Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:17

Trek het je niet te veel aan TS, je wilt het beste voor je paard in deze afschuwelijke situatie! Blijf bij jezelf en luister naar je gevoel!

Esther_r20

Re: Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:19

Geen advies van mij, maar wel heel veel sterkte. Succes morgen

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:20

Jeetje, mensen.. :(

Ik wil je vooral veel sterkte wensen in deze rot situatie en wens het beste voor je paard. Wat vreselijk voor jullie! :knuffel:

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:20

Linsey1998 schreef:
Jeetje mina wat een berichten zeg, en jeetje wat doen sommige negatief. Ik leef in een nachtmerrie. Ik doe er alles aan om mijn paard zo goed mogelijk te houden waarin ik voortdurend alle afwegingen maak, en dat wordt er gezegd dat ik verzaak en geen keuze durf te nemen. Ik heb al meerdere keren de dierenarts over de vloer gehad, net weer 2 uur rondgebeld voor adviezen. Dan zeggen dat het dier vanavond nog dood moet. Ik ken het dier het beste, hij komt dat nachtje echt nog wel door. Staat op zware pijnstillers en wordt voortdurend gecontroleerd.

Wees maar niet bang hoor!

Sterkte TS het moet vreselijk zijn wat je mee maakt. Je doet je uiterste best voor je paard.

Laat je niet opjutten of schuldgevoelens aan praten. Jij staat met je 2 voeten in de situatie en niet de veroordelende de bokkers. Beste stuurlui staan aan wal. Het is makkelijk om te oordelen via een schermpje.

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Laibadji op 04-02-21 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:21

Heel veel sterkte en trek je alsjeblieft niets aan van de negatieve commentaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:21

Och jeetje, wat enorm heftig TS.... Heel veel sterkte toegewenst :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:23

Wildgirl schreef:
Ja Mindim, nog vervelender namelijk voor het dier. Die kan de keuze niet maken, niet aangeven wat hij voelt, geen DA bellen en snapt waarschijnlijk niet waarom zijn lijf het nu niet doet.
Als je dieren hebt dien je, je verantwoordelijkheid te nemen indien je dier zo slecht staat.
Dat kan op meerdere manieren uiteraard, maar in mijn optiek valt een nachtje aankijken daar in dit stadium niet onder.

Echt moet dit nu echt op deze manier ??
Ts heeft er 2 verschillende dierenartsen bij gehad. Paard krijgt medicatie en wordt in de gaten gehouden .
En ze zijn een plan aan het bedenken voor morgen ochtend . Zou zelf ook niet in het donker met zo paard op stap gaan als dierenarts niet het advies heeft gegeven meteen naar de kliniek te vertrekken .
Ook al gaat het niet op jou manier dan kan je nog respectvol reageren naar iemand die zich al zorgen genoeg maakt om zijn paard

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:31

Wat een nare reacties! Toetsenbord helden..

Heel veel sterkte TS wat een ontzettend nare situatie :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:32

Ik weet niet of je al contact hebt gehad met Paardentaxi Amsterdam voor het vervoer, maar dit is hun website: https://paardentaxinederland.nl/wie-zijn-wij-contact . Daar staat ook het telefoonnummer op waarop ze bereikbaar zijn.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat de dierenartsen die je erbij gehad hebt wel laks zijn.

Volgens mij hebben Utrecht, Wolvega en Emmeloord alleen MRI-scans. Het SMDC in Heesch maakt gebruik van MRI en Scintigrafie en de Lingehoeve in Lienden is bij mijn weten de enige kliniek in Nederland met een CT-scan. Die hebben ook de mogelijkheid tot scintigrafie.

Toch snap ik in jouw geval niet dat de verzekering een CT-scan eist, eigenlijk is jouw paard in zo'n slecht conditie dat vervoer niet aan de orde is, dus dan zouden ze dat ook niet mogen eisen. Mobiele röntgen kan/kon misschien nog wel, dat zou mijn eerste stap zijn geweest.

En als laatste: alweer heel veel sterkte hoor, het is gewoonweg vreselijk om je paard zo te zien en afhankelijk te zijn van dierenartsen die het niet helemaal weten en verzekeringen die eigenlijk dingen vragen die wel heel moeilijk haalbaar zijn. Dikke :(:) hoor!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:34

Wat een nachtmerrie TS.. ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen..

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:35

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte. Wat bij mij als eerste naar boven kwam, is het geen rhino. Dat het helemaal los staat van het hangen.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:36

Sterkte TS :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:36

Ik wens je veel sterkte, kracht en wijsheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:39

Wat verdrietig TS! Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:39

Ik wil je ook veel sterkte wensen TS maar ik zie het ook vrij somber in. Ik vermoed dat hij over een paar uur niet meer in de benen komt en alleen nog maar kan liggen. Uiteraard hoop ik van niet en dat hij ineens weer opknapt maar ik denk dat het realistisch is om er rekening mee te houden dat hij dit niet te boven komt.
Dus ik geef Mindim wel gelijk eigenlijk. Al is het niet leuk om te horen natuurlijk. Nogmaals sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:42

Suzanne F. schreef:
Ik wil je ook veel sterkte wensen TS maar ik zie het ook vrij somber in. Ik vermoed dat hij over een paar uur niet meer in de benen komt en alleen nog maar kan liggen. Uiteraard hoop ik van niet en dat hij ineens weer opknapt maar ik denk dat het realistisch is om er rekening mee te houden dat hij dit niet te boven komt.
Dus ik geef Mindim wel gelijk eigenlijk. Al is het niet leuk om te horen natuurlijk. Nogmaals sterkte.

Hoho!!! Ik heb niets gezegd over afspuiten! Ik heb Wildgirl erop aangesproken dat zij dat deed, want dat vind ik niet ok naar TS toe!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:44

Mooi gezegd Suzanne, ik ben het daar helaas mee eens. Ik hoop dat je vanacht nog een tijdje bij hem blijft ts. Stel dat het beter gaat, dan kan je altijd nog weg maar hij is de afgelopen uren alleen maar slechter geworden had je gezegd..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:46

Nergens heeft Mindim iets dergelijks gezegd, anderen wel dat ze verzaakt in afspuiten, dat ze geen keuze durft te maken..

Allemaal makkelijk he achter je schermpje! Je zult het maar mee maken wat moet er wel niet door haar heen gaan, zo snel ineens.. en dan een week later spijt hebben of wat als..

Dan is er ook vast wel iemand die vind dat ze te snel gehandeld heeft..

En met deze woorden probeer ik niks een bepaalde richting op te duwen! Ik hoop TS dat er gauw duidelijkheid is.. nogmaals we kunnen je enkel sterkte wensen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:46

Mindim schreef:
Suzanne F. schreef:

Hoho!!! Ik heb niets gezegd over afspuiten! Ik heb Wildgirl erop aangesproken dat zij dat deed, want dat vind ik niet ok naar TS toe!

Dan bedoel ik Wildgirl. Excuses Mindim.

Makkelijk vanachter een schermpje? Wat weet jij over wat ik heb meegemaakt, Patries90? Ik heb deze beslissing vaker moeten nemen dan me lief is. En de eerste keer wacht je vaak te lang.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:49

Bokt op zijn smalst.. heb niet de indruk dat TS nu thuis met een glas wijn op de bank zit te wachten tot het morgen ochtend is. Zoals ik begrijp maakt TS wel overwogen beslissingen in overleg met professionals.

Ik hoop dat er voor TS en haar paard nog uitzicht zit in het onderzoek en herstel van haar paard. Hoewel de berichten niet hoopvol lijken..

Sterkte met alles wat nog komen gaat Y;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:49

Wat een nare reacties.
De dierenarts heeft het niet over inslapen gehad dus zullen wij dat dan ook maar niet doen?

Ts sterkte. Hopelijk is het toch een zwelling die ergens op drukt en de komende uren weer afneemt.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:51

Ik heb geen ervaring of advies. Ik wil je alleen heel veel sterkte en wijsheid toewensen. Het is gewoon afschuwelijk om je paard zo te zien...

Hoe dan ook, ik hoop dat hij de nacht goed doorkomt en dat er morgen aan een oplossing wordt gewerkt, meer dan hopen en duimen kun je nu toch niet meer doen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:54

Mijn laatste reactie hier.
@TS, het is zeker niet mijn bedoeling je te kwetsen om het kwetsen maar als ik lees hoe jij de situatie schetst(100x erger dan vanmiddag, medicatie slaat niet aan etc) dan vraag ik me wel oprecht af hoe je tot deze beslissing kunt komen om het nu aan te gaan kijken.

Noem het hard, noem het kwetsend maar het schijnheilige gedrag van veel mensen hier is zum kotsen.
Ik neem aan dat men allemaal paardenliefhebber is hier, had iedereen die hier nu tegen mijn "harde woorden" pleit ook een nachtje af gewacht?
Ik snap heel goed dat dit voor de TS ontzettend zwaar is deze situatie maar indien het dier echt zo slecht is zoals zij aangeeft dan heb je toch weinig keuze meer en is bijvoorbeeld een verzekering totaal niet belangrijk?
Ik zou mezelf niet recht aan kunnen kijken als ik morgen een dood paard zou treffen, maargoed daar zullen anderen minder moeite mee hebben wellicht?

TS, ik hoop oprecht voor je dat het met een sisser afloopt en ik wens je sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:55

Hindert niet Suzanne F

We zijn er allemaal niet bij, we zien het paard niet. TS belt overal achteraan, is ook niet niks als dit je zo overvalt. Dus kunnen we er van uit gaan dat ze het beste met hem voor heeft aub. Ik denk dat haar hoofd nu wel naar andere dingen staat en ze hier niet op mensen zit te wachten die menen dat ze het niet goed doet, zonder ook maar iets meer te weten dan hier wordt vermeld.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:01

Wat een nachtmerrie TS. Wens je heel veel sterkte