different1 schreef:Blaze1994: Ik denk dat ik weet om welk paard/trainingscentrum dit gaat.
Je zegt dat hij makkelijk balkjes kan draven, maar kan hij dat ook als de balkjes dichter bij elkaar liggen?
En nooit kreupel kan prima, mijn paard (waar dit topic voor gestart is) kon heel goed balkjes draven en fantastisch springen, maar wel groot...
De balkjes lagen (gemeten!) 1.90m uit elkaar, kleiner kon hij amper.
Ook springen kon hij alleen groot.
Paard is nooit kreupel geweest, wel werd z'n gedrag (het heftige schrikken) door de jaren heen erger.
Zoals eerder geschreven kon ECVM bij hem niet vastgesteld worden, maar wel een halsprobleem halverwege de hals, waarbij zenuwbeknellingen zeker mogelijk waren.
Laat je paard aub op de foto zetten!
Er zijn rille, schrikachtige paarden maar paarden met EVCM cq zenuwbeknellingen hebben echt een andere reactie dan gezonde paarden, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het lijkt of ze niet leren dat bepaalde dingen niet eng zijn, ook niet na veelvuldig herhalen.
En ze schrikken(of hebben pijn) van de meest bizarre dingen (die wij vaak niet eens zien, maar schrikken ze of krijgen ze een pijnscheut?).
Deze paarden hebben een aangeboren afwijking, ze kennen niets anders qua gevoel, waardoor je bijvoorbeeld niet altijd een duidelijke "painface" ziet.
Kan je mij een pb doen of we over hetzelfde paard en stal praten?
Mijne kan kort en lang balkjes draven en springen, schouderbinnenwaart en buitenwaarts aan de longe, geen enkele halsbuiging geeft de reactie.
Had jouw paard een bepaald patroon wanneer ze de reacties gaf?