodsituatie is wel geheel iets anders dan vervoer met paard dat niet acuut iets heeft maar wel slechter kan worden door transport.

Je doet alles voor je dieren zo te horen, DA is geweest, zijn advies wordt gevolgd (en zeker niet klakkeloos), het is niet levensbedreigend zo lijkt het momenteel, er rijdt niemand op, hij staat onder toezicht en jullie kijken verder adhv van bloedresultaten die deze morgen gedeeld zijn. Overmorgen dus weer bloed prikken en hopelijk is er dan wel een smoking gun wat de oorzaak is van die verhoogde CK waarde. Heeft de DA al mogelijkheden geopperd qua diagnose gezien de uitslag van vanmorgen?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:26

Ik zou je paard toch echt helemaal laten doorlichten. Een jaar geleden was hij net zo schraal als wat hij nu is, zijn achterbenen hebben geen goede houding, paard oogt ongelukkig en nu dat hij meerdere keren zich laat vallen. Bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen en had ie inmiddels op de kliniek gestaan tot ze alles onderzocht hadden…

Wat houdt je tegen om hem op te laden?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 16:30

foxy80 schreef:
TS, petje af voor je cool. Sommige reacties hier... want naar de kliniek, allemaal goed en wel, maar wat gaan ze daar dan doen? En vervoer in een noodsituatie is wel geheel iets anders dan vervoer met paard dat niet acuut iets heeft maar wel slechter kan worden door transport.

Je doet alles voor je dieren zo te horen, DA is geweest, zijn advies wordt gevolgd (en zeker niet klakkeloos), het is niet levensbedreigend zo lijkt het momenteel, er rijdt niemand op, hij staat onder toezicht en jullie kijken verder adhv van bloedresultaten die deze morgen gedeeld zijn. Overmorgen dus weer bloed prikken en hopelijk is er dan wel een smoking gun wat de oorzaak is van die verhoogde CK waarde. Heeft de DA al mogelijkheden geopperd qua diagnose gezien de uitslag van vanmorgen?

Fijn deze reactie, dankjewel! Iemand die het begrijpt.

De dierenarts had nog niet direct een idee waar de verhoogde waarde vandaan komt. Mogelijk die nacht/ochtend nog gevallen hoewel het haar onwaarschijnlijk lijkt dat de waarde dan zo hoog is.
Daarmee wil ze opnieuw prikken, en als de waarde nog hoog is direct verder onderzoek uitvoeren.

Ik doe alles voor mijn paarden, en hou alle adviezen bij. Maar hier zeggen dat ik niks doe klopt niet he mensen, als ik hem mocht opladen of we zagen dat het direct nodig was was dat direct gedaan.
Gij word goed behandeld en alle advie en tips wat het zou kunnen zijn deel ik met de dierenarts om te kunnen onderzoeken hoe waarschijnlijk of niet de oorzaken zijn die jullie delen.

En een jaar geleden stond hij niet hier, maar op een "paardenasiel"

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:34

Goed, 11 maanden geleden dan :) ik vind hem sinds dien totaal niet verbeterd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:39

Toch even vragen, is er gekeken naar vitamine E tekort?
Ik vind het wel heel erg in het plaatje passen namelijk.
Kijk ook of je het wel genoeg in je voeding hebt zitten.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 16:48

Amado schreef:
Goed, 11 maanden geleden dan :) ik vind hem sinds dien totaal niet verbeterd.

Afbeelding
Besef je dat dit hem was toen hij thuis kwam?.

En vlak voor de winter

Afbeelding

Nee ik ben heel slecht voor mijn paarden..
Eten is te duur dus dat krijgen ze nooit :')

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 16:49

ellepel schreef:
Toch even vragen, is er gekeken naar vitamine E tekort?
Ik vind het wel heel erg in het plaatje passen namelijk.
Kijk ook of je het wel genoeg in je voeding hebt zitten.

Vitamine E was nog niet binnen, dat volgt nog staat in het verslag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:51

Hij was daar wel fors dikker en staat beter op zijn benen lijkt het maar kijkt daar ook wat, ja hoe omschrijf ik dat goed. Hangerig? Het verblijf elders heeft hem geen goed gedaan. Sneu om te zien wel. Wat is daar gebeurd? Gevallen? Ongeluk gehad?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:52

Tja Rayoow, Bokt is soms heel fijn, en af en toe ... de fabel van de molenaar, de ezel en zijn zoon!

Advies is geen vonnis dat je moet uitvoeren. Advies is suggestieve raad. "ik zou..." en "Ik denk..." waarbij iedereen moet bedenken dat jij als TS de consequenties en kosten moet dragen van het effctief plannen en uitvoeren van al dat advies.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van test die vrijdag plaats vindt. Dat zal hopelijk meer vertellen.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:11

karuna schreef:
Hij was daar wel fors dikker en staat beter op zijn benen lijkt het maar kijkt daar ook wat, ja hoe omschrijf ik dat goed. Hangerig? Het verblijf elders heeft hem geen goed gedaan. Sneu om te zien wel. Wat is daar gebeurd? Gevallen? Ongeluk gehad?

Ze waren in beslag genomen door modder.. verder was alles in goede gezondheid volgens de verslagen.
Wat daar is gebeurt zou niemand weten. Er vallen daar spontaan paarden en pony's dood neer of verdwijnen.. dus of we het willen weten...

Heb alleen gehoord van een vrijwilliger dat als hij sweekends niet ging voeren dat ze geen eten kregen in het weekend . En de hengst was alleen gezet omdat een hengst "gevaarlijk " is en ervaarde daarmee veel stress. Zijn kudde genoten stonden 1 modderbende verder. Want daar was meer modder als hier...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:23

Alles leuk en aardig maar staat hij eindelijk al eens apart van merries?
Lijkt me sws verstandig hem apart te zetten naast soortgenoten in huidige staat. Beter en gerichter voeren. Dier in de gaten houden onder oog en camera. Niet ik denk of verwacht of valt buiten zicht van camera. Zien. Zeker weten. Uitzoeken. Actie ondernemen. Op zowel gezondheid paard als omstandigheden waardoor dieren in beslag zijn genomen. En goede. Niet alle paarden samen gooien omdat het nat is :+ een hengst hoort onder geen enkele uitzondering bij merries tenzij hij moet dekken wat je met deze zeker absoluut niet wil.
Van je da mag je ook zeker actie verwachten met zo'n dier, is dit niet het geval? Zoek je een ander.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:29

Afbeelding

Wat je op die foto hierboven wel ziet, is dat hij daar nog spieren had.

Op jouw foto hieronder, zijn zelfs alle spieren opgebruikt en is hij helemaal weggeteerd.

Afbeelding

En dat kan kloppen met de CK waarden in het bloed.

Ik vrees nog steeds voor een serieus hartprobleem.
Maar je lijkt daar totaal niet in geïnteresseerd, zelfs niet nadat een professor cardiologie bevestigde dat Arabische Volbloeden heel vaak lijden aan hartproblematiek (aangeboren en erfelijk zelfs).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:05

Ik vind hem er ook erg slecht uitzien. Zulke hoge creatine waarden zijn echt niet oké en ik blijf bij mijn eerdere standpunt: laad hem op en breng hem naar een kliniek.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:07

foxy80 schreef:
TS, petje af voor je cool. Sommige reacties hier... want naar de kliniek, allemaal goed en wel, maar wat gaan ze daar dan doen?
Toch wijzen de klachten die ts beschrijft in combinatie met de foto's wel heel erg in een bepaalde richting en dan ga ik ook wel met Little_gift mee dat het hart ook prima een rol kan spelen.
Ik zou het pas erg vinden als er alleen reacties kwamen van:"Ooh, wat zielig voor je paard, hopelijk komt alles vanzelf goed."
Terwijl hier mensen zitten die paarden hebben (gehad) met soortgelijke klachten.
TS geeft aan dat het financieel haalbaar is om naar de kliniek te gaan, dus het is niet zo gek dat mensen zich dan afvragen waarom er nog geen afspraak gemaakt wordt.

Wel mee eens dat alleen TS kan bepalen wat ze nu verder doet.
Ik denk dat iedereen in dit topic het beste met het paard voor heeft.