@poes, werkelijk geen idee! Hij is normaal ook echt de rust zelve in de wei!:j
@paardenfann4, oh echt! Dat is ook sneu!! Wij hebben eigenlijk bijna geen horzels,
heb ook nog nooit eitjes op zijn benen oid gezien, Maar je weet het natuurlijk nooit, ik sluit het niet uit...
Ik vind het ook erg vreemd, hoop ook dat het opgelost kan worden
@nikkay, wat ontzettend lief van je! Ik vind ook dat ik het hem verschuldigd ben om alles te proberen wat er maar binnen mijn macht ligt...
@superpony, jeetje wat heftig zeg! Die aanvallen... ergens komt het wel bekend voor alleen bij die van mij ziet het er niet uit als koliek, hij is alleen maar hard aan het rennen en steigeren en bokken en trapt zelfs de haren uit zn staart....
Wat toevallig dat je het net gezien hebt bij die van jou! Die van mij staat ook op een pension stal..
Spoot de veearts bij die van jou toevallig dexamethasone in?
Waarom was het een hopeloos geval volgens de scopie? Wat zagen ze daarop?
Bij die van jou kwam er dus ook niks los met de zouttherapie... die van mij inderdaad ook niet, deed die van jou ook hoesten of was die alleen maar benauwd?
Ik snap je punt van je wilt antwoorden hebben, maar op een duur worden de kosten zo hoog en is de kans steeds kleiner dat je de oorzaak vind , daar loop ik nu ook erg tegen aan, je wilt door met Scopie’s en onderzoeken en al maar op een duur vind ik het ook zo sneu voor het dier!
Mijn paard is helaas ook nog maar 10 jaar oud, hij zou in de bloei van zijn leven moeten zijn...
Ik ben wel benieuwd hoe de neusgaten bij dat paard bij jou eruit zagen/open stonden?
Ik zal proberen of ik het een keertje op film Ga kunnen krijgen, dan zal ik zwz hulp nodig hebben van mijn stalgenoten, aangezien die hem steeds in paniek vinden...
Volgens mij kun je via YouTube een filmpje plaatsen en dan alleen voor de mensen die de link hebben, en die link kun je dan in je bericht zetten
@pareltjes, wow wat een heftig verhaal!! Dat die het heeft overleefd! Wat een wonder!
Dat kneusjes verhaal herken ik, mijn paard is vanaf geboorte af ook erg ziek geweest en ze hadden hem eigenlijk met de geboorte willen laten inslapen, maar hij had zo’n lief snoetje, nu is hij zijn hele leven ook echt een kneus en heeft al zoveel ziektes en dingen gehad ...
Maar als ik het zo lees is bij die van jou ook nooit vastgesteld wat het nu precies was? Welke kliniek was jij geweest?
Een dagboek wil ik best eens proberen, maar op dit moment zijn alle dagen hetzelfde,
Tis wel verergerd want in het voorjaar was het nog zo dat hij op stal, en bij het stappen onder het zadel niks geen last had, tot ik ging draven,
Maar nu is hij al benauwd als ik hem naar de wei breng, en met 5 min wandelen ademt hij al erg snel, en heeft stappen onder het zadel niet veel meerwaarde meer omdat hij het toch meteen benauwd heeft...
Dat van die triggers is een goeie, ik zal dat eens gaan opschrijven!
@marleen_usar, wat super dat dat werkt bij die van jou! Wat voor verschil merk je als ik vragen mag?
Wij geven het momenteel ook, maar merk echt geen verschil
@karijn, ah nee wat zonde!! Gelukkig is het weer nu stukken beter! Hoe gaat het nu met die van jou nu de temperatuur weer lager is?
@pareltjes, de eerste keer was tussen 11/12 smorgens, en donderdag was het rond half 7 savonds...
@iwanluver, dat is een goede vraag, dat vroeg ik me dus ook af
@k_m, dus als ik het goed begrijp, reageert die van jou echt op de luchtdruk?
Klopt regulier kunnen we eigenlijk niet meer doen dan dat we al gedaan hebben...
Cranio sacraal pakt mijn osteopaat altijd mee, dat zat tot voor kort wel goed geloof ik, maar ik kan het zeker nog een keer laten checken!
het enige is, 11 sept komt er nog er wel een natuurgeneeskundige, misschien kan zij ons nog helpen om te zoeken naar wat we nog zouden kunnen doen
Goh neurologisch heb ik nog totaal niet aan gedacht!! Mag ik vragen waarom je daar aan denkt? En heb je daar misschien meer informatie over?
@hwn, bedankt! Ik ga dat zwz idd nog even nakijken!
@hannanas, het lijkt mij inderdaad ook! Ik was in het begin zo zeker van zijn hart! Vooral omdat toen dit begon hij in rust en stap geen symptomen vertoonde!
Bloeddruk gemeten? Ze hebben wel ecg’s gedaan in rust, aan de longe en onder het zadel! Ook een volledig hart onderzoek, 2 hart echo’s en een hartkatheterisatie en via die katheterisatie een inwendige hart echo
Ik moet zeggen dat ik zuurstoftherapie wel een beetje eng vind, en ik vraag me ook een beetje af, moet ik ook wel zover willen gaan met een paard dat je op een duur zuurstof moet toedienen om hem nog een beetje leven te kunnen geven...
@ superpony, heftig zeg!! Dat slaan met het hoofd durf ik niet te zeggen, want als het gebeurd komt een stal genoot er achter en die zetten hem meteen onder de douche (gelukkig) en tegen de tijd dat ik kom is er bijna niks meer van de aanval te merken, behalve dat die dan nog niet op adem is en erg moe oogt
Ik heb inderdaad ook besloten dat opsluiten niet het juiste is, hij moet een paardwaardig leven kunnen leven met vriendjes in de wei... en als ik hem moet opsluiten om dit soort dingen te voorkomen is zijn leven al niet paardwaardig meer...
dus hij gaat toch gewoon overdag in de wei, ondanks mijn angst dat ik hem een keer slecht aantref
Wat vreselijk trouwens om te lezen dat jullie je paardje hebben moeten laten gaan...
@karijn, ah dat geloof ik! Een naar idee is dat he! Ondanks dat iedereen ooit de keuze moet maken, leef je er nu echt een soortje naartoe, je houd er altijd rekening mee dat het vroeger of later kan gebeuren... echt naar!
De laatste paar dagen gaat het gelukkig weer goed, hij heeft (niet te vroeg juichen) geen aanval meer gehad sinds donderdag, wel is hij in stap enz al aan het hijgen, ik ben erg aan het twijfelen wat ik nog kan laten nakijken om dingen uit te sluiten, en of het wel nut heeft en niet weer weggooit geld is,
Wat wel duidelijk is, de zouttherapie heeft tot nu toe duidelijk niks gedaan
Wat ook wel interessant en vreemd tegelijk is, ik heb dat eigenlijk nooit vertelt maar misschien herkent iemand dit, hij maakt ook zulke geluiden sinds dat het benauwde begonnen is,
Misschien denkt iemand hee dat komt bekend voor?
Het gebeurd zowel op stal, als onder het rijden als met wandelen of naar de wei brengen...
https://youtu.be/_0Nt4E-TnpA