Ben nu wel benieuwd hoe het met TS is. Kan me voorstellen dat al die goedbedoelde vragen en tips de situatie nog meer onzeker maken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Van Es zegt ook gerust dat je paard kapot, krom als een hoepel en niet te redden is en meld de eigenaar ook gerust dat het dier beter vandaag dan morgen nog een spuit moet krijgen. Daar vind ik nogal wat van als geen dierenarts
kebie schreef:Change, dan had je ook kunnen beslissen om je paard een jaar op de wei te zetten. Geen geld kwijt aan dure diagnostiek en met dezelfde uitkomst.
Ik denk dat een hoop in een lijf met rust echt beter gaat, maar daar hebben we bij paarden vaak het geduld niet voor omdat we ze hebben om te rijden. Ik zou deze 9 jarige de kans geven zichzelf weer in balans te brengen en een jaar op wei zetten.
kebie schreef:Change, dan had je ook kunnen beslissen om je paard een jaar op de wei te zetten. Geen geld kwijt aan dure diagnostiek en met dezelfde uitkomst.
Ik denk dat een hoop in een lijf met rust echt beter gaat, maar daar hebben we bij paarden vaak het geduld niet voor omdat we ze hebben om te rijden. Ik zou deze 9 jarige de kans geven zichzelf weer in balans te brengen en een jaar op wei zetten.
tengeltje11 schreef:De keren dat rust helpt zullen percentueel een stuk hoger zijn dan wanneer rust niet werkt.(en als rust niet helpt is het percentage inslapen best, ook hoog), dus ik volg echt het ‘gun hem rust voor een lange periode’.
Vooral dan als het financieel wat moeilijk wordt.
Fly_high schreef:Je kunt toch niet serieus geloven dat iemand met een paard kan praten via een foto of andere handopleggingen evenmin dat een paard uberhaupt over voldoende intelligentie beschikt om over allerlei abstracte zaken te kunnen communiceren?
tiwi1969 schreef:Dees schreef:Ik gebruik de indicatie van Van Es (of andere "readers") juist als een richting waarin ik het kan zoeken.
Dat heeft net zo veel of weinig waarde als geblinddoekt met een dart op een afbeelding van een paard gooien en op die locatie gaan zoeken naar een probleem.
MyWishMax schreef:tengeltje11 schreef:De keren dat rust helpt zullen percentueel een stuk hoger zijn dan wanneer rust niet werkt.(en als rust niet helpt is het percentage inslapen best, ook hoog), dus ik volg echt het ‘gun hem rust voor een lange periode’.
Vooral dan als het financieel wat moeilijk wordt.
Maar best banketstaaf als blijkt dat door de rust het inslapen wordt en zonder de kans op volledige genezing erg groot was. En dat soort dingen komen toch ook regelmatig voor. Vooral als je een da hebt die wel verder zoekt.
Rust als er niks te vinden is, oké. Maar hier is er gewoon weinig bekeken. Juist als het zo wisselend is over de benen moet er verder gekeken worden, regelmatig komt dat juist uit de hogere delen.
pillow schreef:tiwi1969 schreef:Dat heeft net zo veel of weinig waarde als geblinddoekt met een dart op een afbeelding van een paard gooien en op die locatie gaan zoeken naar een probleem.
Jij geloofd duidelijk niet in helderziendheid. Moet je zelf weten maar dat geeft je niet het recht om het zo neer te sabelen.
pillow schreef:tiwi1969 schreef:
Dat heeft net zo veel of weinig waarde als geblinddoekt met een dart op een afbeelding van een paard gooien en op die locatie gaan zoeken naar een probleem.
Jij geloofd duidelijk niet in helderziendheid. Moet je zelf weten maar dat geeft je niet het recht om het zo neer te sabelen.
tiwi1969 schreef:Sorry pillow waarom zou ik helderziendheid serieus nemen als je mijn aversie niet respecteert.
pillow schreef:Levita schreef:We zouden hier een heel nieuw topic over kunnen starten. Maar is hij dierenarts? Of is hij dierfysio? Ik vermoed van niet, dus dan bij wet mag hij geen paarden behandelen en dus valt hij onder de categorie kwakzalver.
Het gaat erom dat je in deze situatie met beeldvorming moet vaststellen wat het paard heeft. Daar is TS mee geholpen. Dan heeft ze een diagnose.
Volgens jou moet iedereen die een paard behandeld dierenarts zijn? Dan kunnen alle cranio sacraal therapeuten, fysiotherapeuten, Osteopathie ed wel ophouden, want de meeste zijn geen dierenarts. En van Es stelt wel een diagnose.
Levita schreef:Laatste wat ik erover zeg want het is off topic. Niet volgens mij, maar bij wet is het geregeld. Dierfysiotherapeuten mogen wel behandelen maar geen diagnose stellen. Osteopaten mogen alleen behandelen als ze ook dierenarts of dierfysio zijn. Dit gaat alleen maar strenger worden met het oog op dierenwelzijn.