Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diddykong schreef:Je kunt ook bij de kruidvat/apotheek vette gazen of siliconen gazen halen. Daar kun je de zalf opdoen, dan met gaas en al op de wond. En dan je verband er weer omheen doen. Zolang je gaas maar niet aan de wond gaat kleven en je daardoor de wond weer wat open moet trekken is het prima.
Ik heb zelf mesitran en vetramil gebruikt. De mesitran was iets goedkoper, omdat ik daar een grotere pot van kon kopen toen. Of de een beter smeerde dan de ander weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Diddykong schreef:Daarom is een losse gaas soms makkelijker, die blijft dan op de wond kleven, met zalf en al. En dan kun je daarna rustig je verband afrollen. En onhandig geloof ik ja. De mijne was toen minder braaf uiteindelijk. Die werd dat gefriemel aan dr been echt zat
Diddykong schreef:Zo'n wond geneest vanuit de wondranden. Er komt dus niet spontaan iets op de wond. Hij wordt, als het goed is, steeds kleiner. Ik denk niet dat er een soort korst opzit, zo op de foto's te zien. Wel twijfel ik of het toch niet wild vlees is. Kan de dierenarts niet langs komen om de wond te beoordelen? In het echt zie je toch meer dan op een foto.