Myfairytale schreef:Irisx schreef:Om even de "discussie" te stoppen over wel of niet inslapen. Het gaat hier niet om een advies of iemands mening. Het gaat om ervaringen met zo'n zelfde veulen.
Ik snap de welbedoelde adviezen en vind dat heel aardig, maar daar heeft de vriendin en/of veulen waar het om gaat niets aan. Er is een uitgangspunt & een eigen mening en die is niet anders dan dat de meesten hier zeggen.
Ook ervaringen met blind geworden paarden zijn lief bedoeld maar daar heb ik er zelf een van staan en de vriendin waar het om gaat ook meer dan genoeg ervaring mee![]()
Het gaat puur om dit geval. Om Microphthalmie dus.
Wat vervelend dat sommige mensen gewoon niet kunnen of willen lezen. TS vraagt niet om meningen of compleet andere situaties, maar om ervaringen met wat dit veulen heeft.
Ik kan je niet helpen, maar wens jouw vriendin en het veulen veel sterkte toe. Vind het bijzonder om te lezen dat het diertje het toch best goed doet.
Niet helemaal fair.
Het wordt gevraagd en mensen geven aan dat ze dus zouden inslapen. Daarom kom je dus weinig ervaringen tegen van dit soort gevallen. Ook belangrijk om te weten dat mensen er dus voor kiezen om het veulen niet te laten leven en waarom.
En ook fijn bij zo een keus dat je weet dat je vrijwel geen keus had.
Waar ik er zelf niet zo zwart-wit in sta, is het een hele zware beslissing om het te laten gaan als je denkt dat je nog van alles had kunnen doen en bieden. Als je denkt dat je iets kan doen, maar hoort dat het echt beter is van niet, kan dat ook steun geven.