Paard blijft mager.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 22:47

Stal eigenaar ziet hem genoeg rusten, ook staat hij vrij hoog in de rangorde en zie hem altijd eten. In stal zetten dacht ik ook aan maar gaat bij hem alleen maar averechts werken, dan krijgt hij juist spanning omdat hij bij zijn kudde weg is...

Probiotica ga ik eens naar kijken!

Crealief

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:49

Ja je moet ff goed uitzoeken welke je moet geven .in elk geval met levende gisten.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 19:00

Als ik kijk naar Bodybuilder van Mijten en vergelijk met Pavo topsport, zie ik meer vet, eiwit en minder suiker/zetmeel in die van Pavo, of is dat niet vergelijkbaar aan elkaar?... Ik zat ook te kijken naar het krachtvoer van nu, hij krijgt 2 scheppen vitalbix acitve + maar denk dat dat nu niet het juiste voor hem is. Iets met hoog vet en eiwit gehalte? 18+ van Pavo iets?

Qua probiotica zag ik dat dat ook in de Opkikker Senior van NAF zat.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:39

Kan hij niet op de wei? Dat is gezond en meigras zet goed aan. Goed voer voor magere paarden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:46

Rizette schreef:
Kan hij niet op de wei? Dat is gezond en meigras zet goed aan. Goed voer voor magere paarden.

Dat idd! 24/7 op een goeie vette wei gooien!

In een voorjaarsweide komen paarden enorm makkelijk aan(lees, worden makkelijk veel te dik), dus ik zou zo een echt gewoon op een goeie grote weide gooien, en niet enkele uurtjes per dag, maar gewoon voltijds.

maralyn

Re: Paard blijft mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:55

Oeffff daar zou ik wel mee uit kijken. Niet elk paard kan daar goed tegen. En gezien het fructaan wat af en toe flink opsteekt...

Als je dat wilt, moet een paard het wel echt gewend zijn om 24/7 op een vette wei te lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:13

opbouwen is natuurlijk altijd wel verstandig :j
denk dat dat ook wel bedoeld word.

maar als dat opbouwen gedaan is kunnen ze er best voltijds op lopen.
bij ons ook 1 die er dag en nacht op staat, mijn merrie had ik eerst ook.
maar die groeit nu al teveel en te dik is ook niet handig,dus die staat overdag in gras en snachts met de rest met hooi.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:05

ellepel schreef:
opbouwen is natuurlijk altijd wel verstandig :j
denk dat dat ook wel bedoeld word.

maar als dat opbouwen gedaan is kunnen ze er best voltijds op lopen.
bij ons ook 1 die er dag en nacht op staat, mijn merrie had ik eerst ook.
maar die groeit nu al teveel en te dik is ook niet handig,dus die staat overdag in gras en snachts met de rest met hooi.

Dat zou ook heel goed kunnen nu lijkt het me toch belangrijk dat het paard goed te eten krijgt. Probeer eigenlijk altijd te voorkomen dat het zover komt dat ze al mager staan.Als een paard bij goed eten niet mager staat dan weet je dat het aan voer ligt. Paard kan zelf ook iets mankeren natuurlijk, Maar zou het eerst op het mooie gras proberen en natuurlijk met opbouw. Maar makkelijker een paard voller krijgen dan op het gras gaat niet lukken.