Paard staakt met aandraven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Re: Paard staakt met aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:02

Ik heb vannochtend gebeld met de assistente. De dierenarts belt als het goed is vanmiddag terug

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:05

Helemaal top!!
Hoop dat je wat duidelijkheid krijgt. Dat is voor jou wel fijn nu. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:09

Ik heb haar net gelongeerd om te filmen. Dit keer deed ze alleen 1x de oren in de nek en daarna wel meteen aandraven. Ze kon ook beter ontspannen in draf dit keer. De dierenarts heeft nog niet terug gebeld.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:23

De dierenarts heeft teruggebeld. Hij zei het kan zijn dat ze pijn heeft maar het kan ook eigenwijsheid zijn. We gaan volgendeweek vrijdag met haar naar de praktijk om een kreupelheidsonderzoek te doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:48

Super! Dan is het ook gewoon duidelijk voor je wat het is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:34

nou, ik vind het nogal bedenkelijk dat een veearts zegt dat het ook 'eigenwijsheid' kan zijn.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:38

Kinke schreef:
nou, ik vind het nogal bedenkelijk dat een veearts zegt dat het ook 'eigenwijsheid' kan zijn.

We weten natuurlijk niet hoeveel informatie de DA nu heeft gekregen en zelf hebben we ook beperkte informatie gekregen. Er zijn genoeg paarden die soms even kijken of ze het zichzelf makkelijker kunnen maken omdat de ruiter/eigenaar niet zo streng is. Dus ik kan me best voorstellen dat een DA aan de hand van een telefonisch gesprek nog weinig te zeggen heeft over de oorzaak.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:40

dan nog is het geen eigenwijsheid. Maar een geval niet handige/onzekere/vulmaarin ruiter. Heeft niets met het paard te maken

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:17

Ach ja, je kan over ieder woord "tot op den draad" discussiëren of je kan een poging doen om de essentie van wat de dierenarts waarschijnlijk gezegd heeft te willen begrijpen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:43

Gini schreef:
Ach ja, je kan over ieder woord "tot op den draad" discussiëren of je kan een poging doen om de essentie van wat de dierenarts waarschijnlijk gezegd heeft te willen begrijpen.

:j

Fijn ts dat je nu verder kan gaan kijken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:50

Goed dat je bij de praktijk langsgaat. Als ze wat vinden, kan je daar wat mee. Tav een behandeling of toch pensioen. Als ze niets vinden, koop je daar zekerheid mee. Ik vind het bijzonder dat jouw moeder dit ziet als ‘weggegooid geld’. Ben heel benieuwd naar het verdere verloop, succes!

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:51

Kinke schreef:

Dat, en pas volgende week vrijdag kan je terecht? Ik ben toch blij dat mijn dierenarts 99,9% van de keren dezelfde dag nog op stal staat. Doet jouw dierenarts geen huisbezoeken? Of gaat hij meteen foto’s maken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:18

Het is toch nu niet ineens spoed ofzo? Het dier loopt er al tijden mee. Waarschijnlijk is hier voor gekozen omdat moeder en dochter dan vrij hebben om naar de kliniek te kunnen gaan.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 18:25

Ja. De dierenarts kan deze week niet meer en volgende week heb ik tot en met donderdag examens. Vandaar dat we het vrijdag doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:02

Inderdaad, als het geen spoedje is, hoeft de dierenarts echt niet de dag zelf op je erf te staan. Je bent goed bezig, TS! :)

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 11:12

We zijn net terug van de dierenarts. Er was niks aan de hand gelukkig. We hebben een kreupelheidsonderzoek gedaan maar daar kwam niks uit. Ze liep zelfs heel erg goed voor haar leeftijd! En daarna nog even naar de tanden gekeken en dat was ook prima.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

Misschien was ze licht bevangen en is dat weer beter.
Of was ze gestruikeld in de wei en had ze ergens last van, dat kan natuurlijk ook gebeuren.
Gelukkig is alles goed, ik vind het goed van je dat serieus hebt genomen.
Ik weet niet of je haar nu met pensioen wil doen, maar als het leuk vind om bezig te zijn kun je ook nog wat dingen met haar doen die wat minder belastend zijn dan rijden maar wel leuk.
Vrijheidsdressuur, lange teugelen, wandelen en gewoon lekker poetsen en tutten kan ze misschien ook waarderen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 11:32

MirandaFuego schreef:
Misschien was ze licht bevangen en is dat weer beter.
Of was ze gestruikeld in de wei en had ze ergens last van, dat kan natuurlijk ook gebeuren.
Gelukkig is alles goed, ik vind het goed van je dat serieus hebt genomen.
Ik weet niet of je haar nu met pensioen wil doen, maar als het leuk vind om bezig te zijn kun je ook nog wat dingen met haar doen die wat minder belastend zijn dan rijden maar wel leuk.
Vrijheidsdressuur, lange teugelen, wandelen en gewoon lekker poetsen en tutten kan ze misschien ook waarderen.

Ik doe al dressuur aan de hand met haar, maar de dierenarts zei gewoon recreatief blijven rijden. Dat is ook goed voor haar conditie

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:45

Fijn dat ze goed door het kreupelheidsonderzoek is gekomen. En goed dat je gegaan bent, hoeft ze niet met pensioen en kan ze licht werk blijven doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:51

Wat een fijn nieuws. :j
Nu nog een goede zadelmaker bij je paard (wat ik heb toch goed onthouden dat je dit zelf had bekeken?)
Dan kun jij weer fijn rijden. En doet ze dan boos een keer mopperen, kijken wat dat doet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:29

Rijden kan natuurlijk ook, als dat nu wel weer gaat.
Want als ze met rijden nog steeds niet fijn doorloopt kan het wel zijn dat ze het te zwaar vindt of last heeft van het zadel of zoiets.