llora schreef:We hebben hier gisteren avond laat nog alles besproken wat we op de moment gaan doen.
Mijn man wilt niet dat ik ze deze morgen probeer op te laden en weg breng.
Ten eerste zei hij is het gevaarlijk zoals ze doet.
En ten tweede hij vertrouwt de dierenarts momenteel niet meer en denkt eens ze op de kliniek staat dat hij wel een leverbiopt doet enzo.
Hebben gisteren opgezocht en zou niet zonder risico zijn. Hij wilt vandaag een andere dierenarts contacteren en eventueel die ontworming tegen leverbot doen. Is op de moment voor het beestje de gemakkelijkste en vriendelijkste behandeling.
En als dit aanslaagt besparen we haar een hoop ellende. Moest deze andere dierenarts zeggen toch een kliniek kunnen we haar nog altijd brengen en er onze tijd voor nemen, mijn man vind het niet zo urgent dat ze vandaag in de kliniek moet staan omdat ze bijna doodvalt. Hij zegt als ze volgende week er ook geraakt dat dat ook goed is. Dat die paar dagen niet gaan uitmaken. Begrijp wat hij wilt zeggen. Dat als we vandaag met alle geweld ze in de kliniek willen krijgen dat er ongelukken gaan gebeuren en dat het totaal niet goed is voor het beestje op de moment.
Ook hebben we privé contact gehad met een bevriend iemand die een dierenarts had die ter plaatste een gastroscopie kan doen en redelijk wat onderzoeken thuis kan doen. Wat natuurlijk wel gemakkelijker zou zijn.
Dus nu eerst andere dierenartsen contacteren en horen of die willen ontwormen tegen leverbot. Is dit zo niet wilt hij eventueel bij de schapenboer in de buurt is horen of hij wat fasinex kan overkopen om twee dosissen te ontwormen verspreid met enkele weken ertussen.
Hij wilt dit eerst proberen die ontworming want we hebben het gevoel en aan de hand van andere hun ervaringen en berichten dat dit wel eens leverbot zou kunnen zijn. Is dit het niet kunnen we nog altijd verdere stappen ondernemen.
Ik hoop dat jullie de beslissing begrijpen. Het is niet dat we ze niet willen helpen maar willen vooral kijken wat op de moment het beste is en veiligste. Zoals ze gisteren deed bij de trailer gaan er ongelukken gebeuren. Moest ze toch naar de kliniek moeten gaan kunnen we eventueel iemand inhuren die ervaring heeft met moeilijk te laden paarden. En onze tijd ervoor nemen. Want wij zijn op de moment eigenlijk te emotioneel en moedeloos om dat te doen en dat heeft effect op haar en geeft haar meer stress. Als je begrijpt wat ik bedoel?
Heel heel verstandig (heb even de andere reacties niet gelezen. Ik zou na gisteren precies het zelfde doen. Ik vind het heel erg verstandig en tof hoe jij en je man hier mee om gaan nu. Je nieuwe dierenarts klinkt erg goed en verstandig. Geeft vertrouwen!