Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Zonnetje81 schreef:Voor mij gaat het niet over TS.
In het algemeen:
Maar wil je met deze ingrepen fokken? Voor mij zou dat een brug te ver zijn. Maar door velen wordt het gezien als een normale ingreep. Het zou eerder een noodgreep moeten zijn om daarna tot de conclusie te komen: nooit meer. Ipv dat je weet dat dat paard elk jaar dicht gezet moet worden. Omdat je perse ermee wil fokken.
Totdat jouw (eventuele vrouw) een ingreep moet ondergaan om zwanger te kunnen. Zeg je dan ook met een anatomische afwijking moet je geen baby willen?
Zonnetje81 schreef:Ik ga geen eventuele vrouw krijgen met een anatomische afwijking of kinderwens. Er is ook geen een arts die een vrouw dichtnaait om een kind te krijgen dus een locht vergelijking. Er is voor mij een verschil tussen een pilletje krijgen of jezelf met naald en draad dichthechten. Het zou eerder vergelijkbaar zijn om dikke mensen hun mond dicht te laten naaien omdat dat gezonder voor ze is. Als je dan toch rare vergelijkingen wil doen.
En ja ik ben ook grotendeels zelf tegen de malle molen qua kinderen krijgen voor mn eigen situatie. Anderen moeten dat zelf weten maar die zijn baas over eigen lijf hoeveel prikken en pijn ze willen ondergaan. Niet ten koste van een ander of een dier voor eigen plezier.
Nogmaals had ts nu geen andere keuze.
Het gaat om wat anderen zeiden waarop ik reageerde. De normaalste zaak van de wereld.
Kloesje schreef:Zonnetje81 schreef:Ik ga geen eventuele vrouw krijgen met een anatomische afwijking of kinderwens. Er is ook geen een arts die een vrouw dichtnaait om een kind te krijgen dus een locht vergelijking. Er is voor mij een verschil tussen een pilletje krijgen of jezelf met naald en draad dichthechten. Het zou eerder vergelijkbaar zijn om dikke mensen hun mond dicht te laten naaien omdat dat gezonder voor ze is. Als je dan toch rare vergelijkingen wil doen.
En ja ik ben ook grotendeels zelf tegen de malle molen qua kinderen krijgen voor mn eigen situatie. Anderen moeten dat zelf weten maar die zijn baas over eigen lijf hoeveel prikken en pijn ze willen ondergaan. Niet ten koste van een ander of een dier voor eigen plezier.
Het gaat om wat anderen zeiden waarop ik reageerde. De normaalste zaak van de wereld.
Er worden wel degelijk vrouwen dicht gezet als ze zwanger zijn, vrouwen waarbij de baarmoedermond te kort is, zetten ze ook dicht om te voorkomen dat ze te vroeg ontsluiten en een vroeggeboorte krijgen. Dus wat je stelt is niet waar.
Dit soort anatomische ingrepen is een keuze van de vrouw en in het geval van dieren van de eigenaar. Daar kun je veel van vinden, maar het gehele fokken van paarden is weinig natuurlijks nog aan... dan zou je zelf enkel paarden moeten kopen welke via de natuurlijke weg zijn ontstaan. Anders hou je indirect deze gang van zaken in stand.
Cioccolato schreef:Popstra schreef:Nouja TS weer wat geleerd. Nooit op Bokt om raad vragen!!!
9 vd 10 die zo dramatisch reageren hebben in dit geval wss nog nooit een veulen gefokt. Geen idee wat daar uberhoupt voor kosten tegenwoordig aan verbonden zijn eer er een gezond veulen op de grond staat! Wat dekkingen kosten....
Maar willen vervolgens wel een gezond en braaf paard kopen voor 2000 euro
Cioccolato schreef:anjali schreef:[
Ik denk wel dat door allerlei gedoe met de voortplanting paarden er juist steeds duurder door worden.
Onzin.
Gombal schreef:Nu vraag ik mij alleen oprecht af . Als de merrie bevallen moet , knippen ze het dan weer los ? En word het daarna weer dicht gezet ?
Kloesje schreef:Zonnetje81 schreef:Ik ga geen eventuele vrouw krijgen met een anatomische afwijking of kinderwens. Er is ook geen een arts die een vrouw dichtnaait om een kind te krijgen dus een locht vergelijking. Er is voor mij een verschil tussen een pilletje krijgen of jezelf met naald en draad dichthechten. Het zou eerder vergelijkbaar zijn om dikke mensen hun mond dicht te laten naaien omdat dat gezonder voor ze is. Als je dan toch rare vergelijkingen wil doen.
Er worden wel degelijk vrouwen dicht gezet als ze zwanger zijn, vrouwen waarbij de baarmoedermond te kort is, zetten ze ook dicht om te voorkomen dat ze te vroeg ontsluiten en een vroeggeboorte krijgen. Dus wat je stelt is niet waar.
Dit soort anatomische ingrepen is een keuze van de vrouw en in het geval van dieren van de eigenaar. Daar kun je veel van vinden, maar het gehele fokken van paarden is weinig natuurlijks nog aan... dan zou je zelf enkel paarden moeten kopen welke via de natuurlijke weg zijn ontstaan. Anders hou je indirect deze gang van zaken in stand.
Zonnetje81 schreef:Kloesje schreef:Er worden wel degelijk vrouwen dicht gezet als ze zwanger zijn, vrouwen waarbij de baarmoedermond te kort is, zetten ze ook dicht om te voorkomen dat ze te vroeg ontsluiten en een vroeggeboorte krijgen. Dus wat je stelt is niet waar.
De eerste vrouw met dicht genaaide schaamlippen moet ik nog horen en sowieso heb ik nooit van deze praktijken gehoord. En ik ken veel verloskundigen en vrouwen die met vroeggeboorte te maken hebben. Dan is rust en plat liggen de remedie en weeën stoppers.
Kabayo schreef:Bij de friezen hoef je niet te betalen voor het insemineren. De hengstenhouder komt kosteloos naar je toe rijden en insemineert je merrie. Dan kost het alleen scannen. 1x scannen inclusief reiskosten dierenarts is hier 51 euro. Niet de wereld uit. En er bestaan tegenwoordig scan paketten. Dit is erg voordelig. Kan voor mij bijna nooit uit omdat ze altijd vlot drachtig is
Barb schreef:Kabayo schreef:Bij de friezen hoef je niet te betalen voor het insemineren. De hengstenhouder komt kosteloos naar je toe rijden en insemineert je merrie. Dan kost het alleen scannen. 1x scannen inclusief reiskosten dierenarts is hier 51 euro. Niet de wereld uit. En er bestaan ⁸tegenwoordig scan paketten. Dit is erg voordelig. Kan voor mij bijna nooit uit omdat ze altijd vlot drachtig is
Correctie: als je bijv. in Noord Holland woont betaal je gewoon de koerier en daarna de dierenarts voor het insemineren.
janderegelaa schreef:Zonnetje81 schreef:Voor mij gaat het niet over TS.
In het algemeen:
Maar wil je met deze ingrepen fokken? Voor mij zou dat een brug te ver zijn. Maar door velen wordt het gezien als een normale ingreep. Het zou eerder een noodgreep moeten zijn om daarna tot de conclusie te komen: nooit meer. Ipv dat je weet dat dat paard elk jaar dicht gezet moet worden. Omdat je perse ermee wil fokken.
Totdat jouw (eventuele vrouw) een ingreep moet ondergaan om zwanger te kunnen. Zeg je dan ook met een anatomische afwijking moet je geen baby willen?