Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElskaIsland schreef:Ik zou van de pavo vital gaan en naar zo laag mogelijk in suiker en zetmeel gaan. Mijn pony was ook te zwaar en kreupel/onregelmatig zonder reden, plus hele strakke spieren. Getest op pssm1 en 2, insuline resistentie en si echo. Benen op de foto; alles goed. Ik heb haar verhuisd naar paddock paradise, niet meer op gras (zitten ook veel suikers in!!), onbeperkt goed hooi, vital bix nutrimash en balancer suiker- en zetmeel arm. Ze gaat super nu! Afgevallen door de vrije beweging. En de spieren voelen super. Ik wil alleen aangeven dat management van huisvesting/voeding heel veel kan doen. Maar zeker als je paard gevoelig is voor suikers.
Moossie90 schreef:Heeft ze geen zand in de darmen? Dus buikpijn?
kiki1976 schreef:ElskaIsland schreef:Ik zou van de pavo vital gaan en naar zo laag mogelijk in suiker en zetmeel gaan. Mijn pony was ook te zwaar en kreupel/onregelmatig zonder reden, plus hele strakke spieren. Getest op pssm1 en 2, insuline resistentie en si echo. Benen op de foto; alles goed. Ik heb haar verhuisd naar paddock paradise, niet meer op gras (zitten ook veel suikers in!!), onbeperkt goed hooi, vital bix nutrimash en balancer suiker- en zetmeel arm. Ze gaat super nu! Afgevallen door de vrije beweging. En de spieren voelen super. Ik wil alleen aangeven dat management van huisvesting/voeding heel veel kan doen. Maar zeker als je paard gevoelig is voor suikers.
Suiker + zetmeelgehalte:
Pavo Vital 4,7
Vital bix Nutrimash 8,0
Je bewering dat Pavo Vital veel bevat klopt niet is bijna de helft lager zelfs.
Bron:
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... nutrimash/
Icecrystal schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je plan is. Je krijgt zoveel tips etc dat ik door de bomen het bos niet meer zou zien
Flevolander schreef:Had al eerder gereageerd maar nu ik je filmpjes zie wil ik toch nog even reageren. Duidelijk dat ze echt niet wil lopen inderdaad.
Iedereen heeft het over spieren etc. Maar even een andere dwarsstraat. Hoe staat ze op haar hoeven? Kan ze niet toevallig problemen hebben met dunne zolen? Meestal lopen deze paarden ook slechter op de zachte bodem en is het een moeilijk aan te wijzen beeld, omdat ze niet duidelijk op 1 been kreupel zijn..
kiki1976 schreef:ElskaIsland ik reageer op jouw post waarin je zegt dat TS moet stoppen met Pavo Vital omdat het teveel suiker + zetmeel bevat en je adviseert de Vitalbix nutrimash. Maar die bevat juist veel meer suiker + zetmeel.
Daarnaast moet je ook kijken waar je paard het goed op doet. Die van mij doet het echt slecht op Vitalbix.
Ze eet het bar slecht, 0 energie en giga mok, mat/geen glanzende vacht meer.
Gestopt met de Vitalbix mok verdween, kreeg weer energie.
OP een andere vitamine/mineralen brok doet ze het super
Wildgirl schreef:Tessebes schreef:Dunne zolen is ook vaak geen oorzaak, maar juiste een gevolg van ontlasting. Bijvoorbeeld linksachter blessure, rechtsvoor dunne zool.
Maar dan zou het paard dan TS een ander klinisch beeld moeten laten zien dan wat het nu laat zien.
nicolanca schreef:Bij de Lingehoeve zal je in ieder geval op een fijne manier geholpen worden. Ik vond het een verademing toen ik er kwam: dierenartsen die je je verhaal laten doen, je de ruimte geven om vragen te stellen en die ook terugbellen als ze dat beloofd hebben en je ook bellen als iets niet meer gaat lukken die dag.
Kirania schreef:Staart tussen de kont, rug niet mooi welven maar met opgetrokken buik ronddraven, weinig energie in de filmpjes... Heb je toevallig een gastroscopie laten doen al? Mijn merrie heeft ze ook en op het ergste was ze ook altijd vaag onregelmatig... Een merrie die bij haar stond had ook maagzweren maar zij toonde haar pijn door telkens helemaal mank op een voor of achterbeen en veel neer te liggen. Dus als je de rest nagekeken hebt zou ik dat zeker doen. Ik heb de maagzweren pas gevonden na pssmtests en bloedtests en bewegingstests en verscheidene soorten medicatie.