Dus ik vind het niet zo gek.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Ik denk dat iedereen die factuur zo hoog vindt omdat je helemaal geen zicht hebt op je eigen ziektekosten omdat je die niet ziet.
En die prijsstijgingen, als dan niet terecht, het worden allemaal ketens onder een investeerder.
lunabrandsen schreef:Naar mijn idee is GG dierenartsen Vorden sowieso asociaal duur, voor honden maar voor paarden nog erger
Popstra schreef:Ik vind deze rekening normaal.
Het is veel geld ja maar dat kost het tegenwoordig wel.
Dierenartsen zijn duur! Op het belachelijke af! Ook voor kleine huisdieren rijzen de prijzen de pan uit.
Babootje schreef:Popstra schreef:Ik vind deze rekening normaal.
Dierenartsen zijn duur! Op het belachelijke af! Ook voor kleine huisdieren rijzen de prijzen de pan uit.
ik moet 3 honden laten enten deze week. Kostenindicatie 300,00 euro. Moet ik er zelf nog heen.
Ik schrok daar best van en heb de afspraak afgezegd. Nu afspraak voor maandagmorgen. 50,00 goedkoper en de DA komt thuis langs. Ook fijn voor de honden.
Babootje schreef:Popstra schreef:Ik vind deze rekening normaal.
ik moet 3 honden laten enten deze week. Kostenindicatie 300,00 euro. Moet ik er zelf nog heen.
Ik schrok daar best van en heb de afspraak afgezegd. Nu afspraak voor maandagmorgen. 50,00 goedkoper en de DA komt thuis langs. Ook fijn voor de honden.
Jasmijn159 schreef:En bij spoed? Komt die dierenarts dan ook aan huis?
Rainer schreef:Ik kan alleen maar met lof over de graafschap praten. Ze hebben mij echt met heel veel passie geholpen met mijn paard dat acuut doodziek was. Ja het was een behoorlijke rekening, maar als je de factuur ziet zie je duidelijk dat ze hun best hebben gedaan me tegemoet te komen in de kosten. Graafschap is ook onderdeel van Evidensia en daar zijn de afgelopen jaren de tarieven flink gestegen. Maar de zorg voor paarden is nog steeds een stuk goedkoper dan voor gezelschapsdieren, dus verwacht dat het nog wel verder door zal stijgen.
Daihyo schreef:Rainer schreef:Ik kan alleen maar met lof over de graafschap praten. Ze hebben mij echt met heel veel passie geholpen met mijn paard dat acuut doodziek was. Ja het was een behoorlijke rekening, maar als je de factuur ziet zie je duidelijk dat ze hun best hebben gedaan me tegemoet te komen in de kosten. Graafschap is ook onderdeel van Evidensia en daar zijn de afgelopen jaren de tarieven flink gestegen. Maar de zorg voor paarden is nog steeds een stuk goedkoper dan voor gezelschapsdieren, dus verwacht dat het nog wel verder door zal stijgen.
Hier dezelfde ervaring. En voor de kwaliteit die ze leveren wil ik dat best betalen. Sterker, ik heb er inmiddels 6 dieren ingeschreven staan. Juist vanwege de service, klantvriendelijkheid en expertise. Tot nu toe ben ik alle keren echt super geholpen, zowel met de katten als met de paarden.
Babootje schreef:ik moet 3 honden laten enten deze week. Kostenindicatie 300,00 euro. Moet ik er zelf nog heen.
kiki1976 schreef:Babootje schreef:ik moet 3 honden laten enten deze week. Kostenindicatie 300,00 euro. Moet ik er zelf nog heen.
Kan zijn dat de eerste dure da voor iedere hond apart consult rekent, zijn er meer die dat doen. Gelukkig ook genoeg da´s die als je met meerdere eigen dieren in 1x komt je ook maar 1x consult betaald
Marigo schreef:Wel opvallend dat er zulke grote verschillen zitten per regio of kliniek. Sommige zitten rond hetzelfde tarief en anderen de helft minder.
Wat ik wel een beetje vind, is dat de discussie uit zijn verband wordt getrokken. Ik geef nergens aan dat ik vind dat zorg gratis zou moeten zijn. Of dat je voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten. Ik vraag me af wat de motivatie is van diegene die dit als zodanig afschilderen? Je hebt er als klant toch alleen maar belang bij dat er kritische vragen worden gesteld?
De vraag hier is de 242 euro een beetje in het gemiddelde ligt tov andere klinieken. En of je 1 uur werk (dus even reistijd meegerekend) in verhouding vindt staan tov de gevraagde kosten. Verhoogde brandstofprijzen vind ik ook steeds vaker een excuus waardoor alles maar ongeoorloofd verhoogd wordt in prijs.
Ja het is duurder, maar met 34km reizen verbruik je nog geen liter benzine a 2,20 euro.
En ja monopolie: er is geen andere kliniek of DA om te bellen. Dat zijn of geen paardenartsen of komen niet. Ik ben zoals eerder aangegeven heel blij dat mijn paard nu gezond is en goed geholpen is. Daar gaat de discussie ook niet over. Er is niets mis met een kritische houding of kritische vragen naar een coöperatie toe. Want het gaat hier niet om een dierenarts die zelf iets terug ziet van deze tarieven. Zij hebben vast geen even hoge loonsverhoging gekregen die ze wellicht wel verdienen.
Citaat:Wij hebben hier een dierenarts in de buurt, als je daar niet voor 8.00 hebt gebeld om een afspraak te maken. Dan rekenen ze spoedtarief voor een afspraak op dezelfde dag.
Prince schreef:Citaat:Wij hebben hier een dierenarts in de buurt, als je daar niet voor 8.00 hebt gebeld om een afspraak te maken. Dan rekenen ze spoedtarief voor een afspraak op dezelfde dag.
Dat is bij de veeartsen bij ons in de buurt ook zo. Bij de één is het tussen acht en negen uur in de ochtend. En bij de andere voor half tien. Maar als je na die tijd belt en toch wil dat ze dezelfde dag langs komen is het spoedtarief.